Gå til innhold

flere som har følt dette? ("Symfyseløsning")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler innimellom at symfysen splitter seg. Er nesten så den kommer til å dele seg :-(

Flere som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 97085...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde store smerter i symfysen, som å ha blitt sparket i skrittet av en stor hest..

Anonymous poster hash: fef05...fe9

Skrevet

Ja, da jeg var gravid med tvillinger hadde jeg det sånn. Kunne aldri spre beina når jeg skulle opp av senga eller inn/ut av bilen. Trodde jeg skulle knekke i to.

Anonymous poster hash: 1019c...375

Skrevet

Har fått det etter fødselen. Hadde bekkenløsning uten smerter i symfysen fra svangerskapsuke 8. Hadde ellers vondt over alt i bekkenet.

Anonymous poster hash: b8701...b6d

Skrevet

Jeg er gravid nå. Har veldig vondt.. Kan ikke ta beina langt fra hverandre/til siden/spre de. når jeg reiser meg er de fem første skrittene helt horribelt vonde..

Anonymous poster hash: 120dc...dab
Skrevet

Jeg unner dere selvfølgelig ikke dette, men det er veldig godt å høre at jeg ikke er alene om dette...

Er det noen av dere som har født vaginalt med disse smertene? Hvordan gikk det?

HI

Anonymous poster hash: 1ca64...4e3

Skrevet

Jeg fødte tvillinger vaginalt med disse smertene. Da det var tid for å presse var det akkurat som om smertene forsvant og det var ingen problem å spre beina. Var nok de andre smertene som tok over.

Anonymous poster hash: 1019c...375

Skrevet

Så bra :-) har vært litt beskymmret for det.

Hi

Skrevet

Jeg hadde ikke like store problemer med symfysen og sånn sist,men kraftig bekkenløsning da og. Jeg fødte vaginalt, og det var ikke ett problem i seg selv, men jeg klarte ikke det på rygg, måtte opp i knestående, og da gikk alt unna i en fei.(hadde styrtfødsel)

Kjenner jeg gruer meg litt mer til denne fødselen pga symfysen, men satser på at det går greit denne gangen også :)

Anonymous poster hash: 120dc...dab
Skrevet

Har hatt det halve svangerskapet og det er så innmari rævva vondt at jeg kan ikke få sagt det....! Men jeg fødte vaginalt og kjente ingenting av akkurat de smertene da. Synes å huske at dess mer på slutten jeg var og babyen sank godt nedi bekkenet ble smertene godt levbate og til tider borte.

Lykke til m fødsel😊 går nok bra!

Skrevet

Jeg gikk på krykker i 4 mnd, men i det vannet gikk ble smertene lettere. Merket ikke noe til verken symfyse- eller bekkensmerter under fødselen, styrtfødsel og hadde helt andre smerter å tenke på, men tror jeg ville husket det om dette også var vondt, og måtte ligge på ryggen som jeg fryktet, men det gjorde ikke noe. Lite smerter etterpå. Krykkene hadde jeg ikke bruk for i det hele tatt. Har ikke merket noe til symfysen i etterkant, men pga andre vedvarende bekkensmerter, så merker jeg at jeg er litt "svak" i området ennå, snart to år etter. Men altså, ingen smerter. Og takk gud for det, for det var vondt. Oh, grøss...

Anonymous poster hash: 671c7...e3f
Skrevet

Tusen takk for fine svar :-)

Hi

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg fødte på siden, sto og vugget den første delen av fødselen, og når jeg ikke klarte å stå lengre la jeg meg på siden og der ble jeg til hun var ute. Ingen problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...