Gå til innhold

Råd mot nabo som ikke tar hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier en halvdel av en vertikaldelt 2-mannsbolig, hvor naboleiligheten blir leid ut.

Nå har det flyttet inn en mann der som spiller mye musikk, og ofte midt på natta. Huset er gammelt, og selv om vi ikke hører mye leilighetene imellom, går bassen i musikken "i veggen" og er veldig plagsom for oss. Det er ofte 2-3 ganger i uka, og da primært i ukedagene, ikke i helgene.

Veldig slitsomt å våkne av dette, gjerne i 01-02 tida på natta. Ofte får ikke jeg sove igjen før mellom 6 og 9 på morningen. Er også høygravid så dette sliter på meg!

Det er spesielt ille på vårt soverom, men vi har ikke mulighet til å bruke noen av de andre rommene til soverom for de er altfor små til en dobbeltseng. 

Vi har ringt på en gang sent på kvelden når han spilte musikk, med null resultat - det virket nesten som han heller skrudde OPP musikken.

Har senere vært og snakket med han på dagtid, og spurt om han kunne komme med noe forslag som begge parter kunne leve med. Men ingen bedring. Virker som han gir blanke fxxx, og at det blir verre hver gang vi sier noe. Ikke er han noe hyggelig å prate med heller, så er nok null interessert i ha et godt naboforhold.

For en uke siden ringte jeg og snakket med huseier om problemet, og han skulle innføre noen regler ang. musikk på natta. Forslag til f.eks høretelefoner hvis han absolutt skal lytte til musikk på nattestid. Resultatet er mer musikk hele dagen, og natt til søndag var det i gang til kl 4 på natta. Han har ikke fest. 

Nå er han i gang igjen, og jeg tipper han holder på ca en time til - sånn akkurat på grensa til at vi kan klage.

Jeg er så sliten av dette og kan ikke se at jeg orker å bo i huset mitt hvis det fortsetter sånn! Noen som har noen gode råd?

Han spiller ikke så høyt at det er til sjenanse for noen andre, det er bassen som er problemet, og jeg tipper at han i grunnen ikke spiller spesielt høyt selv om vi merker det veldig godt.

Anonymous poster hash: 5eaed...2e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det bare en ting å gjøre : Spill høy musikk midt på natta du også .. Og gjerne noe av det motsatte type musikk han pleier å spille :) Spill gjerne når han har slått av musikken sin og har planer om å sove :) Da vil han nok forstå hvor plagsomt det kan være .. Og om han banker på døra for å be deg dempe musikken så må du ikke åpne :) 

Lykke til .

Skrevet

Problemet med det er at jeg har barn og kan ikke spille høy musikk på natten... Og i motsetning til oss kan han bare bytte til et annet soverom hvor han ikke hører noenting, og svare med å spille ENDA mer....

Skrevet

Vet hvor utroooolig irriterende det er!! Hadde en sånn her også, og vi klaget helt frem til hun ble lei; og flyttet ;) Deilig!! Men, det skal faktisk være almenn ro mellom 23-07, så ring politiet hvis han ikke gir seg!

Anonymous poster hash: 58139...49f
Skrevet

Jeg prøvde noe slikt en gang, som det #2 sier. Sto opp tidlig om morgenen, satte på en cd med opera på full guffe og satte på repeat på spilleren før jeg forlot leiligheten.

Men det var ingenting som ble noe bedre av det i grunnen. Annet enn at jeg fikk utløp for litt bitterhet og hevntanker og slikt.

Skrevet

Ring politiet. De har mange ganger blitt oppringt pga. festbråk. Da kommer de vel for musikk om natten også.

Anonymous poster hash: 036a4...db2
Skrevet

Vet ikke helt om politiet vil ta det på alvor? Det høres jo kun i vårt soverom, og i stua vår. 

Vet ikke om det kan sammenlignes med festbråk?

HI

Skrevet

Dersom dette er så plagsomt for dere og holder dere våkne etter kl. 23, kan dere fint ringe politiet!

Jeg har opplevd noe av det samme. Jeg var høygravid, sliten og mektig lei musikken til han som bodde under oss. Det viste seg faktisk at mannen var psykotisk (med hørselshallusinasjoner) og brukte musikken for å dempe stemmene. Siden jeg bor på et lite sted, visste jeg hvem foreldrene hans er, og ringte dem. De prøvde å hjelpe ham, men det endte med politiaksjon og psykiatri for mannen.

Bare nevner dette sånn for å vise at det ikke er sikkert at naboen din gir blaffen.

Mitt råd er å ringe politiet, det skal ikke være nødvendig for dere å måtte tåle støy om natta!

Anonymous poster hash: 4aae9...090
Skrevet

Har en nabo som holdt på slik. Han stoppa da ungene fikk fri tilgang på 17.mai-fløytene kl.06 på en søndag morgen.

Anonymous poster hash: 1bb50...540

Skrevet

Det kan jo faktisk være at han ikke spiller så høyt, men at bassen slår igjennom. Og da kan det være at han tenker "idiotmennesker som ikke tåler noe som helst", og gir f. Hva med å invitere ham inn på dagtid, for å vise hvor høyt det faktisk kjennes for dere?

Anonymous poster hash: c3361...90e
Skrevet

Ring politiet, han høres jævlig egoistisk ut. 

Hadde ikke orka å prate ham i hjel, bare ringt politiet hver gang det plager dere.

Anonymous poster hash: 70eb4...0cf
Skrevet

Du får glede deg til våren, sett opp trampoline ved soverommet hans og send ut ungene i 6-7 tiden.... he he he...

Jeg hadde nok tatt kontakt med huseier igjen, klag til han blir lei og skaffer nye.... huff, slitsomt....

Lykke til!

Skrevet

Vet ikke helt om politiet vil ta det på alvor? Det høres jo kun i vårt soverom, og i stua vår.

Vet ikke om det kan sammenlignes med festbråk?

HI

Ring politiet. Ikke føl deg teit. Du har gjort deg du kan og naboen "terroriserer" dere tydelig med musikken sin. Har selv fått politihjelp til slike.

Slike folk er virkelig blottet for normal empati og folkeskikk - også en grunn til å søke råd og hjelp av politiet. Hva annet er i veien med dette mennesket, liksom?

Du har min sympati. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: d44a3...e3b

Skrevet

For en del år tilbake hadde jeg en nabo som hadde det med å ha "etter-på-fest" etter å ha vært på byn. Den gangen hvor det var verst var barnet mitt heldigvis hos sin far, men jeg hadde lånt ut soverommet hans til en kompis som lå og sov der med vinduet på "sprekk" men med barnesikringen på. Han ble vekket av en pinne eller noe som ble dratt langs utsiden av soverommet, så kommer en pinne inn av vinduet mens voksne mennesker stor fniser for de skulle skremme barnet hvisket de om. Jeg våknet jo også av dette og for ikke å snakke om musikken. Neste morgen (søndag) hadde jeg vekkeklokka på til kl 9. Marsjerte ut og rundt huset og sto på dørklokka til de som bodde der våknet. De hadde aldri mer fest ette kl 23. Fest før det er helt greit så lenge naboene rundt kan leve med det og "kan høre lyden på tvn sin".

Anonymous poster hash: 65268...6e0

Skrevet

Jeg hadde samme problem, bare at dette var utleieleiligheter, et slags hybelhus. Etter jeg hadde klaga både skriftlig, muntlig, til vaktmester, ringt politiet utallige ganger og ingenting hjalp (jeg hadde ikke barn da), sa jeg til ham at skjedde det ÈN gang til (i ukedagene), så smalt det, jeg skulle banke dritten ut av ham..

To dager senere var det pån igjen, våkna kl.04 om natta av et jævla fyllekalas.

Jeg sparka hardt i døra, noen damer åpna, og jeg spurte etter han karen. Hørte inne fra leiligheten at han sa han ikke gadd å komme, for det var hu derre dustekjerringa.

Da marsjerte jeg inn, spraya trynet hans fullt av CS-gass (mye sterkere enn pepperspray), og snudde på hælen inn i leiigheten igjen.

Vel, det ble et jævla liv, knusing av dører, truing med kniv, kommandotroppen til politiet dukka opp, og jeg fikk bot for legemsbeskadigelse. Men HAN måtte bli med på fyllearresten hehe-

Uansett, enden på visa var at HAN ble kasta ut og måtte betale ny inngangsdør til meg.

Noe drastisk tiltak, men jeg var sjeleglad for å bli kvitt ham. Den lille anmerkningen på rullebladet var det verdt!

Anonymous poster hash: 31d00...0ec
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg hadde samme problem, bare at dette var utleieleiligheter, et slags hybelhus. Etter jeg hadde klaga både skriftlig, muntlig, til vaktmester, ringt politiet utallige ganger og ingenting hjalp (jeg hadde ikke barn da), sa jeg til ham at skjedde det ÈN gang til (i ukedagene), så smalt det, jeg skulle banke dritten ut av ham..

To dager senere var det pån igjen, våkna kl.04 om natta av et jævla fyllekalas.

Jeg sparka hardt i døra, noen damer åpna, og jeg spurte etter han karen. Hørte inne fra leiligheten at han sa han ikke gadd å komme, for det var hu derre dustekjerringa.

Da marsjerte jeg inn, spraya trynet hans fullt av CS-gass (mye sterkere enn pepperspray), og snudde på hælen inn i leiigheten igjen.

Vel, det ble et jævla liv, knusing av dører, truing med kniv, kommandotroppen til politiet dukka opp, og jeg fikk bot for legemsbeskadigelse. Men HAN måtte bli med på fyllearresten hehe-

Uansett, enden på visa var at HAN ble kasta ut og måtte betale ny inngangsdør til meg.

Noe drastisk tiltak, men jeg var sjeleglad for å bli kvitt ham. Den lille anmerkningen på rullebladet var det verdt!

Anonymous poster hash: 31d00...0ec

Den ene verre enn den andre.

Skrevet

Hva med å ringe på klokken 06.00 hver søndag i en mnd? Da kan du si til ham at du skal love å slutte med det om han lover å slutte å spille musikk med bass midt på natten.

Skrevet

Evt kan du si til ham at der er greit at han spiller musikk, men da vil du også finner måter å vekke ham tidlig på.

Evt kan du bake en kake til ham, kjøpe blomster eller noe fint og be ham innstendig om å være så snill og være stille om natten. Kan funke å være overhyggelig også. Kvel ham med vennlighet

Skrevet

Jeg ville ringt huseier hvergang uansett tidspunkt det er hans ansvar.han som leier ut og må stå for det.

Skrevet

Se om det er mulighet for å kutte strømmen. Synes ideen om å ringe huseier hver gang det er bråk.

Anonymous poster hash: a25b9...a51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...