Gå til innhold

Kan 5åringen være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er borte i forbindelse med jobb (kun 2 dager), men problemet er at vi har en hund som må luftes. 5åringen er selfølgelig med å går tur midt på dagen, men jeg må jo ut med hunden etter han har lagt seg også. Jeg tenker selfølgelig ikke å gå en lang tur, men en liten runde på max 5-10 min så hunden får gjort det han skal. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 754c1...53d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens ungen sover? Er han nærmere 4 eller 6 da?

Min 6 åring kan fint være alene mens vi lufter bikkja iallefall og litt ellers. kommer litt ant på ungen 

Om han sover: så ja om du er kjapp :) om ikke - det kan du vurdere best selv ;)

Skrevet

Legg en mobil ved siden av senga til barnet og bruk den som babycall. Dvs at du ringer den og svarer så du har barnet på linja hvis det skulle våkne. Og si ifra at du må tisse med hunden etter leggetid så barnet er forberedt hvis det skulle våkne.

Anonymous poster hash: 68e4e...60f

Skrevet

Han er bare 5 år og 1 mnd, og jeg er ikke redd for at han skal gjøre noe han ikke har lov til.

Nå har vi hvertfall blitt enige om at han skal få holde på med ipaden mens jeg går morgenturen imorgen. Hunden må ut omtrent med en gang vi står opp, og turen kommer til å ta dobbelt så lang tid med en liten på slep som helst ikke vil kle på seg med en gang han står opp.

Tisseturen ikveld får bli utenfor huset ;)

HI

Skrevet

Legg en mobil ved siden av senga til barnet og bruk den som babycall. Dvs at du ringer den og svarer så du har barnet på linja hvis det skulle våkne. Og si ifra at du må tisse med hunden etter leggetid så barnet er forberedt hvis det skulle våkne.

Anonymous poster hash: 68e4e...60f

Det var lurt!!

Skrevet

Jeg hadde aldri gått fra min sønn på 5 år mens han sover. Da hadde jeg gått en liten tur tidligere på kvelden og tatt med sønnen min.

Skrevet

Det går fint så lenge det er slik at du ser huset, og ikke minst at han vet hvorfor du er borte, om han skulle våkne. Hadde valp når min var 5, og jeg tilbrakte mang en time på parkeringsplassen vis-a-vis huset både på kvelds og nattestid. Avtal at han kan blinke med et lys om han våkner og blir redd, eller bruk telefontrikset. 

Skrevet

Kanskje ikke hvis ungen sover. Må jo være forferdelig å våkne også er det ingen hjemme. Kan jo få panikk og minutter kan føles lenge for et barn. Selv om barnet bestandig sover godt, så vet man jo aldri om de plutselig kan våkne av mareritt eller noe.

Men i våken tilstand hadde jeg fint kunnet gjøre det, men jeg vil gjerne opplyse om det på forhånd til barnet og sørge for at det har barne tv eller noe annet å gjøre på.   Jeg vet jo ikke om det er for alle 5-åringer å være alene, men min 5-åring hadde jeg stolt på.

Anonymous poster hash: b01c2...1f8
Skrevet

Jeg hadde aldri gått fra min sønn på 5 år mens han sover. Da hadde jeg gått en liten tur tidligere på kvelden og tatt med sønnen min.

Selfølgelig har jeg gått tur med han tidligere! Men når gutten legger seg kl.19.30 sier det seg selv at hunden må ut en gang til før natta. Hadde heller gått ut en bitteliten tur enn å bli vekket midt på natta for å måtte gå ut da.

Men som sagt skal jeg bare rett utenfor døren ikveld, det blir ikke noe lenger enn til postkassen.

Skrevet

Det hadde jeg fint gjort, hadde bare luftet han rett i nærheten. Mine er snart 5 og snart 6 og det hadde ikke vært noe problem. Hadde bare sagt ifra til de på dagen at hvis de våkner og ikke finner meg så er jeg bare rett henni veien med hunden og at jeg bare skulle være borte  5 min. Dessuten tror jeg det har skjedd 2 ganger på et år at de har våknet på kvelden, så sannsynligheten hadde vært ganske liten for at de våknet. En kan jo bare gå frem og tilbake foran huset og.

Anonymous poster hash: baf47...5c5
Skrevet

Selfølgelig har jeg gått tur med han tidligere! Men når gutten legger seg kl.19.30 sier det seg selv at hunden må ut en gang til før natta. Hadde heller gått ut en bitteliten tur enn å bli vekket midt på natta for å måtte gå ut da.Men som sagt skal jeg bare rett utenfor døren ikveld, det blir ikke noe lenger enn til postkassen. Anonymous poster hash: 754c1...53d
Påstod da ikke at du ikke hadde gått tur tidligere på dagen. Sa jeg hadde tatt kveldsturen tidligere. Det har aldri vært noe problem med hunden jeg passer. Du stilte et spørsmål. Jeg svarte. Ingenting å hisse seg opp for.
Skrevet

Selfølgelig har jeg gått tur med han tidligere! Men når gutten legger seg kl.19.30 sier det seg selv at hunden må ut en gang til før natta. Hadde heller gått ut en bitteliten tur enn å bli vekket midt på natta for å måtte gå ut da.Men som sagt skal jeg bare rett utenfor døren ikveld, det blir ikke noe lenger enn til postkassen. Anonymous poster hash: 754c1...53d
Påstod da ikke at du ikke hadde gått tur tidligere på dagen. Sa jeg hadde tatt kveldsturen tidligere. Det har aldri vært noe problem med hunden jeg passer. Du stilte et spørsmål. Jeg svarte. Ingenting å hisse seg opp for.

Sakkaras Hund som må bli passet av deg! prøv å holde deg fra kl.19.30 du da.

Ikke noe problem å lufte hunden rett utenfor huset, selvom barnet sover. Noen er bare for hysteriske..

Skrevet

Sakkaras Hund som må bli passet av deg! prøv å holde deg fra kl.19.30 du da. Ikke noe problem å lufte hunden rett utenfor huset, selvom barnet sover. Noen er bare for hysteriske.. Anonymous poster hash: 754c1...53d
Du snakket om å gå en tur i 10 min. Er noe annet å lufte hunden rett utenfor huset. Ikke noe problem for en hund å holde seg fra 19.30 og til kl 06.30 dagen etter. Trur du virkelig alle som har hund går tur sent på kvelden og står opp grytidlig om morran hver eneste dag? Vet om mange som har hund som sover lenge i helgene. Skulle vel aldri hatt hund dem, da?

Er ikke hysterisk selv om jeg ikke vil gå fra sønnen min i 10 min mens han sover. Det med å lufte hunden rett utenfor huset kom du først med nå.

Skrevet

Sakkaras Hund som må bli passet av deg! prøv å holde deg fra kl.19.30 du da. Ikke noe problem å lufte hunden rett utenfor huset, selvom barnet sover. Noen er bare for hysteriske.. Anonymous poster hash: 754c1...53d
Du snakket om å gå en tur i 10 min. Er noe annet å lufte hunden rett utenfor huset. Ikke noe problem for en hund å holde seg fra 19.30 og til kl 06.30 dagen etter. Trur du virkelig alle som har hund går tur sent på kvelden og står opp grytidlig om morran hver eneste dag? Vet om mange som har hund som sover lenge i helgene. Skulle vel aldri hatt hund dem, da?

Er ikke hysterisk selv om jeg ikke vil gå fra sønnen min i 10 min mens han sover. Det med å lufte hunden rett utenfor huset kom du først med nå.

Herregud, hvem snakker om å stå opp grytidlig om morningen? Han sover gjerne til 9-10, vet ikke hvor lenge du ligger å drar deg om morningen, gamle sure purke !

Skrevet

Ja det kan du fint gjøre.Hunden må jo få gått på do. Mye hysteriske kvinnfolk her inne.

Anonymous poster hash: 69497...f92
Skrevet

Det går helt fint! Du gir beskjed til barnet om at hunden må ut i hagen, ut på veien, ned til postkassen eller noe for å tisse når barnet sover. Så holder du deg sånn at du ser huset og følger med.

Du kan jo bare gå frem og tilbake litt med hunden, trenger ikke gå flere hundre meter for at den skal få tisse om du bare passer på at den får gjøre nr.2 på dagtid. Da er det mindre sjans for at den må det igjen på kvelden..  :)

Skrevet

Går fint det:-) jeg ville ikke valgt å gå en rett strekningen i 10min, du kan fint stå utenfor døra i 10 min å vente på at hunden gjør sitt fornødne:-)

Skrevet

Skaff deg en babycall med lang rekkevidde og toveiskommunikasjon, fortell at han kan prate til den hvis det er noe.

Anonymous poster hash: 70602...896

Skrevet

Sooshii, on 26 Feb 2014 - 21:44, said:

Anonym bruker" data-cid="146156902" data-time="1393446459" data-date="i dag, 21:27 said:

Sooshii" data-cid="146156882" data-time="1393446177" data-date="i dag, 21:22 said:

Hunden bør jo få tisse etter kl. 19 (regner med at 5-åringen legger seg omtrent da) Anonymous poster hash: 4e125...292
Skrevet

Alt jeg skrev var at jeg ikke hadde gått en 10 min tur mens guttungen ligger å sover. Blir noe annet å lufte hunden utenfor huset. Jeg bor i 5 etg i blokk, så når jeg passer hunden går vi tur 19.30 og så en lang tur kl 08.00. Fungerer helt fint her.

Skrevet

Det tenker jeg går helt fint. MEN du må gjøre en avtale med ham om dette. Si i fra hva han skal gjøre hvis han våkner.

Har passet hund og hatt barn alene jeg - da har jeg snakket med henne om det og har sagt at hun kan gå på trappa og rope, så skal jeg være så nær huset at jeg hører det. Har aldri vært noe problem.

Anonymous poster hash: b8e15...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...