Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Har visst ikke rett på egenmeldinger på jobb før det er godt 2 mnd. Gjelder dette barns sykdom også? Barnet mitt er blitt sykt. Så da blir jeg trukket i lønn? Håper barnet blir bedre så det kan gå i barnehagen i morgen:/ Er ikke feber eller oppkast. Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 gått! Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Når kan du få omsorgspenger? Du må som hovedregel ha vært i arbeid de siste fire ukene og ha tapt arbeidsinntekt. Anonymous poster hash: 02699...678
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 omsorgpenger av hvem? har jeg aldri hørt om, har bare brukt egenmelding før når barna har vært syke. Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Du kan være hjemme med sykt barn uten å bli trukket i lønn, da det ikke er samme krav til opparbeidelse for slikt. God bedring til barnet :-) Anonymous poster hash: 67600...733
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 https://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Omsorgspenger Det står jo her at det må dokumenteres med egenmelding før arb.giver gir deg dette, og det er jo det som er problemet, siden det ikke er godt 2 mnd. Startet 15 jan i jobben. Noen som vet? HI Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Du kan være hjemme med sykt barn uten å bli trukket i lønn, da det ikke er samme krav til opparbeidelse for slikt. God bedring til barnet :-) Anonymous poster hash: 67600...733 Ok, takk:)!! Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Det er ikke 2 mnd for egenmelding for deg selv, men 8 uker (det er ikke helt det samme). Om jeg ikke husker helt feil er det 4 uker før du kan bruke sykt barn dager. Kanskje ungen har en far? Anonymous poster hash: ceecc...cce
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Hei! Jeg fant det ut selv på bedriften sine sider. Kan bruke egenmelding når barnet er syk etter 4 uker ansettelse så da ordnet det seg. Takk. HI Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Det er ikke 2 mnd for egenmelding for deg selv, men 8 uker (det er ikke helt det samme). Om jeg ikke husker helt feil er det 4 uker før du kan bruke sykt barn dager. Kanskje ungen har en far? Anonymous poster hash: ceecc...cce Faren er bortreist på jobb. Jeg blir hjemme! Anonymous poster hash: 6183f...226
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 omsorgpenger av hvem? har jeg aldri hørt om, har bare brukt egenmelding før når barna har vært syke. Anonymous poster hash: 6183f...226 Omsorgspenger = sykt barn dager. De 10 første dekkes av arbeidsgiver, har du flere dekkes disse av nav.. Anonymous poster hash: 02699...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå