Anonym000000 Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Har litt problemer med å få dette til å stemme, kan dere hjelpe meg? Hadde sex 25 november, med påfølgene liten blødning(ikke mensen) Tar opp denne datoen pga blødningen, og at menstrasjon ikke har vist seg etter. Om denne stemmer er jeg ca 15 uker på vei. Kvalmen startet ca 16 desember, med morgen kvalme og oppkast. Ultralyd 14.02 viste at jeg var ca 9 uker + noen dager på vei (nå 11 uker), da 13 desember menstrasjon(som jeg ikke hadde) og festning ca en uke etter. Kan morgen kvalmen starte før egget har festet seg ? Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg her, vil så gjerne lese av riktig uke Kan ultralyd ta feil med ett par uker ? Kan være jeg har regnet litt feil her, er litt i tåkeland
Anonym000000 Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #2 Skrevet 27. februar 2014 Ingen som vet når kvalmen kommer, i form av morgen kvalme og oppkast?
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Nei, morgenkvalmen kan ikke starte før egget har festet seg, for det er først når egget har festet seg OG har produsert hcg noendager at symptomer kan starte. Før det fester seg, og HCG nivåene har blitt sterke nok, vet ikke kroppen at det er ett befruktet egg inni deg Hvis befruktning skjedde rundt 25 november (kanskje du hadde festeblødning?), så er det helt normalt at kvalmen startet rundt 16 desember. Da er du 15 uker gravid nå. Ultralyd kan ta feil, siden denne ultralyden du har tatt er såpass tidlig. På ordinær ultralyd vil du mest sannsynlig få mer riktig resultat. Grunnen til at ordinær ultralyd er når den er, er fordi på denne tiden er "alle" fostre omtrent like store, sånn at det skal være lett å sette termin. Før og etter disse ukene vokser fostrene mer i rykk og napp.
Anonym000000 Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for godt og utfyllende svar Syns det var litt merkelig med morgen kvalme og oppkast så tidlig ja, får se på neste ultralyd hva som kommer frem da
Anonym000000 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2014 Jeg begynte også å blø den 25, det varte i noen dager, var en del men ikke menstrasjon vil jeg tro, men nok til at jeg måtte bruke bind. Jeg hadde også sex uken før. Vil dere si det var festeblødning evt? Kan man få festeblødning samme dag som man har sex om det var da befrukningen skjedde? Beklager mye rare spørsmål, min første graviditet dette
Anonym000000 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2014 Vil også si at blødningen begynte under samleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå