Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Hender jeg må gjøre det dessverre. Det er en ond sirkel. Må betale der ned hver mnd, og da ender det med at jeg må bruke det i slutten av hver mnd. Får komme meg ovenpå når jeg får feriepengene... Anonymous poster hash: 5edca...f12
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Ja .det gjør jeg.Slitsomt er det.Kommer aldri ovenpå. Anonymous poster hash: 73357...aa8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Så kjedelig. Virker litt skummelt i tilfelle det skulle komme noen uforutsette regninger. Hvor mye minus er du på hver måned da? Ingen måte du kan snu det på før feriepengene? Anonymous poster hash: ff210...7a4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Har alt fra 2-5000 spørs hva som skal betales... det er veldig slitsomt ja.. føler jeg ikke strekker til.. Anonymous poster hash: 5edca...f12
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Nei bruker aldri kredittkort. Tar fra min sparekonto hvis det ble trangt en mnd. Kommer det uforutsette store regninger tar vi fra felles sparekonto eller mannens sparekonto.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Uff, det hørtes ikke greit. For meg som er en sparer så hadde det vært et mareritt. Jeg avstår fra endel "luksus" for å sette noen tusen på sparing hver mnd. Gå igjennom økonomien din og se om du sløser på unødige ting. Anonymous poster hash: e92f9...b50
*Lykkelig 1984* Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Samme her, men det er ikke til regninger eller andre nødvendigheter. Kun sløsing på høye ting som klær, sminke etc etc...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Nei, har aldri eid et kredittkort. Kjøper heller inn masse tørrvarer og annet i begynnelsen av mnd, slik at jeg alltid har noe i skapene hvis jeg skulle gå HELT tom for penger. Men det er sjeldent, og jeg har absolutt ikke topplønn.. Det handler om prioriteringer. Anonymous poster hash: 4aebd...659
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Bruker mye kredittkort jeg, men aldri penger jeg ikke har. Kredittkort i seg selv er ikke farlig, men å bruke penger man ikke har er ikke smart :/ Anonymous poster hash: 89965...6ac
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Nei, gjør ikke det. Anonymous poster hash: 6d953...007
trippeltopp Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Bruker det kun til reiser (pga forsikringen. Gjør da opp med det samme) men jeg gjorde som du sier, da jeg var yngre. Enten m at jeg tok opp et forbrukslån i egen bank på 10 000 og slettet all gjeld. Dyrt, men da betalte jeg i det minste gradvis ned. Og jeg kan love deg det var godt da jeg var i null igjen!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Nei, har aldri eid et kredittkort. Anonymous poster hash: fc640...95b
ærlig talt Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har kredittkort, men bruker det aldri. Jeg passer alltid på at jeg har nok penger på konto. Om jeg skal handle dyre ting, venter jeg til det er rom for å kjøpe det uten at det går ut over økonomien ellers. Kan du prøve å leve 1-2 måneder hvor du er ordentlig prisbevisst? Kjøpe billig middag, pålegg, ingen brus og kun billig godteri på lørdager. Ingen handling av klær, sminke etc. Man kommer overraskende godt ut av å leve svært sparsommelig en måned eller to!
magica fra tryll Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Nei, ikke nå. Men gjorde det en periode når inntekta ikke strakk til. Det var helt uholdbart, så vi sørget for å tjene mer penger.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Bruker det hele måneden jeg. OG betaler hele det brukte beløpet ved forfal. Da får jeg cashback og "gratis" lån. Anonymous poster hash: 1d195...d41
MrsMilla Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Ja, bruker gjerne mastercardet mitt. Det går til reiser (da får man en grei forsikring) og om vi skal handle store beløp på planlagte kjøp (typisk sofa, tv, seng, bilstoler etc). Men vi handler ikke på kreditt uten å ha akkurat de pengene vi har handlet for på en konto, og betaler alltid inn rett etterpå, betaler aldri renter. Vi bruker det altså ikke til kreditt egentlig, men til å ha kontroll på kjøpene, som kanskje skal betales fra forskjellige kontoer. Har aldri mer enn fem tusen på noen av kontoene vi har kort på i tilfelle noe skulle skje og de skulle blitt misbrukt - derfor tar vi store beløp over mastercardet. Dermed er det litt sikrere. Å betale noe med kredittkort der man faktisk ikke vet hvilke penger man skal betale tilbake dette med får meg til å grøsse. Har alltid hatt stålkontroll på økonomien, bankkontakten min sa at jeg var den siste av alle hans kunder som kom til å gå konkurs med den kontrollen jeg kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå