Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Hvordan fant du ut at du hadde det? ("symptomer") Var du overvektig? Hva gjorde du med kostholdet? Er litt engstelig for om jeg kanskje han ha det, så har bedt om tidligere glukosebelastning for å sjekke... Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c
Fru Pinne Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Det ble oppdaget tilfeldig med meg. Var nylig på vekstestimering pga min første sønn var så enorm da han ble født, og da ble jeg sendt til glukosebelastningtest. Det slo det ut, har ikke hatt utslag på urinprøvene. Så nå målet jeg blodsukkeret selv annenhver dag og regulerer det med kosten. Noe som går veldig fint. Nå holder jeg meg unna sukker og raske karbohydrater og spiser regelmessig. Ikke så vanskelig egentlig. Jeg er ikke overvektig, er i uke 36 og har lagt på meg 13 kg og var helt normal før graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Fant ut sukker i urinen på urinprøve hos legen, de sjekker det på hver kontroll. Dette var på slutten så jeg fødte før jeg rakk å ta glukosebelastningstest. Anonymous poster hash: 411b2...5b2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har urinveisinnfeksjon for andre gang på 1,5 mnd eller noe i den duren.Min søster hadde sv.skapsdiabetes. Jeg har noen kilo for mye, og datteren min var stor når hun ble født. Når du sier din første sønn var enorm,hvor stor var han da? Var pitelitt utslag på sukkerog eggehvite i min urin hos jordmor,men hun sa ikke noe om det for det var så lite.. Er halvveis i svangerskapet og har lagt på meg to kilo hittil... Glukosebelastning til uken, så får jeg vel vite hva de sier da..Men kjenner jeg gruer meg litt.. Det smaker jo *grøss* Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c
<3 2G <3 Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Ta med sitronsaft og sugerør, da går det lekende lett Jeg måtte ta insulin, eneste måten jeg klarte å holde det høvelig under kontroll. Har fått type 2 nå i etterkant. Er overvektig ja. Men kjenner flere som ikke var det som fikk det. Passer på å spise lavkarbo Ble oppdaget på rutinekontroll, men jeg kjenner det godt på kroppen om det er høyt. Blir trøtt og fryktelig sliten av høyt sukker. Uvel og kvalm.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Sitron sa de at de hadde der Har allerede sjekket, for det var nemmelig ikke lov da jeg fikk barnsist (for litt over fem år siden) Vi har ikke vanlig diabetes i familien,men som sagt er visst min søster belastet av dette. Vet ikke om jeg kunne fungert på direkte lavkarbo diett,men har helt fra starten kuttet ned på alt av sukker osv.. Fra lettmelk til skummet melk, mer grønnsaker til hvert måltid,mindre søstsaker (nesten ingenting) Min "last" er nok at jeg har litt saft i vannet mitt, men får vel bare gå over til sitron der da.. Har veldig lite kunnskaper om dette, og joda det er mye man kan lese seg frem til på nettet,men det er så mye kjekkere å høre forskjellig om hvordan det utarter seg fra person til person, siden ingen tilfeller er like Så tusen takk til dere som tar dere tid til å svare meg. Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c
Fru Pinne Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har urinveisinnfeksjon for andre gang på 1,5 mnd eller noe i den duren.Min søster hadde sv.skapsdiabetes. Jeg har noen kilo for mye, og datteren min var stor når hun ble født. Når du sier din første sønn var enorm,hvor stor var han da? Var pitelitt utslag på sukkerog eggehvite i min urin hos jordmor,men hun sa ikke noe om det for det var så lite.. Er halvveis i svangerskapet og har lagt på meg to kilo hittil... Glukosebelastning til uken, så får jeg vel vite hva de sier da..Men kjenner jeg gruer meg litt.. Det smaker jo *grøss* Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c Førstemann her var 5100 g. Mistenker at jeg hadde svangerskapsdiabetes sist også siden det ikke var noe utslag på urinen nå og jeg likevel har det. La på meg enormt mye sist også, men jordmor gjorde sa aldri noe til det. Synes det gikk vekt greit med glukosebelastningtesten. Her hadde de sitron å ha oppi og jeg heiv det bare fort og gale nedpå
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Såppass ja. Veslam i var 4300 så det er jo litt mindre,men stor nok likevel Har som sagt lagt på meg lite,men man vet jo aldri Anonymous poster hash: 2dbb3...c2c
lioness* Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har fått påvist svangerskapsdiatetes nettopp, i uke 23. Hadde ingen symptomer og ble anbefalt en glukosebelastningsprøve fordi jeg er 35 år og dessuten er gravid med tvillinger. Ingen øvrige risikofaktorer; bmi før graviditet var 22 og vi har ingen diabetes i familien. Men jammen hadde jeg det ikke... Får tettere oppfølging av tvillingene mine og skal visst også få et møte med en ernæringsekspert. Helt ok med alt det en ikke kan spise, men jeg synes det er vanskelig å vite hva en faktisk kan spise... jeg har så langt droppet alt med mye sukker (godterier osv. men også mye annet, feks. mange brød, woksauser m.m.). Droppet juice, frukt og melk. Har spist litt kesam med bringebær etter middag et par ganger. Spiser veldig grovt brød eller wasa knekkebrød. Mye mer grønnsaker samt leverpostei, makrell i tomat, kokt skinke og gulost på skiva. Mer salat. Alt i alt er det jo veldig sunt, men skulle gjerne ha i meg en diger appelsin Fødte en gutt for fire år siden, han var 3800 gram og ikke så veldig stor. Vet ikke om jeg hadde det da, ble aldri testet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå