Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Er ingen ekspert på slanking og trening, men på nyåret bestemte jeg meg for å gjøre litt endringer. Er verken lubben eller tykk, men etter svangerskap for 2 år siden så syns jeg at jeg har 5-6-7 kg for mye... Er 1.68 og 65kg. Har byttet ut brød med knekkebrød(kunne spise opp til 6 brødskiver om dagen), spiser ca 4-6 knekkebrød om dagen nå(havreknekkebrød). Kuttet ut bremyken, bare av og til. Byttet ut saft med vann (drakk lite vann før). Spiser mindre middagsporsjoner enn før, spiste meg alltid så mett at det gjorde vondt før. Spiser nesten ikke godter lengre, og drikker mindre brus. Går tur med hund daglig, jobbet i bhg så ikke stillesittende jobb, og driver med hest. Har ikke tid til treningssenter... Men har lyst å gjøre noen øvelser hjemme... Trodde de små grepene jeg gjorde ville vises liiiitt på vekta?? Eller er jeg naiv? Anonymous poster hash: 2e192...d99
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Men om du gikk sakte, men sikkert opp tidligere og nå står stille så har det jo hatt effekt Anonymous poster hash: 33438...ef3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 "Problemet" er at du ikke er overvektig. Det ville vært enklere om du hadde 30 kg for mye, men det er ikke så enkelt når du har så lite ekstra. Sannsynligvis må du kutte til beinet når det gjelder usunt, men også øke på med det sunne. Du vil vel ikke bli underernært og mager på feil måte:) Anonymous poster hash: 6802b...d5c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 har det på samme måte (omtrent samme mål som deg), og har funnet ut at det eneste som virker er ordentlig trening. jeg vet at folk her inne sier at mat er 80% og trening 20% (eller varianter av dette), men jeg tror ikke det alltid gjelder når man er normalvektig. På meg fungerer det ikke å spise sunnere og mindre, fordi jeg egentlig spiser veldig sunt fra før. Jeg kan gå ned litt når jeg virkelig teller kalorier, men etter litt godteri en lørdag er jeg tilbake til start:/ Så for meg må treningen inn. Jeg får best effekt av løping, langrennski, og sykling. Anonymous poster hash: 4abea...b39
mamma_til_gutt Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 har det på samme måte (omtrent samme mål som deg), og har funnet ut at det eneste som virker er ordentlig trening. jeg vet at folk her inne sier at mat er 80% og trening 20% (eller varianter av dette), men jeg tror ikke det alltid gjelder når man er normalvektig. På meg fungerer det ikke å spise sunnere og mindre, fordi jeg egentlig spiser veldig sunt fra før. Jeg kan gå ned litt når jeg virkelig teller kalorier, men etter litt godteri en lørdag er jeg tilbake til start:/ Så for meg må treningen inn. Jeg får best effekt av løping, langrennski, og sykling. Anonymous poster hash: 4abea...b39 Jeg har samme erfaring, selv om jeg har en god del ekstra kilo. Mat alene hjelper ikke stort.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Tusen takk for svar! får vell finne på noe trening da... Og prøve å spise sunnere! Anonymous poster hash: 2e192...d99
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 har det på samme måte (omtrent samme mål som deg), og har funnet ut at det eneste som virker er ordentlig trening. jeg vet at folk her inne sier at mat er 80% og trening 20% (eller varianter av dette), men jeg tror ikke det alltid gjelder når man er normalvektig. På meg fungerer det ikke å spise sunnere og mindre, fordi jeg egentlig spiser veldig sunt fra før. Jeg kan gå ned litt når jeg virkelig teller kalorier, men etter litt godteri en lørdag er jeg tilbake til start:/ Så for meg må treningen inn. Jeg får best effekt av løping, langrennski, og sykling. Anonymous poster hash: 4abea...b39 Jeg har helt omvendt erfaring! Hadde 5 kg for mye ( og fremdeles i kategorien normalvektig) og trente kondisjon 5 dager i uken for å gå ned. Men gikk ikke ned en eneste kilo. Gikk på pcmf dietten og på 3 uker var jeg kvitt kiloene...og har holdt meg der siden Anonymous poster hash: fb0bb...375
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 har det på samme måte (omtrent samme mål som deg), og har funnet ut at det eneste som virker er ordentlig trening. jeg vet at folk her inne sier at mat er 80% og trening 20% (eller varianter av dette), men jeg tror ikke det alltid gjelder når man er normalvektig. På meg fungerer det ikke å spise sunnere og mindre, fordi jeg egentlig spiser veldig sunt fra før. Jeg kan gå ned litt når jeg virkelig teller kalorier, men etter litt godteri en lørdag er jeg tilbake til start:/ Så for meg må treningen inn. Jeg får best effekt av løping, langrennski, og sykling. Anonymous poster hash: 4abea...b39 Jeg har helt omvendt erfaring! Hadde 5 kg for mye ( og fremdeles i kategorien normalvektig) og trente kondisjon 5 dager i uken for å gå ned. Men gikk ikke ned en eneste kilo. Gikk på pcmf dietten og på 3 uker var jeg kvitt kiloene...og har holdt meg der siden Anonymous poster hash: fb0bb...375 Det kan godt tenkes at dette varierer veldig fra person til person da kanskje? Er absolutt interessant! Før fikk jeg heller ingen effekt av jogging/løping, enda dette skal være blant det mest fettforbrennende. Men da jeg begynte å ta noen turer på langrenn så begynte kiloene å forsvinne med en gang! Det samme da jeg begynte å sykle til jobben, enda det ikke var særlig langt. Først da fungerte joggingen, når den ble kombinert med andre ting. Så det gjelder vel bare å prøve seg frem, og finne det som fungerer for seg Anonymous poster hash: 4abea...b39
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Kanskje du spiser for mye knekkebrød, da? Høres mye ut med 4-6 knekkebrød. Jeg var ikke overvektig, men følte at jeg var over idealvekten. Samtidig er jeg veldig glad i mat. Gikk over til lavkarbo, så jeg får spist mye god mat samtidig som jeg er god og mett og holder et jevnt blodsukker. Gikk sakte med sikkert ned 5 kilo til idealvekten. Anonymous poster hash: a84e6...0f6
midgard Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Min erfaring er at jeg må kombinere løping og sykkel med noe styrke, så jeg trener styrke en gang i uka. Etter at jeg "oppdaget" det så har kiloene gått av, står litt stille nå, men jeg har bare 5-6 kilo igjen... hæppi hæppi:)))
lilleboern Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Det spiser for lite. Hvis kroppen ikke får nok energi til å drifte alle normale prosesser i hjerne og kropp, skrur den ned forbrenningen. Du må spise nok kcal til å unngå dette, men lite nok til å få et energiunderskudd. Og det du spiser bør være balansert (40% proteiner, 30% karbohydrater og 30% fett). Knekkebrød inneholder svært lite kcal, og består hovedsakelig av karbohydrater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå