Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Jobb uten kontrakt, men fått lønnsslipper. Fulltid. Sykemeldt pga dålig arbeidsforhold og sterk angst. Vil si opp, men for syk til å jobbe. Har skjønt at jeg kan være sykemeldt likevel, selv om jeg er uten jobb. Men vil si opp... Men har ikke kontrakt, så vet ikke oppsigelsestiden. Og har heller ikke mottatt de 16 dagene arbeidsgiveren skal utbetale, og jeg får ikke kontakt med han. Han svarer ikke meg! Må virkelig manne meg opp for å få kontakt, men når jeg endelig tørr så svarer han meg ikke, hverken på telefon eller mld. Føler meg helt hjelpesløs... Nav stoppet utbetalingen min siden det ikke har kommet noe videre om tilrettelegging. Har tre barn, og ventet på utbetalingen de nærmeste dagene, men fikk beskjed nå om at alt er stoppet! Så nå står vi uten penger, hverken til husleie eller mat.... Anonymous poster hash: c4b7d...51f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Ring legen din, og be legen ta kontakt med nav. Sammen kan saksbehandleren din hos nav og legen gjøre ganske mye, legen kan skrive en attest på at du ikke skal ha oppfølgingssamtaler enda så du slipper det, og saksbehandleren hos nav kan ta kontakt med arbeidsgiver, kalle han inn til møte, true med bøter osv om han ikke følger opp sine forpliktelser (som å sende lønnsopplysninger). Du selv kan ringe noen andre enn sjefen på arbeidsplassen, det er vel ikke han som betaler ut lønnen og sender lønnsslipper. Du må snakke med den personen som gjør det, den personen som kjører lønna hos dere, for det er den personen som må sende lønnsopplysningene dine til nav. Anonymous poster hash: 0058e...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå