Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Svineinfluensavaksinen gikk det jo bra med Følger selv, men har respekt for de som er skeptiske av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 00de9...9fc
Sint naken biltyv Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Bra skrevet, jeg er enig med deg :-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Svineinfluensavaksinen gikk det jo bra med Følger selv, men har respekt for de som er skeptiske av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 00de9...9fc Svineinfluensavaksinen er ikke en del av vaksinasjonsprogrammet og en vaksine lagd i hast for å forhindre pandemi. Vaksinene i vaksinasjonsprogrammet er vaksiner som forhindrer veldig mange farlige sykdommer og barnedødeligheten ville vært veldig høy om vi ikke hadde hatt disse vaksinene. I tillegg er det tiår med forskning bak disse vaksinene siden de har vært i vaksinasjonsprogrammet i mange mange år. Det samme kan manikke si om svineinfluensavaksinen. Jeg føler vaksinasjonsprogrammet med barna men ingen tok svineinfluensavaksinen. Anonymous poster hash: 25110...29e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Amen HI! Jeg kunne ikke vært mer enig, sinnsykt mange sprø, superegoistiske konspirasjonsteoretikere i debatter om vaksineprogrammet. "For barnets beste sier de", forbaska tøv og ren egoisme av mor/far. Enig med HI, det burde vært et kriterium å følge vaksineprogrammet før barnehage/skole. Til #2: hvorfor henvise til svineinfluensavaksinen? Den er ikke en del av vaksineprogrammet. Det blir for teit å dra den inn her, det er frivillig å ta denne vaksinen ingen som tvinger deg. Anonymous poster hash: 1e467...122 Anonymous poster hash: 1e467...122
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 På hvilken måte er det ren egoisme fra mor og far? Tror dere at de som velger å ikke vaksinere gjør det bare på trass? Jeg har selv blitt alvorlig og kronisk syk av en vaksine (har fått erstatning og det har blitt bevist at det er pga vaksinen). Er jeg en egoist som ikke ønsker dette for barna mine? Er man en egoist når man har satt seg nøye inn i saken og tatt en valg som man oppriktig tror er det beste? Det går igjen hele tiden dette snakket om konspirasjonsteorier osv, men alle dere som følger vaksinasjonsprogrammet, har dere virkelig satt dere inn i hva det går ut på? Jeg vil si det er vel så egoistisk å bare følge flokken fordi noen forteller deg at det er det beste. Når det er sagt, så velger vi bort noen vaksiner og tar andre. Det er et godt informert valg. Håper at andre også gjør det samme. Anonymous poster hash: a27eb...7c3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Helt enig! Det er jo en grunn til at man vaksinerer. Men når egoistene velger å la være, så vil jo mange sykdommer blomstre opp igjen, og bli en trussel, om enn ikke så farlige som i "gamle dager". Det burde være nok å si stikkordet tuberkulose. http://sml.snl.no/tuberkulose Anonymous poster hash: ebe0b...864
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Jeg er av dem som ikke tåler enkelte vaksiner og er utsatt for sykdommer. Kan bla ikke reise til endel land pga det. Følger programmet på mine barn og synes det er synd at stadig flere velger bort vaksiner. For det er skummelt å høre om oppblomstringen av sykdommen i miljøer i Norge når jeg ikke kan få beskyttelsen vaksinen gir. Anonymous poster hash: 49d1e...d9a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Svineinfluensavaksinen gikk det jo bra med Følger selv, men har respekt for de som er skeptiske av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 00de9...9fc Hurra for de som blander epler og poteter! Bor du i telt også, fordi det en gang brant i et trehus?! Anonymous poster hash: b256e...b40
Superdolly Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Både jeg og mine barn følger/ har fulgt vaksinasjonsprogrammet, bare så det er sagt. Jeg er også en slik voksen som revaksinerer meg hvert tiende år. Men i Norge har vi opplæringsplikt for alle barn, og kan heldigvis ikke nekte barn å gå på skolen basert på vaksinestatus. Dere som ønsker slike regler: Hva da med barn som pga helsemessige årsaker ikke tåler vaksiner? Skal de også nektes skoleplass? Eller skal vi ha en slags sorteringsordning hvor noen sitter og avgjør hvem som har god nok grunn til å ikke være vaksinert og derfor likevel skal få være med? Hvem skal i så fall avgjøre dette?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Jeg er enig med at folk flest bør følge vaksineprogrammet, men husk. Ingen regel uten unntak. Naboen min har en datter, hun er nå 20 år gammel, men fremdeles en liten baby. En baby i voksen kropp! Det er en allergisk reaksjon på en vaksine hun ikke tålte. Så kom lillebror. Foreldrene fulgte vaksineprogrammet nesten slavisk. Lillebror fikk alle vaksinene bortsett fra den som storesøster reagerte på. Det må vel være greit... Anonymous poster hash: 20e34...b1e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Virker nesten som HI har vaksinert barna sine for så å finne ut at hun hadde et valg og at hun nå er bitter. Vaksinasjonsprogrammet står ikke i noe fare. Vi har rundt 90-95% vaksinedekkning og det har vi hatt i mange år. Hva med alle voksne som ikke følger fhi sine anbefalingene om å revaksinere seg hvert 10 år? Skal vi tvangsvaksinere disse også? La nå folk få lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: a4585...3b3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Både jeg og mine barn følger/ har fulgt vaksinasjonsprogrammet, bare så det er sagt. Jeg er også en slik voksen som revaksinerer meg hvert tiende år. Men i Norge har vi opplæringsplikt for alle barn, og kan heldigvis ikke nekte barn å gå på skolen basert på vaksinestatus. Dere som ønsker slike regler: Hva da med barn som pga helsemessige årsaker ikke tåler vaksiner? Skal de også nektes skoleplass? Eller skal vi ha en slags sorteringsordning hvor noen sitter og avgjør hvem som har god nok grunn til å ikke være vaksinert og derfor likevel skal få være med? Hvem skal i så fall avgjøre dette? Selvsagt skal de barna som ikke tåler vaksinen få samme tilbud som alle andre. Det skillet er det selvsagt helsemyndighetene som må sette. Det er opplæringsplikt i landet, det er helt riktig, men man har også plikt til å innrette oss etter samfunnets beste. Anonymous poster hash: 2987b...5b8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Virker nesten som HI har vaksinert barna sine for så å finne ut at hun hadde et valg og at hun nå er bitter. Vaksinasjonsprogrammet står ikke i noe fare. Vi har rundt 90-95% vaksinedekkning og det har vi hatt i mange år. Hva med alle voksne som ikke følger fhi sine anbefalingene om å revaksinere seg hvert 10 år? Skal vi tvangsvaksinere disse også? La nå folk få lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: a4585...3b3 At du klarer å få vridd mitt standpunkt til at jeg skal er bitter er så vannvittig at jeg sliter med å argumentere imot. Det går liksom ikke an å ta en sånn påstand seriøst. Jeg får bare forsikre deg om at jeg alltid har visst at vi har et valg og at mitt standpunkt om å vaksinere barna mine er basert på god informasjon. Hi Anonymous poster hash: 2987b...5b8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Virker nesten som HI har vaksinert barna sine for så å finne ut at hun hadde et valg og at hun nå er bitter. Vaksinasjonsprogrammet står ikke i noe fare. Vi har rundt 90-95% vaksinedekkning og det har vi hatt i mange år. Hva med alle voksne som ikke følger fhi sine anbefalingene om å revaksinere seg hvert 10 år? Skal vi tvangsvaksinere disse også? La nå folk få lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: a4585...3b3 At du klarer å få vridd mitt standpunkt til at jeg skal er bitter er så vannvittig at jeg sliter med å argumentere imot. Det går liksom ikke an å ta en sånn påstand seriøst. Jeg får bare forsikre deg om at jeg alltid har visst at vi har et valg og at mitt standpunkt om å vaksinere barna mine er basert på god informasjon. Hi Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Men hva er det som plager deg da? Kan du ikke bare akseptere at noen velger å stå over vaksiner, noen velger å ikke spise kjøtt osv. Det er jo ikke noe problem. Om du er redd for smitte så er det som nevnt de voksne som ikke har revaksinert seg du skal angripe. Tross alt så er de aller fleste barn vaksinert. Anonymous poster hash: a4585...3b3
Turtelduen Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Jeg er helt enig! Men noen blir faktisk syke av stoffer i vaksinen, og da skjønner jeg foreldrenes valg for nest barn. Jeg passer mest på å følge opp så mine barn får vaksinene, så kan de som velger annerledes sitte der når sykdommene kommer frem igjen. Leste at det var smittsom tuberkulose i en 7 klasse i Oslo. Tuberkulose er jo tatt ut (BCG) Men det er et eksempel på hvor viktig vaksinasjons programmet er.
Øyne som ser!! Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Både jeg og mine barn følger/ har fulgt vaksinasjonsprogrammet, bare så det er sagt. Jeg er også en slik voksen som revaksinerer meg hvert tiende år. Men i Norge har vi opplæringsplikt for alle barn, og kan heldigvis ikke nekte barn å gå på skolen basert på vaksinestatus. Dere som ønsker slike regler: Hva da med barn som pga helsemessige årsaker ikke tåler vaksiner? Skal de også nektes skoleplass? Eller skal vi ha en slags sorteringsordning hvor noen sitter og avgjør hvem som har god nok grunn til å ikke være vaksinert og derfor likevel skal få være med? Hvem skal i så fall avgjøre dette? Foreldre som nekter å vaksinere barna sine burde blitt nektet barnehageplass, fordi det ikke er tvang at barna skal gå i barnehage. Skole blir selvfølgelig noe helt annet siden det er tvang. Skal vedde på at mange flere vaksinere barne sine hvis de blir nektet barnehageplass hviss de ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Helt enig! Det er jo en grunn til at man vaksinerer. Men når egoistene velger å la være, så vil jo mange sykdommer blomstre opp igjen, og bli en trussel, om enn ikke så farlige som i "gamle dager". Det burde være nok å si stikkordet tuberkulose. http://sml.snl.no/tuberkulose Anonymous poster hash: ebe0b...864 Det blir kunnskapsløst å bruke tuberkolose som argument og si at det er "egoistene" som er årsak til at det blusser opp igjen. Tuberkolose er ikke lenger en del av vaksinasjonsprogrammet. Du har også en del annen logisk brist som viser at du ikke vet hva du snakker om, men det gidder jeg ikke skrive mer om nå. Stikkord er resistent tuberkolose og kikhoste. Anonymous poster hash: 6d4fa...eec
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Både jeg og mine barn følger/ har fulgt vaksinasjonsprogrammet, bare så det er sagt. Jeg er også en slik voksen som revaksinerer meg hvert tiende år. Men i Norge har vi opplæringsplikt for alle barn, og kan heldigvis ikke nekte barn å gå på skolen basert på vaksinestatus. Dere som ønsker slike regler: Hva da med barn som pga helsemessige årsaker ikke tåler vaksiner? Skal de også nektes skoleplass? Eller skal vi ha en slags sorteringsordning hvor noen sitter og avgjør hvem som har god nok grunn til å ikke være vaksinert og derfor likevel skal få være med? Hvem skal i så fall avgjøre dette? Foreldre som nekter å vaksinere barna sine burde blitt nektet barnehageplass, fordi det ikke er tvang at barna skal gå i barnehage. Skole blir selvfølgelig noe helt annet siden det er tvang.Skal vedde på at mange flere vaksinere barne sine hvis de blir nektet barnehageplass hviss de ikke gjør det. Da vil du i samme slengen nekte alle som ikke kan ta vaksine barnehageplass også? Anonymous poster hash: 6d4fa...eec
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #20 Skrevet 26. februar 2014 Virker nesten som HI har vaksinert barna sine for så å finne ut at hun hadde et valg og at hun nå er bitter. Vaksinasjonsprogrammet står ikke i noe fare. Vi har rundt 90-95% vaksinedekkning og det har vi hatt i mange år. Hva med alle voksne som ikke følger fhi sine anbefalingene om å revaksinere seg hvert 10 år? Skal vi tvangsvaksinere disse også? La nå folk få lov å bestemme selv.Anonymous poster hash: a4585...3b3 At du klarer å få vridd mitt standpunkt til at jeg skal er bitter er så vannvittig at jeg sliter med å argumentere imot. Det går liksom ikke an å ta en sånn påstand seriøst.Jeg får bare forsikre deg om at jeg alltid har visst at vi har et valg og at mitt standpunkt om å vaksinere barna mine er basert på god informasjon.HiAnonymous poster hash: 2987b...5b8 Men hva er det som plager deg da? Kan du ikke bare akseptere at noen velger å stå over vaksiner, noen velger å ikke spise kjøtt osv. Det er jo ikke noe problem. Om du er redd for smitte så er det som nevnt de voksne som ikke har revaksinert seg du skal angripe. Tross alt så er de aller fleste barn vaksinert. Anonymous poster hash: a4585...3b3 Jeg er ikke HI, men at du sammenligner "noen velger å stå over vaksiner og noen velger å ikke spise kjøtt" er bare helt fantastisk....Jeg driter i om noen ikke eter kjøtt, men ja, det bryr meg at noen konsekvent dropper alle vaksiner i vaksineprogrammet og dermed bidrar til oppblomstring av sykdommer samfunnet kunne vært foruten, det er hensynsløst og egoistisk. Anonymous poster hash: 1e467...122 Anonymous poster hash: 1e467...122
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #21 Skrevet 26. februar 2014 vaksinasjonspørsmålet igjen?!? 90-95% vaksinasjonsdekning og du gidder å skrive et helt innlegg om vaksinasjonsprogrammet? Jeg er en av dem som fikk bare to vaksiner da jeg var liten. Etter den andre sluttet jeg å puste! Ingen turte å gi den tredje! Ikke så enkelt, ser du! Anonymous poster hash: 9cd21...ec4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #22 Skrevet 26. februar 2014 Virker nesten som HI har vaksinert barna sine for så å finne ut at hun hadde et valg og at hun nå er bitter. Vaksinasjonsprogrammet står ikke i noe fare. Vi har rundt 90-95% vaksinedekkning og det har vi hatt i mange år. Hva med alle voksne som ikke følger fhi sine anbefalingene om å revaksinere seg hvert 10 år? Skal vi tvangsvaksinere disse også? La nå folk få lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: a4585...3b3 Det er rapportert om utbrudd av meslinger både i sentral-Europa, Sverige og Norge siste år. Dette blant annet grunnet vaksinenektere, men også grunnet innvandring fra deler av verden hvor vaksinasjon ikke tilbys. Derfor er det viktig å opprettholde massevaksinasjon med den flokkimmuniteten det fører til. Dessuten er det forskjell mellom å være vaksinert i barndom med en viss beskyttelse som voksen og det å ikke vaksinere seg i det hele tatt. Det har jo ikke vært registrert en hissig oppblussing av barnesykdommer etter at vaksineringen av BARN ble innført, selv ikke når de voksne ikke lar seg revaksinere så argumentet ditt faller i fisk, eller? Anonymous poster hash: 1a119...e6a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #23 Skrevet 26. februar 2014 vaksinasjonspørsmålet igjen?!? 90-95% vaksinasjonsdekning og du gidder å skrive et helt innlegg om vaksinasjonsprogrammet? Jeg er en av dem som fikk bare to vaksiner da jeg var liten. Etter den andre sluttet jeg å puste! Ingen turte å gi den tredje! Ikke så enkelt, ser du! Anonymous poster hash: 9cd21...ec4 Det er da forskjell på allergi og mistenkte, skumle, urealistiske "bivirkninger"? Anonymous poster hash: 1a119...e6a
Øyne som ser!! Skrevet 26. februar 2014 #24 Skrevet 26. februar 2014 Både jeg og mine barn følger/ har fulgt vaksinasjonsprogrammet, bare så det er sagt. Jeg er også en slik voksen som revaksinerer meg hvert tiende år. Men i Norge har vi opplæringsplikt for alle barn, og kan heldigvis ikke nekte barn å gå på skolen basert på vaksinestatus. Dere som ønsker slike regler: Hva da med barn som pga helsemessige årsaker ikke tåler vaksiner? Skal de også nektes skoleplass? Eller skal vi ha en slags sorteringsordning hvor noen sitter og avgjør hvem som har god nok grunn til å ikke være vaksinert og derfor likevel skal få være med? Hvem skal i så fall avgjøre dette? Foreldre som nekter å vaksinere barna sine burde blitt nektet barnehageplass, fordi det ikke er tvang at barna skal gå i barnehage. Skole blir selvfølgelig noe helt annet siden det er tvang.Skal vedde på at mange flere vaksinere barne sine hvis de blir nektet barnehageplass hviss de ikke gjør det. Da vil du i samme slengen nekte alle som ikke kan ta vaksine barnehageplass også? Anonymous poster hash: 6d4fa...eec Nei, de som har medisinske grunner for å ikke ta vaksiner skal selvfølgelig få barnehageplass.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #25 Skrevet 26. februar 2014 Det er lite som provoserer meg mer enn de egoistiske foreldrene som nekter å følge helsemyndighetenes anbefaling vedr vaksine av barna. De utsetter både egne og andres barn for unødvendig risiko for potensielt dødelige sykdommer for egne prinsippers skyld. I mange land får ikke barn begynne i bhg eller skole uten de nødvendige vaksinene og sånn burde det vært i Norge også. Hovedgrunnen til at de kan unne seg den luksusen det er å kutte vaksinen er jo at vi har hatt et så velfungerende og vellykket vaksineprogram gjennom mange, mange år. Alle konspirasjonsteorier og angst for bivirkninger er jo bare latterlig når man ser hvor vellykket programmet har vært og alle evalueringer viser jo at vinningen er så uendelig mye større enn ulempene. Ja til vaksineplikt for å få delta i samfunnet! Det gjør det i tillegg mye tryggere for de få som av forskjellige helsemessige grunner ikke kan følge anbefalt program. Anonymous poster hash: 2987b...5b8 Regner med at du HI og alle voksne i familien din og omgangskrets er revaksinert flere ganger i voksen alder. Da ingen varer evig. Kanskje du heller skulle starte propaganda i eget nærmiljø. God bedring. Anonymous poster hash: a0ef3...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå