Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Er det noen her som har advart nyedama til eksen om hvordan han er (i tilfeller hvor mannen er voldelig, fysisk eller psykisk..)? Hvordan gikk du frem og hvordan gikk det? Ble du trodd? Anonymous poster hash: d5a71...ce7
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Jeg prøvde etter 5 år men da var hun allerede ødelagt
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har. Vold, psykisk terror, kontrollerende og utro. Advarte henne og hun visste godt hva hun gikk til. Trudde meg, men valgte å bli fordet. Anonymous poster hash: 88f42...ec8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Tror ikke det har noe for seg å "si i fra".. Hadde x'n til typen min gjort det, hadde jeg sett på det som at hun prøvde å ødelegge mellom oss, og at hun var sjalu og ikke kommet over han.. slike ting kommer frem tidsnok uansett.. Anonymous poster hash: 55167...3a3
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Jeg vet om flere forhold som har blitt ødelagte i mine foreldres generasjon pga vold, både fysisk og psykisk, samt utroskap.De som har funnet seg ny partner har nok lært av det, og ser ut til å leve fint i sine nye forhold. I alle fall har de fleste vært sammen i mange år nå.Vet ikke om jeg ville advart, det kom veldig an på om det var barn inne i bildet, og hvor ille det er/har vært.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Ja, hun dompa han. Men så var jeg hard nok til å anmelde ting å ta han til rettsak, så det var ikke bare ord. Jeg hadde beviser fra rettspapirer og bilder. Anonymous poster hash: 4e2fd...009
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ville ikke advart. Sikkert dårlig gjort, men dersom x'n hadde fått seg ny dame ville fokuset hans vært flyttet bort fra meg, og barna og jeg lever et tryggere liv. Mest sannsynlig ville jeg ikke blitt trodd uansett, han viser jo ikke sitt sanne jeg før han har et godt festet grep på folk. Anonymous poster hash: e726d...c07
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Ja, jeg har jo beviser. SMS og bilder f.eks. Og det er dessuten ikke bare meg, vi er flere eksdamer som vil gå sammen nå for å stoppe dette. Det er barn inne i bildet. Vi vet jo at han nå, så tidlig i forholdet, er verdens beste kjæreste. Men håndfaste bevis skulle vel hjelpe på. Da kan hun iallefall gå inn i det med åpne øyne og mer bevisst. Jeg skulle ønske jeg ble advart, men måtte ende opp som et vrak før jeg fikk kontakt med tidligere offer av mannen. Han er også anmeldt, men vet ikke om det blir henlagt. HI Anonymous poster hash: d5a71...ce7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Jeg tror jeg heller ville snakket med noen felles kjente, og bedt de advare. Når det kommer fra eksdama har folk en lei tendens til å tro det bare er for å kaste dritt om eksen. Anonymous poster hash: 8deef...08f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Jeg tenker det kommer an på hva man har å advare mot...Om det er vold, så ville jeg faktisk gjort det. Men om det gjelder ufin adferd...vanskelig! Jeg hadde en eks som var veldig ufin mot meg, kontrollerende, sjalu osv, men opplever at han nå lever det lykkelige familielivet med sin nye kjæreste. Han var veldig usikker i forholdet vårt, men er tilsynelatende mye mer trygg med sin nye. Man må få lov å begynne på nytt med blanke ark, selv om man har oppført seg kjipt. Og så tenker jeg at ja, om noen hadde "advart" meg ville jeg tenkt at det var en sjalu eks som forsøkte å splitte oss. Med mindre det var anklager om vold, da hadde jeg takket for meg, for så usolidarisk er jeg faktisk ikke at jeg velger å bli hos en voldelig mann! Anonymous poster hash: 03a72...c39
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Ja, jeg har jo beviser. SMS og bilder f.eks. Og det er dessuten ikke bare meg, vi er flere eksdamer som vil gå sammen nå for å stoppe dette. Det er barn inne i bildet. Vi vet jo at han nå, så tidlig i forholdet, er verdens beste kjæreste. Men håndfaste bevis skulle vel hjelpe på. Da kan hun iallefall gå inn i det med åpne øyne og mer bevisst. Jeg skulle ønske jeg ble advart, men måtte ende opp som et vrak før jeg fikk kontakt med tidligere offer av mannen. Han er også anmeldt, men vet ikke om det blir henlagt. HI Anonymous poster hash: d5a71...ce7 Jeg ville gjort det. Er i samme situasjon #3#. Han er den beste i begynnelsen, men forandrer seg fort til det stygge Han har holdt på i samme dur i over 8 år nå med flere voldsdommer og ødelagte jenter. Ny dame inne i bildet med barn og håper noen vil si ifra. Jeg prøvde på flere av hans tidligere ekser, men de så det som sjalusi og feil motiv fra min side. De trudde meg til slutt og angrer nå. Vanskelig hva du kan gjøre. For det kan slå begge veier... Anonymous poster hash: 88f42...ec8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Ettersom dere er flere, så er det lite sannsynlig at han vil bedre seg i et nytt forhold. Hvis jeg var deg, ville jeg gått sammen med en av de andre og snakket med henne. Fortell hva dere har opplevd (ikke nødvendigvis detaljer, men at dere har blitt mishandlet, slått el), si også at han var snill med dere i begynnelsen og at det begynte etter litt tid. Hvis det virker som hun ikke tror dere og at hun vil fortsette forholdet, så ville jeg sagt at det er helt opp til henne, men at hun kan ta kontakt med dere når hun vil hvis hun ønsker det senere. Da har dere fortalt det og sagt dere villige til å hjelpe henne, så kanskje det kan gjøre det litt lettere for henne å gå senere, hvis hun ikke gjør det med en gang. Anonymous poster hash: b88e5...904
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Vold ja. Slag, spark, lugging, spytting, dytting. Hele pakka. Felles for oss eksdamer. Men det virker som mange undervurderer den psykiske biten. Den som får en til å kutte ut venner, livet generelt, går på tå hjemme, Den er minst like ille. Jeg tror ikke en mann bare endrer seg ved å få en ny dame. Da må han gå bevisst inn for det og få hjelp utenfra også. HI Anonymous poster hash: d5a71...ce7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ville ikke advart. Sikkert dårlig gjort, men dersom x'n hadde fått seg ny dame ville fokuset hans vært flyttet bort fra meg, og barna og jeg lever et tryggere liv. Mest sannsynlig ville jeg ikke blitt trodd uansett, han viser jo ikke sitt sanne jeg før han har et godt festet grep på folk. Anonymous poster hash: e726d...c07 Herlig... Anonymous poster hash: 61134...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå