Gå til innhold

Kjipt å ringe jobben ang sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som føler det sånn? Jeg liker ikke å ringe og si at jeg må bli hjemme med sykt barn. Jeg har en følelse av at jeg kanskje ikke blir trodd. Jeg har ofte funnet andre til å passe barna når de er syke så jeg kan gå på jobb, men det er jo ikke alltid det er mulig. Jeg vet jeg har veldig lite fravær, men klarer ikke slappe av og være hjemme med syke barn med god samvittighet allikevel. Jeg vet det er tullete. men det plager meg virkelig. Jeg får nesten ikke sove når jeg vet jeg må ta den telefonen neste morgen.

Anonymous poster hash: 7fef3...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Føler det er ubehagelig for barnet er ofte sykt på denne tiden av året

Skrevet

Samme her. Måtte gjøre det i dag. Men må man så må man. Heldigvis så vet jeg at de trenger ikke å be om vikar for meg idag. Og det er en lettelse. 

Anonymous poster hash: b8708...42f
Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Jeg har brukt lite sykt barn dag. Har besteforeldre som har stilt opp. Jeg og mannen bytter på hvis ikke de kan

Anonymous poster hash: 328d5...0a0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme her, men enda verre med meg selv! Heldigvis har mannen mulighet til å ha hjemmekontor så vi ikke trenger å bruke så mange dager.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å gjøre det, men vi tar alle sykt barn dagene selv, lar aldri besteforeldre ta den jobben. Heldigvis er barna mye mindre syke nå enn i begynnelsen i barnehagen, så det skjer ikke så ofte. Jeg har også en sjef som takler det veldig bra når noen må være hjemme, mye bedre enn andre sjefer jeg har hatt tidligere, så da er det mindre ubehagelig også. Verst var det de første månedene etter at eldste begynte i barnehagen, da hadde jeg startet i ny jobb og jeg tror jeg nesten brukte opp mine 10 dager fra august og frem til jul. I tillegg hadde mannen hatt nesten like mange dager hjemme og han var mye syk selv også.

Anonymous poster hash: b9f31...5ad
Skrevet

Til tross for en svært forståelsesfull sjef som selv er småbarnsmamma og borte sin del med syke barn så syns jeg det er pyton!

Spesielt siden det en periode virket som at barna ble syke hver gang faren reiste offshore. Jeg følte nesten at det kunne mistenkes at jeg la inn noen ekstra fridager hver gang han gikk på siden jeg selvsagt aldri tar sykt barn dag når han er hjemme i friperiodene.

Anonymous poster hash: 8e184...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...