Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Ikke bade, men bare en vask av hele kroppen med klut og vann? Sikkert et dumt spm men Anonymous poster hash: 7691e...26a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Nei. Da fjerner du gudens naturlige beskyttende fettlag. Jeg vasker hender, halsfolder og ansikt. Anonymous poster hash: c0db2...1cf
X10ne Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har alltid prøvd å la huden til babyene mine være mest mulig i fred. Hvis det ikke er møkkete vasker jeg heller ikke. Så det spørs jo hva slags baby du har da. Min nr. 2 var en skikkelig gulper og var klissete og illeluktende hele tiden. Nr. 1 gulpet aldri og var sjeldent møkkete som baby (bortsett fra i bleieområdet selvsagt).
BareMas Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 If it ain't broke, why fix it? Samme gjelder for vasking for min del. Men i løpet av en dag så har man jo vaska hele babyen alikevel pleier alltid å vaske fjes og fingre mirgen og kveld, rumpe ved hvert bleieskift. Ved gulping så ble det ofte noen runder på mage, nakke og rygg også. Når man begynner med fast føde kan man ofre føle hehovet for å bade babyen glere ganger om dag, men klut og vann gjør underverker
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Nei. Da fjerner du gudens naturlige beskyttende fettlag. Jeg vasker hender, halsfolder og ansikt. Anonymous poster hash: c0db2...1cf Regner med du vasker etter bleieskift? Bæsj og tissebleier? Her er lille fylt bleia med mye tiss i løpet av natta. Selvsagt vasker jeg med vann! Anonymous poster hash: c2c14...20c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Det kunne ta mange dager (uker) før jeg skikkelig badet min siste lille. Vi vasket bare når det var helt nødvendig, men klut og vann. Hun var i tillegg så liten at vi la henne på magen over hånda vår og holdt hele henne, eller bare rumpa, under springen, og skylte henne lett ved behov. Det holdt vi på med lenge, forresten. Anonymous poster hash: 99015...e48
Hjertefru Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Sistemann har vi badet et par ganger i uken. Vasker selvsagt ved bleieskift, men ikke alltid hvis han bare har tisset. Ansikt og hender vaskes stort sett morgen og kveld, samt nå ved behov(fast føde). Bruker ikke såpe. Sist på helsestasjon skrøt legen av at babyen hadde så fin hud, så noe gjør vi riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå