Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Og når han er hjemme har han helt idiotisk døgnrytme. Han står opp med barnet og meg, tar seg av morgenstell og jeg tar barnet med og leverer i bhg når jeg skal på jobb. Mens vi er i bhg og på jobb bruker han deler av dagen på å sove. Når kvelden kommer kan han selvfølgelig sitte oppe hele natta. Jeg er gravid og sover ganske dårlig. Lei av å bli vekket fordi han bruker natta som dag (lager mat, kjøkkenskap som smeller, tv osv osv). Jeg er lei. Jeg står opp 0630 hver dag, og trenger den søvnen jeg kan få. Nå ligger jeg her nok en gang, våken fordi han måtte begynne å bråke på kjøkkenet. Han sier jeg kan putte ørepropper i ørene, jeg har ingen planer om det fordi jeg vil høre om barnet vårt på straks to år våkner. Jeg mener han må slutte å sove på dagtid og heller få en normal døgnrytme og en god natt søvn. Er det for mye å forlange at han tilpasser seg vår normale hverdag når han er hjemme? Mulig jeg virker veldig kvass her nå, men er lei av å være stuptrøtt på jobb pga lite nattesøvn. Nok en dag i halvsøvne på jobb i morgen Anonymous poster hash: b4aae...3cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Jobber han natt når han er ute? Kanskje han da kan trenge sovemedisin et par netter når han kommer hjem for å hjelpe ham å snu døgnet igjen? Jeg synes det blir urimelig at han skal leve et dagliv på natten og dermed holde deg våken. Du kan selvfølgelig putte propper i ørene og stole på at mannen tar seg av barnet og evt vekker deg om det er noe. Men det endrer jo ikke det faktum at han ikke har en normal døgnrytme. Sjekk ut litt info om hva som skjer med kroppen ved nattarbeid osv. Det er en stor påkjenning og svekker immunforsvar og øker risikoen for div. sykdommer. Jeg sliter ekstremt med søvnen nå etter at medisiner tok fra meg nattesøvnen for en tid tilbake. Prøvde nå en type sovemedisin, men må nok ha sterkere lut for å få snudd døgnet. Hvis mannen din jobber natt ute så trenger han tydeligvis hjelp til å snu døgnet når han kommer hjem. Anonymous poster hash: f1e9d...29f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Han har normal døgnrytme når han kommer hjem. Er sånn at den sklir ut mer og mer når han er hjemme. De første dagene hjemme er han utslitt og legger seg kl ni på kvelden. Så blir det litt og litt seinere for hver eneste kveld. Anonymous poster hash: b4aae...3cf
HanneS.85 Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 har mannfolket mitt offshore, og selv om han har normal døgnrytme nå var ikke dette tilfelle for noen år siden. han la seg senere og senere på natta pga tv og internett, slik at han av og til la seg når jeg skulle dra på jobb til kl 8. enkelte dager når jeg kom hjem fra jobb, lå han fortsatt og sov. endret seg da han fikk seg en hobby å drive på med, i hans tilfelle bil. i tillegg til å ha andre ting/gjøremål å skulle få til på dagene. offshore jobber han btw 12-6 både ettermiddag og natt, og fri imellom.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Min kjære har Playstation, film og pc som hobby dessverre. Det legger opp til mye tid på sofaen og en lur akkurat når det måtte passe seg.. Anonymous poster hash: b4aae...3cf
HanneS.85 Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 playstation, film og pc er overhodet ikke en hobby, det er kun tidsfordriv. ser du skriver at barnet er i barnehage mens han er hjemme og driver dank, hva om å ta barnet fri fra barnehagen en sjelden gang slik at de to kan tilbringe litt tid sammen, tur i skogen, badeland eller lignende. litt pappa-barn tid, på en eller annen måte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå