Gå til innhold

Voksne som har hatt tett øretrompet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omsider fått påvist tett øretrompet. Det forklarer diffuse smerter i øret i ørevis.

Jeg fikk et neseskylle-regime av legen som jeg skal begynne med.

Noen som har erfaringer? Ble dere bra?

Anonymous poster hash: 37733...dfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt* :)

Skrevet

noen?

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke symptomer du har og hvilke undersøkelser som skulle til for å stille diagnosen?

Anonymous poster hash: 23820...c30

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke symptomer du har og hvilke undersøkelser som skulle til for å stille diagnosen?

Anonymous poster hash: 23820...c30

Jeg har i flere år hatt et varierende press i det øret. Er det veldig kaldt ute må jeg alltid beskytte det øret (hvis jeg ikke har lue), hvis ikke får jeg smerter der, men de har gitt seg med det samme jeg kommer inn i varmen igjen. Øresus som kommer og går på det øret. Hvis jeg er forkjølet og må snyte det neseboret på den siden hvor øretrompeten er tett, så utlignes ikke trykket gjennom øret, men gjennom tårekanalen. Så det bobler luft ut tårekanalen på samme side, og tårevæsken kommer i retur opp.

Siden sist sommer har presset i øret blitt større, men variablet. Også noe episoder med timer eller dager med smerter i øret. Tror jeg hadde ørebetennelse for to uker siden, men ventet til jeg hadde ordinær legetime vel en uke etter symptomene oppstod. Legen konstanterte at jeg ikke hadde betennelse, men han kunne se at det var væske bak trommehinnen og mente at øretrompeten er tett.

Når legen har sett i øret tidligere i høst har han ikke sett noe, men han har også da sagt at han trodde jeg kanskje hadde en tett øretrompet der.

Og så har jeg også innimellom en del press i bihulene samme side, uten å ha bihulebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...