Gå til innhold

Drammen vs. Tromsø. Hvilken by er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: f0774...106
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh.. Tromsø!!

Anonymous poster hash: 4aeac...774

Skrevet

Tyskland

Anonymous poster hash: b0122...a33

Skrevet

Tromsø i mitt hjerte :-) <3

Anonymous poster hash: f580a...348

Skrevet

Selvfølgelig DRAMMEN❤️

Anonymous poster hash: fa203...9cc

Skrevet

Tromsø

Anonymous poster hash: cca5a...587
Skrevet

Tromsø :)

Anonymous poster hash: 29bdc...5f3
Skrevet

Om du har tenkt å bosette deg der er det jo en viss forskjell på klimaet.

Anonymous poster hash: 6995d...6d3

Skrevet

Tromsø, selvfølgelig :-)

Anonymous poster hash: c794a...f3a

Skrevet

Drammen.

Anonymous poster hash: 31358...67a
Skrevet

Tromsø

Anonymous poster hash: 40493...155

Skrevet

Har aldri vært i Drammen, men dersom Tromsø er finere må jo Drammen se helt jævlig ut. Jeg bor i Tromsø, og syns absolutt ikke det er fint. Arkitekturen i sentrum ser ut som man har sluppet en sekk legoklosser av forskjellige størrelser rett ned uten å rydde opp etter seg. Det som kunne vært en nydelig havnepromenade er regulert til noe så stygt som parkeringsplasser. Det bygges stadig høye forretningsbygg og hoteller, så de koselige bygatene mørklegges en etter en. Men, om en liker å bruke naturen litt utenfor selve byen er Tromsø en perle. Naturen med sine dramatiske fjell og kritthvite sandstrender i hopetall er grunnen til at jeg trives godt her.

Anonymous poster hash: ac218...30b

Skrevet

Det kommer jo an på hva du ser etter. Tromsø har sine pluss og minus, det samme gjelder nok Drammen (uten at jeg har vært der så mye). 

Tror nesten du må spørre mer konkret; hvordan er ditt og datt i de forskjellige byene. 

Skrevet

Synes at Drammen har blitt en veldig koselig by. Tromsø har jeg ikke vært i. 

Anonymous poster hash: 66116...688
Skrevet

Tromsø, en fin by?! Jommen sa jeg smør! Enig med en over her. Hvis Tromsø er finere så må Drammen se helt for jævlig ut!

Anonymous poster hash: a2f82...559

Skrevet

Enig i at planleggingen av Tromsø sentrum har vært... Praktisk. De har ikke tenkt på det estetiske, nei. Håper det blir bedre etterhvert. 

Men ellers liker jeg Tromsø veldig godt. Mye å gjøre, pulserende uteliv og byliv. Mye flott natur. Mørketida er jo mørketida. Noen liker det melankolske ved det og andre føler et lokk blir lagt over jordens overflate. Jeg klarer nå å like mørketida og trives med den. Den har sin sjarm. 

Drammen har jeg aldri vært i. Men innbiller meg at det og er en fin by. 

Anonymous poster hash: f0381...c33
Skrevet
Skrevet

Hvis jeg bare skal se på byene, synes jeg helt klart Drammen er estetisk penere. Tromsø virket rotete og dårlig planlagt. Selv om menneskene var flotte og hyggelige, var det ikke en by jeg trivdes i.

Men det er jo andre forhold som spiller inn også, så hvis det er snakk om flytting, har selvfølgelig Tromsø mye flott å tilby på lik linje med Drammen.

Skrevet

tromsø lenge leve :)

Anonymous poster hash: f9b22...bef
Skrevet

Drammen ligner på Bergen så jeg sier Drammen <3

Anonymous poster hash: f0774...106
Skrevet

Kan lett svare Drammen :)

Anonymous poster hash: 5aef1...d80

Skrevet

har aldri vært i Drammen, så kan ikke utale meg om det…. men jeg er fra Tromsø, og bor her. Selve byen er jo ikke noe spesielt fin… Sentrum er lite, ikke spessielt fint… kunne selv aldri tenkt meg å bo på selve Tromsøya, men det finnes andre plasser i nerheten som er utrolig fin!! bor selv på Kvaløya, rett vedsiden av Tromsøya, og her er det utrolig fint!! Ellers… så er nok klimaet en stor forskjell fra tromsø til Drammen, vil jeg tro… her har vi en laaaang vinter og kort sommer!!! Men vi har Nordlys om vintern og midnattsol om sommern! <3 Det er det fineste med sommern i nord, at det er lyst heeele døgnet :o)

Selv blir jeg nok aldri å flytte fra Tromsø, men det er jo min tilhørighet...

Anonymous poster hash: 3110b...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...