Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Trodde det var sopp, og sjekket aldri, smurte bare litt canesten et par dager. Nå sier hun at det gjør vondt og klør igjen. Sjekket, og så at hun var veldig rød. Brukte litt zink, men da klødde det enda mer. Er det sopp?? Anonymous poster hash: 83c05...2e4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Hun er ikke bare sår da? Min på tre blir sårav og til hvis hun ikke har vært så nøye med å tørke seg etter dobesøk. Anonymous poster hash: 2cc5f...df5
Desember&Juni Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Tja? Ikke godt og si. Bruker hun fortsatt bleie? Isåfall kanskje du må la henne gå litt uten, lufte litt rett og slett. Og bruker dere noen spesiell såpe der nede? Kanskje dere må bytte såpe, eller vaskemiddel/ tøymykner?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Ser jo nå at hun klør, så da er det vel noe annet enn sårhet kanskje.. Anonymous poster hash: 2cc5f...df5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Nei, hun bruker ikke bleie. Hun sier at hun klør ja, og av og til gjør det litt vondt også sier hun. :-s hi Anonymous poster hash: 83c05...2e4
Desember&Juni Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Du kan jo ta med en urinprøve til legen, så kan de se etter bakterier. Har ikke hørt om så små barn med sopp, men det betyr jo ikke at det ikke er 3 åringer som får det.. Det blir jo selvfølgelig vondt og sårt hvis hun klør mye. Tenker fortsatt på vaskemiddel eller tøymykner jeg. Kanskje du må prøve og bytte?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Kanskje uvi? Anonymous poster hash: ad932...d53
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Å huff.. håper da ikke det er uvi :-s hvordan i all verden skal jeg klare å ta en urinprøve på henne? :-( hi Anonymous poster hash: 83c05...2e4
Desember&Juni Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Få henne til og tisse på potte, og hell over i et glass:)
beibilykke Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 min 4 åring kom i ettermiddag å sa hun hadde vondt i tissen. vi gikk rett i dusjen og jeg spylte henne forsiktig nedentil mens hun vasket seg litt med intimsåpe.lufttørka med hårføner. så hun var litt rød. ble bedre etter dusj virket det som. håper det går bedre med jenta di. om mi fortsatt klager i morga tar jeg hebbe til legen tenker jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 min 4 åring kom i ettermiddag å sa hun hadde vondt i tissen. vi gikk rett i dusjen og jeg spylte henne forsiktig nedentil mens hun vasket seg litt med intimsåpe.lufttørka med hårføner. så hun var litt rød. ble bedre etter dusj virket det som. håper det går bedre med jenta di. om mi fortsatt klager i morga tar jeg hebbe til legen tenker jeg! Herregud, nå føler jeg meg som verdens verste mor! Hun har klaget i hvertfall tre uker (ikke hver dag, men kanskje et par ganger i uka), og jeg har fortsatt ikke tatt det på alvor, før jeg så nå i kveld at det var rødt. Huff. Dårlig samvittighet ganger 100! Hi.. Anonymous poster hash: 83c05...2e4
Desember&Juni Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Da er det sikkert på tide og få sjekket det opp litt:) Det går nok bra Hi.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Da er det sikkert på tide og få sjekket det opp litt:) Det går nok bra Hi. Å, håper virkelig det. Skal ta frem potta igjen og få undersøkt dette. Hi Anonymous poster hash: 83c05...2e4
beibilykke Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 min 4 åring kom i ettermiddag å sa hun hadde vondt i tissen. vi gikk rett i dusjen og jeg spylte henne forsiktig nedentil mens hun vasket seg litt med intimsåpe.lufttørka med hårføner. så hun var litt rød. ble bedre etter dusj virket det som. håper det går bedre med jenta di. om mi fortsatt klager i morga tar jeg hebbe til legen tenker jeg! Herregud, nå føler jeg meg som verdens verste mor! Hun har klaget i hvertfall tre uker (ikke hver dag, men kanskje et par ganger i uka), og jeg har fortsatt ikke tatt det på alvor, før jeg så nå i kveld at det var rødt. Huff. Dårlig samvittighet ganger 100! Hi.. Anonymous poster hash: 83c05...2e4 uff.. det går nok fint skal du se men ja, da ville jeg nok ringt legekontoret og forhørt meg med dem og si hva du har gjort i løp et av de to-tre ukene mtp zink salve og canesten for å informere om at det ikke hjalp slik at de da eventuelt kan utelukke ting. Så finner de nok ut hva som skaper ubehag for jenta di. Kan ikke være behagelig for de små å gå rundt å klø/svi på tissen!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 På legekontoret så får du uringlass som hun kan tisse på. I tillegg har de sånne poser en kan feste "rundt" tissen slik at hun tisser rett i den. Men hun er jo så stor at jeg ville tro at å tisse rett i et glass er det beste. Jeg leverte nettopp en urinprøve på min treåring her, så har nettopp vært gjennom det samme. Helst skal du ha vasket henne nedentil like før tissingen, og fange urinen direkte i glasset litt etter at hun har begynt å tisse. Dette er fordi tisset med en gang kan være forurenset. Det virker som det er veldig lett å få forurensning i prøvene, så anbefaler mest hvis hun er så stor å få henne til å tisse rett i glasset. Er jo lettere med en gutt da (som min). Han syntes det å prøve å treffe glasset var en gøy lek (han tisset i toalettet før/etter og han sto). Prøven skal leveres inn på legekontoret så raskt som mulig. Husker ikke hvor mange timers frist du har? Men google det. Hvis det er en stund, så skal det helst stå kaldt, men ikke minusgrader. Det må ikke fryse. Min gutt tålte forresten ikke zink salve, så vi droppet å bruke det. Han ble alltid mer rød av det. Men det ville du nok ha oppdaget før ungen din er tre år da, vi så det på han da han var nyfødt, for han ble alltid illrød hvis vi tok zink på. Anonymous poster hash: 32c90...737
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Det må ikke fryses! Tror ikke det er så nøye hvis uringlasset fryser... Gikk litt fort i skrivingen her ser jeg. Beklager skrivefeil. Og du kan få de tisseposene/urinprøveglassene på apotek forresten. Anonymous poster hash: 32c90...737
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 VI har en 4 åring som klaget veldig over at det svidde/klødde i tissen. Vi fant ut at hun hadde barnemark.. Hun klaget bare om natten. Anonymous poster hash: 31ade...9f7
Mamma_til_2 Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Å ta en urinprøve av ett barn som tisser på do er da ikke vanskelig, du tar på ett par hansker (om du vill) og holder glasset under strålen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå