Hjertefru Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg må bare spørre om en sak, sikkert dumt men skitt au: Hva er greia med at urolige og skrikete babyer har låsninger her og der? Jeg er en gammel firebarnsmor og har grunnutdanning i sykepleie. Fikk sistemann i fjor og har lest det jeg har kommet over av babylitteratur mens jeg var gravid. Men det er først her jeg har hørt snakk om dette. Er dette noe nytt? Hvorfor får vi ikke noe info ex via helsestasjonen om dette, er det ikke anerkjent av skolemedisinen eller hva er greia? Og hva er i tilfelle årsaken til disse låsningene??
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har 3 barn og har aldri fått behandling for låsninger for noen av dem, men jeg tenker at det skal jo ikek så mye til å forestille seg at det kan være ganske tøft å bli født.. Altså, med det mener jeg at det tross alt er en rimelig heftig påkjenning for den lille kroppen, og både nakke og rygg får gjennomgå ganske kraftig under en fødsel. Det er jo ikke rart om dette kan medføre låsninger i nevnte område. Anonymous poster hash: 9010d...8e0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har også tre barn og min nummer to fikk behandling for låsninger hos kiropraktor, vi begynte da han var 13 dager gammel. Han var stjernekikker og fikk seg en trøkk under fødselen. Han var utrolig stiv fra toppen av hodet og ned til rumpa, var bare rolig når han fikk ligge bøyd som en banan bakover... Hadde heller aldri hørt om det før det. Anonymous poster hash: 47544...94e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Lurer jeg og! Det er helt utrolig hvor mye fokus det er på det. Så mye at jeg faktisk bestilte time til kiropraktor grunnet mye gråt, og joda- låsninger. Men jeg vet ikke om jeg tror på det, men det er jo så populært at noe må jo ligge i det? Men er skeptisk.. Anonymous poster hash: 6a4e0...92f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Min greide knapt å snu hodet. Fått seg en trøkk enten under fødselen eller i magen. Verden går fremover..... Anonymous poster hash: 68631...051
Appelsinpiken Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 I Danmark er det helt vanlig å sende feks ks-barn til kiropraktor. De blir bo mer eller mindre røsket ut av magen. Er bare Norge som ligger så ufattelig langt etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå