Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Men jeg må spørre likevel... Jeg er gravid og blir svimmel av å ligge på ryggen. Da bytter jeg jo stilling fordi det er åpenbart ikke bra å ligge sånn. Spørsmålet er om det er farlig å bli liggende på ryggen? Hvis jeg sover og ikke merker at jeg blir svimmel og ikke får snudd meg.. Kan det skje noe? Anonymous poster hash: 812a4...308
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Hmm.. At du blir svimmel er jo et tegn på NOE, men det trenger jo ikke å være et tegn på farlig.. En jeg kjenner kunne ikke ligge på ryggen som gravid, fosteret klemte på en blodåre når hun lå på rygg og blodtilførselen ble dårligere. På ultralyd fikk hun bekreftet at dette ikke var gunstig for barnet heller, men jeg vet ikke hvor alvorlig det ville vært om hun ble liggende på rygg lenge. Ta det opp med legen din, mest sannsynlig medfører det kun litt ubehag for deg, og det er alt :-) Anonymous poster hash: 8162d...cb0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Jeg ville tro at kroppen fant sin måte og si ifra på om det var farlig uansett? Anonymous poster hash: aac9b...fa4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Så lenge du ikke våkner av ubehaget er det heller ikke farlig. Anonymous poster hash: 6a5d6...d4a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Jeg kunne heller ikke ligge på rygg de siste månedene av svangerskapet ble uvel av det. Det heter noe Vena ett-eller-annet, visstnok ganske vanlig. Anonymous poster hash: 90906...32b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Hvis du sovner på ryggen, så vil du snu deg i søvne om noe blir ubehagelig eller evt farlig for deg. Dette ordner kroppen fint opp i selv Og det er forresten helt normalt at man ikke kan ligge på ryggen som gravid Anonymous poster hash: 5bfaf...7de
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Vena cava syndrom. Anonymous poster hash: 54a23...2f0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Ja jeg vet egentlig hva det er, jeg er bare redd for at jeg ikke skal merke noe i søvne.. Takk for svar uansett ble litt roligere, men er skeptisk til at jeg skal våkne av ubehag. Samtidig har jeg aldri hørt om store problemer som følge av dette Anonymous poster hash: 812a4...308
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Ja jeg vet egentlig hva det er, jeg er bare redd for at jeg ikke skal merke noe i søvne.. Takk for svar uansett ble litt roligere, men er skeptisk til at jeg skal våkne av ubehag. Samtidig har jeg aldri hørt om store problemer som følge av dette Anonymous poster hash: 812a4...308 Huff, jeg får helt vondt av deg husker veldig godt de urasjonelle følelsene man har til tross for at man egentlig vet bedre. Du har jo rette innstillingen da - jeg har heller aldri hørt om komplikasjoner som oppstår av at mor ligger på ryggen. Prøv å være trygg på at kroppen selv gir signaler om hvordan babyen har det best - selv om jeg vet at det ikke er enkelt Lykke til og god natt Anonymous poster hash: 6a5d6...d4a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Ja jeg vet egentlig hva det er, jeg er bare redd for at jeg ikke skal merke noe i søvne.. Takk for svar uansett ble litt roligere, men er skeptisk til at jeg skal våkne av ubehag. Samtidig har jeg aldri hørt om store problemer som følge av dette Anonymous poster hash: 812a4...308 Huff, jeg får helt vondt av deg husker veldig godt de urasjonelle følelsene man har til tross for at man egentlig vet bedre. Du har jo rette innstillingen da - jeg har heller aldri hørt om komplikasjoner som oppstår av at mor ligger på ryggen. Prøv å være trygg på at kroppen selv gir signaler om hvordan babyen har det best - selv om jeg vet at det ikke er enkelt Lykke til og god natt Anonymous poster hash: 6a5d6...d4a Takk for forståelsen man blir jo litt teit når man er gravid. Bare aldri trodd at jeg skulle bli en av dem haha! *Legger en pute bak ryggen i senga* God natt Anonymous poster hash: 812a4...308
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Jeg kunne heller ikke ligge på ryggen når jeg var gravid med storesøster. Det var babyen som presset på hovedpulsåren sa jordmor. Ikke farlig, men ekkelt. Husker jormorda når jeg skulle presse ut babyen kjeftet nord og ned på meg når jeg ikke ville ligge på ryggen og presse. Måtte få mannen til å oversette hehe
NormaJean Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Det heter vena cava syndrom. Legg en pute under den ene flanken din så du ligger litt på siden. Babyen klemmer rett og slett av en hovedåre som fører blodet tilbake til hjertet. Det er ikke farlig, men man kan bli svimmel og se stjerner feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå