Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hva gjør jeg når noen har et bilde av meg på profilen sin på facebook, som jeg ikke vil skal være der? Jeg er ikke venn med vedkommende. Har prøvd å raportere bildet, med det går ikke fordi det ikke er voldelig eller noe sånt? Er da eneste måte å annmelde denne personen? Har selvfølgelig spurt om han kan slette bilde, noe han tydligvis ikke vil..:/ Anonymous poster hash: 6b4f0...f1c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Tror det er en nettside du kan be om hjelp. slettmeg.no (eller noe sånt...) Anonymous poster hash: 6a8c0...749
Gjest Beatrix Potter Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Om en person som er på et bilde en ikke ønsker skal ligge ute, så er bare å si at vedkommende skal slette det.Og h*n skulle jo hvertfall ha spurt deg om lov først å legge ut bildet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Om en person som er på et bilde en ikke ønsker skal ligge ute, så er bare å si at vedkommende skal slette det. Og h*n skulle jo hvertfall ha spurt deg om lov først å legge ut bildet. Har bedt han om å slette det, men han gjør det ikke.. Har heller aldri spurt meg om å legge det ut. Visste ikke at det var der engang, før jeg såg det mens en en som er venn med han på fb var inne på bildene hans. Han er xen min, og nekter å slette det kun for å være trassig. (Det er personlig bilde jeg absolutt ikke vil ha på fb) Anonymous poster hash: 6b4f0...f1c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Hvilken skade gjør det ene bildet???? Anonymous poster hash: ca390...c02
Gjest Beatrix Potter Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Om en person som er på et bilde en ikke ønsker skal ligge ute, så er bare å si at vedkommende skal slette det. Og h*n skulle jo hvertfall ha spurt deg om lov først å legge ut bildet. Har bedt han om å slette det, men han gjør det ikke.. Har heller aldri spurt meg om å legge det ut. Visste ikke at det var der engang, før jeg såg det mens en en som er venn med han på fb var inne på bildene hans. Han er xen min, og nekter å slette det kun for å være trassig. (Det er personlig bilde jeg absolutt ikke vil ha på fb) Anonymous poster hash: 6b4f0...f1c Da går det fint an å anmelde det, om han har det værendes der bare for å trasse deg og vær "itchy-bitchy", så anmeld det om du vil gå så langt til verks Og som sagt, er jo langt ifra lov å legge ut bilder av andre personer uten samtykke. Og siden du sier det er et personlig bilde, så gjør det saken enda mye verre, og du får mer ting å ta han på.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Hvilken skade gjør det ene bildet???? Anonymous poster hash: ca390...c02 Har uansett ikke noe å si hvilken skade det gjør eller ikke gjør. Det er en prinsippsak. Det er ikke lov å legge ut bilder av andre uten dennes samtykke. En ganske grei regel, synes du ikke? Anonymous poster hash: 725f9...657
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Hvis bildet er av bare deg og ikke en gruppe mennesker kan du kreve det fjernet, hvis det ikke blir etterkommet kan du anmelde det. Du kan opplyse om at du vil anmelde det hvis det ikke blir fjernet. http://www.nettvett.no/personvern/bildebruk Anonymous poster hash: d8ec1...2b8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Hi her.. Hadde det vært et vanlig bilde av meg så hadde jeg ikke brydd meg så mye. Men bildet er tatt på fødestua, rett etter barnet var kommet ut.. For meg er det et stort overtramp å legge dette bildet på fb, uten min tillatelse. Og viss det er det som må til, så anmelder jeg han gjerne for å få det fjernet.. Fatter ikke hvorfor han vil ha bildet der i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 6b4f0...f1c
Gjest Beatrix Potter Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Hi her.. Hadde det vært et vanlig bilde av meg så hadde jeg ikke brydd meg så mye. Men bildet er tatt på fødestua, rett etter barnet var kommet ut.. For meg er det et stort overtramp å legge dette bildet på fb, uten min tillatelse. Og viss det er det som må til, så anmelder jeg han gjerne for å få det fjernet.. Fatter ikke hvorfor han vil ha bildet der i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 6b4f0...f1c Fy faen må jeg bare si... Hvor er respekten fra han altså... Fødestua, hans barn troligvis? Dette skjønner jeg blir veldig privat, og du har en meget god grunn å anmelde det når det er et så sterkt og alvorlig tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå