Gå til innhold

Eckhart Tolle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest noen av bøkene hans? Er de i så fall å anbefale? Jeg sliter med mye stress og følelsen av og ikke klare å være tilstede i nået i hverdagen. Dette gir seg utslag i psykosomatiske symptomer. Trenger råd om hvordan jeg kan stresse ned og å være mer tilstede i eget liv..

Anonymous poster hash: f550f...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest en eller to bøker av ham. Helt klart gode bøker.

Min erfaring var imidlertid at jeg på det tidspunktet jeg leste dem hadde for mange belastninger på en gang, mye jeg ikke hadde kontroll over selv. Og da hjalp det ikke å tenke at bare jeg har positive tanker så vil livet bli snudd til det gode.

Etter den ene boken følte jeg rett og slett mer stress fordi jeg ikke greide å tenke positivt nok, at det da på en måte var min skyld at jeg hadde det som jeg hadde det.

Det er sant at man kan gjøre noe med hvordan man tar ting og hvordan man tenker. Men man skal også være bevisst at ikke ting utenfor egen kontroll nødvendigvis blir noe bedre selv om man prøver å "endre" det med positiv tenkning.

Så lenge du er bevisst denne mekanismen, så er det gode bøker, tanker som kan modnes. Man trenger ikke "kjøpe" alt, men kan ta til seg det man greier i øyeblikket.

Jeg har den ene boken, og vurderer nå faktisk å lese den på nytt, fordi jeg tror jeg kanskje kan greie å ta til meg mer nå enn jeg gjorde første gang jeg leste dem.

Ellers er yoga helt genialt for å stresse ned. Finn en rolig yogaform og en dyktig instruktør. Jeg liker også qigong.

Hvis du tegner, så se om du kan sette av litt tid til å tegne litt. Bestemte ting som du må studere detaljene på. Trenger ikke bli fint, det viktigste er at du fokuserer på det du gjør.

Anonymous poster hash: ff9b1...05b
Skrevet

Ble faktisk rådet av en reiki master en gang å prøve qigong. Ellers noen råd til hvordan å stresse ned? Alt av interesse! :P

Skrevet

Ble faktisk rådet av en reiki master en gang å prøve qigong. Ellers noen råd til hvordan å stresse ned? Alt av interesse! :P

Jeg sverger til min spikermatte - ligger en stund på den hver kveld før jeg sovner :)

Skrevet

Jeg sverger til min spikermatte - ligger en stund på den hver kveld før jeg sovner :)

Blir man ikke veldig anspent? Kjenner hvordan jeg spenner meg bare ved tanken på å ligge på en spikermatte, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...