Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Merkelig spørsmål, men jeg sliter med gjesteliste og hvem det er naturlig å invitere. F.eks, tre stykker (brudene) fra bryllup hvor jeg var invitert sammen med min eks (hans venner) som jeg kun har sporadisk facebookkontakt siden bruddet med driver nå å legger små hint hvis jeg skriver noe bryllupsrelatert som om de kommer til å bli invitert. Jeg hadde ikke tenkt å invitere de,men nå føler jeg meg nesten forpliktet siden jeg var i de sitt bryllup! Og vi kommer ikke til å invitere alle av søskenbarn fordi det blir fryktelig mange. Blant annet min fetter og kone som vi sjelden har kontakt med. Men vi ble på "en måte" invitert i fjor. De sendte ut mail tidlig og bad oss holde av datoen, det passet svært dårlig for oss pga lang reise og ingen muligheter for barnevakt. Vi gav beskjed om det med en gang men likevel insistere de å sende oss en invitasjon..... Hva er rett egentlig? Jeg har ikke lyst til å fornærme noen, men det er mange venner vi føler er mer rett å invitere :/ Anonymous poster hash: 805d1...69d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Inviter de dere ønsker og vil feire dagen med Anonymous poster hash: d7511...31d
Håper<3 Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Nei, det syns jeg ikke. I hvert fall ikke i tilfellene du nevner over! Jeg har vært i bryllup til noen søskenbarn jeg ikke har særlig kontakt med og jeg kommer ikke til å invitere dem tilbake da vi kun skal ha de nærmeste.Inviter de du VIL inviterer, ikke de du føler du må.
IceNose Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Inviter kun de nærmeste og de dere har ukentlig kontakt med
Sokkedyret Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er enig! Inviter de du vil invitere!! Utrolig irriterende med folk som hinter til og regner med de er invitert!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Takk for svar! HI Anonymous poster hash: cb6f3...745
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Jeg inviterte ikke en venninne som jeg var i bryllupet til for 10 år siden, men ikke har snakket med på 4 år.. Anonymous poster hash: 51ba0...337
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Ingen regler der, deres bryllup:) Vi inviterte mange venner og ikke så mye familie, om venner har prioritert annerledes i sine så blir vi absolutt ikke fornærmet:) Anonymous poster hash: 4c03d...457
3 i april Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 For å si det sånn, de hadde neppe invitert deg nå i deres bryllup...Grunnen til at de i det hele tatt invitert deg var vel for at du var samboer med kameraten deres. Når vi giftet oss for 2 år siden så ba vi IKKE ekser til venninner og kamerater.. Det er jo bare rart. Noen av de har vi riktignok på fjesboka og vi slår gjerne av en prat om vi tilfeldig skulle treffe på noen av de, men invitere de i et bryllup ?? Nope. Om dere ble kjempegode venner og har god kontakt så stiller saken seg selvsagt annerledes. Ellers så inviterte vi tanter og onkler, men jeg har bare en tante og en onkel og mannen min har ikke så fryktlig mange heller. Vi ba noen søskenbarn men kun de som vi har god kontakt med og som vi jevnlig har noe med og gjøre. Vi invitert kun de vennene som vi så på som gode venner altså de som vi har mye med og gjøre og som vi jevnlig har kontakt med. Da ble det lettere og sette en grense også. Jeg har mange "venner" men ikke så mange "gode venner". Et sted må grensen settes og det er ikke like lett og vite hvem mann bør invitere og hvem det er er greit og droppe. Men mener selv at det er blitt noe merkelig om halve bryllupet vårt skulle bestå av eksene til vennene våre altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå