Gå til innhold

hva er hyppige kynnere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det når de kommer hver time, 30. min, 5 min??

 

Anonymous poster hash: e5d4f...7e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er ikke akkurat noe som kommer regelmessig. Er det rier du mener?



Anonymous poster hash: 0195b...7d8
Skrevet

Nei, kynnere.. lest at hyppige kynnere kan være et tegn på at fødsel er like rundt hjørnet og da lurer jeg på hva som er hyppig...

 

Anonymous poster hash: e5d4f...7e0

Skrevet

Kynnere er noe man har hele svangerskapet, noen ganger mer merkbare enn andre.   Det er ikke noe fødsel like rundt hjørnet før man har fått rier. Det kan jeg love deg.

Kynnere en ingen indikator på at fødsel er like rundt hjørnet, men de kjennes selvsagt bedre mot slutten fordi magen er så mye større.  Men jeg vet at mange blander kynnere og svaker rier, særlig førstegangs.    

 

Kan du forklare meg hvordan dine kynnere kjennes???



Anonymous poster hash: 0195b...7d8
Skrevet

Signerer #4. Om kynnere hadde vært tegn på nært forestående fødsel, skulle jeg født lenge før ordinær ultralyd i alle mine tre svangerskap... :P Jeg får kynnere tidlig i 2. trimester, kan omtrent ikke bevege meg en meter  eller snu meg i senga uten at magen blir steinhard, og har alle gangene født 12 dager over termin...



Anonymous poster hash: 03287...0a3
Skrevet

Jeg har kynnere / masrier hvert 7-3 minutt hver kveld. Det er forhåpentligvis ikke fødsel på gang enda. Har hatt det slik i over en uke og satser på at babyen holder seg inne i minst 5 uker til.

 

Noen kan få hyppige kynnere mot slutten, andre kan få det i perioder gjennom svangerskapet. Får du veldig mye kan du be om en ekstra legesjekk, sjekke om det påvirker modningen eller ei. Hva som er hyppig er nok ganske individuelt, men dersom det endrer karakter kan det bety at det er noe på gang (men det kan være noe på gang lenge før fødselen....)

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 76071...8a5

Skrevet

Ja, det er mye som kan være tegn, særlig hvis du er nært termin. Men kynnere son kjennes veldig godt kan kjennes lenge før det er fødsel på gang.

Masrier/modningsrier er svaaaake sammentrekninger og gjerne i samsvar med at magen/livmoren blir hard og stram. Rier (også de svake som mange kaller kynnere,men som ikke er det) kjennes kun nederst i mage eller i korsrygg. Det trekker seg sammen som et belte som strammes forsiktig rundt livet. Etterhvert vil "beltet" bli strammere og strammere og du får lyst til å strekke ut nedre del av rygg eller lene deg fremover.

 

Kynnere er kun magen som blir hard og stram som en nypumpet fotball. Så det alene er ikke nok til å si noe om fødsel.

 

Anonymous poster hash: 0195b...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...