Gå til innhold

Hvor lenge klarer man seg med lite mat egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvalm men kaster ikke opp. All mat smaker vondt. Neste alt.

Frokost, en halv banan og den smakte surt.

Lunsj, litt salat og den smakte slik fotsvette lukter.

Middag pasta og kjøttboller. Gikk rett i søpla.

Men gulrot smaker fortsatt gulrot så jeg har spist tre av de.

Vann smaker gammelt brønnvann.

Hva spiste DU når ikke noe smakte godt?

Anonymous poster hash: 4a067...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ritz-kjeks og tjukkas-cola

Anonymous poster hash: 9523a...214
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er du gravid?

Jeg klarte å spise litt knekkebrød med hvitost, og å drikke O'boy av en eller annen grunn...så da pøste jeg på med helmelk og masse O'boy :P

Skrevet

Ja gravid ja.

Bare klarer ikke få i meg noe. Føler jeg skal kaste opp hvis jeg fortsetter å spise. Jeg går jo i meg noen munnfuller hver gang jeg spiser så blir ikke helt tomt. Holder pusten når jeg drikker vann.

Ikke prøvd ritz kjeks. Må kjøpe det.

Skrevet

Potetgull med salt, ingerfaer-godis fra innvandrerbutikk, sushi-ingefaer.

God bedring!  :tommelopp: 

Anonymous poster hash: 54e77...616
Skrevet

Hvor lenge du klarer deg kommer mye ann på hvor mye du har å gå på, men ca 7 uker helt uten mat er et gjennomsnitt. Spiser du en hal banan og tre gulerøtter lever du veldig mye lengre, men det er ikke å anbefale.

Anonymous poster hash: 18b40...a2b
Skrevet

Leste om ingefær på nett nå. Virker det altså?

Helt desperat.

Jeg er 172 og veier 67 kg så har ikke voldsomt mye å gå på.

Skrevet

Jeg gikk ned 11 kilo i løpet av svangerskapet, var KVALM hele tiden (men jeg var ikke så tynn i utgangspunktet). Jeg spiste epler (som jeg skar opp i små biter) og knekkebrød. Kun det.

Skrevet

Man kan gå veldig lenge uten å spise, det viktigste er å drikke nok.

Sønnen min levde på yoghurt i to uker. Legen valgte å vente enda en uke med videre undersøkelser.

Om det er sunt, er en annen sak.

Anonymous poster hash: 2eaca...bb6

Skrevet

I en måned spiste jeg ingenting på dagtid, men spiste hermetiske fruktbiter og drakk sjokolademelk ved midnatt. Apetitten kom brått tilbake og da hadde jeg ulvehunger i 3 måneder. Måtte ta med meg matpakke uansett hvor jeg gikk, for jeg fikk akutt behov for mat og gikk tvert i bakken om jeg ikke fikk noe. Ved neste svangerskap spiste jeg bare frukt-is i en måned før ulvehungeren tok overhånd igjen. Men gikk lite opp i vekt egentlig, 5-10 bare. Å være gravid er en forunderlig ting... :)

Anonymous poster hash: e0eb9...17f
Skrevet

Jeg har spist veldig lite siste to ukene også. Jeg er 172 høy og 57 kilo så jeg har ikke så mye å gå på så jeg prøver å få i meg mest mulig. Spiser hva som helst bare det går ned!

Skrevet

Gravid? 

Vet ikke hvor lenge man klarer seg, og vet ikke hvordan det er når man er gravid, men etterhvert vil kroppen innta et sparemodus, hvor en eventuell vektnedgang faktisk kan stanse opp helt eller delvis (derfor viktig å få i seg nok mat når man slanker seg). Er du gravid, skal du ikke gå ned mer enn 7 prosent av kroppsvekten din (er du 70 kg så er det 7 kg), da bør du ta kontakt med lege, og det kan hende du blir innlagt på sykehus (jeg var i den situasjonen, og slapp akkurat å bli innlagt. Men jeg kastet opp også da). 

Anonymous poster hash: 8a1d6...140
Skrevet

7%! Da har jeg ikke mye å gå på! Kan bare gå ned 4 kilo jeg da. Har allerede gått ned nesten 2...

Skrevet

7% av 70 er 7 kg?

Mener du ikke ned mer en 10%?

Skrevet

Sjokolademelk og lakris. Merkelig men det varer ikke så lenge at det blir krise som regel.

God bedring, det blir bedre:)

Anonymous poster hash: b7a2c...bf7

Skrevet

I en måned spiste jeg ingenting på dagtid, men spiste hermetiske fruktbiter og drakk sjokolademelk ved midnatt. Apetitten kom brått tilbake og da hadde jeg ulvehunger i 3 måneder. Måtte ta med meg matpakke uansett hvor jeg gikk, for jeg fikk akutt behov for mat og gikk tvert i bakken om jeg ikke fikk noe. Ved neste svangerskap spiste jeg bare frukt-is i en måned før ulvehungeren tok overhånd igjen. Men gikk lite opp i vekt egentlig, 5-10 bare. Å være gravid er en forunderlig ting... :)

Anonymous poster hash: e0eb9...17f

Kjente jeg hadde lyst på hermetisk frukt selv. Sitter og spiser det nå og det smaker faktisk ikke vondt.

Takk for tips. :-)

Skrevet

Salt potetgull, bacon, knekkebrød med brunost eller prim, grønne epler og gulerot. Av drikke fikk jeg kun i meg vann med masse isbiter. 

Skrevet

Salt potetgull, bacon, knekkebrød med brunost eller prim, grønne epler og gulerot. Av drikke fikk jeg kun i meg vann med masse isbiter.

Hehe. Ja vi er forskjellige. Bare tanken på bacon får magen til å vrenge seg.

Det eneste som frister er frukt og grønt men mye av det jeg har prøvd smaker rart.

Melkeprodukter smaker av alle ting fjøs.

Prøvde en bolle i dag fordi den SÅ god ut. Brøt av en bit og lukta av gjær slo i mot meg.

Skjønner ikke at dette er mulig.

Første gang jeg er så sensitiv og er overrasket over hvor mye luktinntrykk det er i løpet av en dag.

Skrevet

Hehe. Ja vi er forskjellige. Bare tanken på bacon får magen til å vrenge seg.

Det eneste som frister er frukt og grønt men mye av det jeg har prøvd smaker rart.

Melkeprodukter smaker av alle ting fjøs.

Prøvde en bolle i dag fordi den SÅ god ut. Brøt av en bit og lukta av gjær slo i mot meg.

Skjønner ikke at dette er mulig.

Første gang jeg er så sensitiv og er overrasket over hvor mye luktinntrykk det er i løpet av en dag.

he he. Ja man er forskjellige. Og kan være forskjellig fra gang til gang. Taklet ikke hvitløkslukt eller lukten av te første gangen jeg var gravid.Eller gå inn i en butikk hvor det luktet stekt kylling. Andre gangen var det helt ok. Klarte til og med å drikke litt te. Det som var likt begge gangene var den ekle kjøleskaps lukta. Klarte ikke å åpne kjøleskapet uten å brekke meg. Kastet til og med opp noen ganger. Synes ikke det lukter så mye av kjøleskapet til vanlig.

Skrevet

Jeg hadde det som deg. Fikk i meg smoothie og biola itillegg til ritz og captein kjeks. Gikk fint i noen uker.

Anonymous poster hash: 14492...5da

Skrevet

Jeg klarte å spise noe godis, bare for å få noe i magen en liten periode, men bortsett fra det åt jeg ikke i det heletatt i 8 uker... Truga ned saft og fikk i meg litt cola da, men måtte tilslutt legges inn. Kroppen klarer seg en stund uten mat, det er drikke som er viktigest! Eplejuice blandet med farris? Solbærsaft?

Æsj, unner deg ikke denne kvalmen, er forjævlig å være sånn.. Heldigvis går det som regel over etter noen uker, liten trøst nå sikkert, men..

Anonymous poster hash: 37a48...b5e
Skrevet

7% av 70 er 7 kg?

Haha, jo, med mitt regnestykket blir jo det rett! Jøsses, jeg er våken, jeg! Men nå ble jeg usikker på om det var 7% eller om det var 10%. Det er ikke så mye uansett, med mindre man er over 100 kg...

Skrevet

7% av 70 er 7 kg?

Haha, jo, med mitt regnestykket blir jo det rett! Jøsses, jeg er våken, jeg! Men nå ble jeg usikker på om det var 7% eller om det var 10%. Det er ikke så mye uansett, med mindre man er over 100 kg...

Haha. Jeg regna og regna og skjønte ikke det. 70 delt på 10 hvor vanskelig er det?

Jeg veier 67 så har ikke mye å gå på. Har gått ned 2 kg på 10 dager. Får i meg nok drikke. Tvinger det i meg.

Følger med på vekta så får jeg håpe det gir seg snart.

Skrevet

Jeg drakk eplejuice og farris blandet (det er viktig at det er farris og ikke noe annet, for det er bare farris som har salter i seg), det smaker overraskende lite og du får i deg litt sukker og salter som er viktig når du spiser lite (og kanskje kaster opp??). Av mat spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst på. I det ene svangerskapet spiste jeg loff med syltetøy og i det andre loff med gulost. Ikke veldig mye næring og på ingen måte sunt, men alt var bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: 34248...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...