Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 han biter ,kliper og klorer storebroren sin og kliper, står på hender/føtter til lillesøster samt tar leker fra henne. Jeg kjenner at når dette skjer sånn cirka ti tusen gnager hver eneste jævla dag så vet jeg ikke min arme råd lenger. hvordan få slutt på dette? jeg snakker med han, både pedagogisk og upedagogisk,men etter 2 minutter gjør han akkurat det samme igjen.. han er ellers en veldig glad og blid gutt,og når han er eks alene sammen med meg eller pappan,er han verdens enkleste å ha med å gjøre... herregud,hjelp meg noen, jeg blir snart helt sinnsykt gal... Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 La storebror ta igjen en gang. Anonymous poster hash: 6dd87...b32
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Vær veldig konsekvent! Ha nulltoleranse for slikt, det skal aldri være greit å gjøre vondt på andre med vilje. Nå er du sikkert allerede streng på dette, men hender det kanskje at han får holde på litt for lenge, eller at han får mye oppmerksomhet på dette? Jeg ville prøvd å gitt han minst mulig oppmerksomhet, men gi det til den som får vondt. Feks, biter han lillesøster, så ta han vekk med en gang, si strengt til han med alvorlig stemme at dette er absolutt ikke greit og sett han vekk, ikke mas og styr for mye med han. Men gå da til lillesøster med en gang etterpå og gi henne mye trøst, sitt hos henne, klem henne. Slik at han ser det. Prøv å vær litt føre var, om du ser at han skal til å slå/bite/klype ta tak i han med en gang! Når dere to er alene, og har god kontakt sammen, så snakk med han om dette. Få han til å forstå at det er uakseptabelt å oppføre seg slik. Spørr om hvordan han ville likt å bli klort/bitt/klypet! Det blir nok uansett litt feil å få råd ifra meg, da jeg aldri har slitt med noe sånt med mine barn, men håper og tror at det er fordi det har blitt slått hardt ned på fra tidlig alder. Det har liksom aldri vært noe tema en gang, da de vet at det er helt uakseptabelt. Uff, håper at dere får en slutt på dette! Får vondt av deg:/ håper at kanskje dette kan hjelpe litt, og at jeg ikke bare virker bedrevitende og dømmende, det er absolutt ikke meningen. Lykke til!! Anonymous poster hash: 0d61a...d53
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan er han i barnehagen? Hvordan er språket og språkforståelsen hans? Anonymous poster hash: 118e2...234
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan er han i barnehagen? Hvordan er språket og språkforståelsen hans? Anonymous poster hash: 118e2...234 han er litt småekkel i barnehagen også, tar leker fra barn, tar av de lua og kaster den osv. har greit språk,men er umoden for alderen (ble 4 i januar) og språkforståelse er ikke helt 100%. Jeg har lyst til å bare gi han bort noen ganger,jeg orker ikke alle kampene... HI Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Vær veldig konsekvent! Ha nulltoleranse for slikt, det skal aldri være greit å gjøre vondt på andre med vilje. Nå er du sikkert allerede streng på dette, men hender det kanskje at han får holde på litt for lenge, eller at han får mye oppmerksomhet på dette? Jeg ville prøvd å gitt han minst mulig oppmerksomhet, men gi det til den som får vondt. Feks, biter han lillesøster, så ta han vekk med en gang, si strengt til han med alvorlig stemme at dette er absolutt ikke greit og sett han vekk, ikke mas og styr for mye med han. Men gå da til lillesøster med en gang etterpå og gi henne mye trøst, sitt hos henne, klem henne. Slik at han ser det. Prøv å vær litt føre var, om du ser at han skal til å slå/bite/klype ta tak i han med en gang! Når dere to er alene, og har god kontakt sammen, så snakk med han om dette. Få han til å forstå at det er uakseptabelt å oppføre seg slik. Spørr om hvordan han ville likt å bli klort/bitt/klypet! Det blir nok uansett litt feil å få råd ifra meg, da jeg aldri har slitt med noe sånt med mine barn, men håper og tror at det er fordi det har blitt slått hardt ned på fra tidlig alder. Det har liksom aldri vært noe tema en gang, da de vet at det er helt uakseptabelt. Uff, håper at dere får en slutt på dette! Får vondt av deg:/ håper at kanskje dette kan hjelpe litt, og at jeg ikke bare virker bedrevitende og dømmende, det er absolutt ikke meningen. Lykke til!! Anonymous poster hash: 0d61a...d53 Takk for svar. jeg har også slått ned på ting,men det eskalerte da han ble 3 og fortsatt holder han på. han gjør det liksom for å se hvilken reaksjon som kommer... Skal jeg ta han hver eneste gang han gjør noe slemt,så gjør jeg ikke annet enn å sitte om en hauk over han for å passe på og sette han på rommet... jeg vet ikke min arme råd rett og slett... Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 La storebror ta igjen en gang. Anonymous poster hash: 6dd87...b32 han gjør det,da begynner han å grine og sier at storebroren gjør ditt og datt,som om han ikke forstår at når han er smel så er storebror slem tilbake... HI Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Ville hatt en samtale med ped.leder og evt diskutert henvisning til ppt. De kan evt utrede han, gi enkle råd i hverdagen et . Anonymous poster hash: c0169...641
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Sånn har sønnen min vært også (er litt sånn ennå av og til). Han er 6 år nå og skal utredes. Mange barn har jo sånne perioder hvor de plager og gjør "slemme" ting, men hvis det ikke gir seg eller blir verre så burde du kanskje ta det videre med noen. Her er det fint lite som har hjulpet dessverre. Men vil nok si meg enig med den som sa minst mulig oppmerksomhet og mer til den som får vondt. Og så bør man selvfølgelig bruke minst mulig kjeft/ikke heve stemmen for mye. Vanskeligere sagt enn gjort! Nå har min sønn også problemer med konsentrasjonen og impulskontroll da, og gjør ikke sånne ting for at andre skal få vondt, mer for å få oppmerksomhet/tulle. Om ikke ditt barn sliter med sånt så kan det jo hende en form for belønningssystem vil funke? Anonymous poster hash: 83f10...02f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 speil oppførselen hans umiddelbart etter han har vært ufin (eller la storebror speile den). Om han biter så la storebror bite tilbake. Kanskje han forstår hvor vondt det gjør da? Anonymous poster hash: 23467...e9d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Har du sjekket hørsel ift språk?hvis språkforståelse ikke er helt på plass,kan det ha sammenheng med hørsel-som igjen kan føre til frustrerte barn som ikke blir forstått eller får med seg det som blir sagt.mitt barn ble et nytt barn etter dren og bedre hørsel:) Anonymous poster hash: 18fa1...a28
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Har du sjekket hørsel ift språk?hvis språkforståelse ikke er helt på plass,kan det ha sammenheng med hørsel-som igjen kan føre til frustrerte barn som ikke blir forstått eller får med seg det som blir sagt.mitt barn ble et nytt barn etter dren og bedre hørsel:) Anonymous poster hash: 18fa1...a28 han har problemer med mye ørevoks som vi sjekker ofte,men jeg tror ikke det er noe galt med hørselen hans... Hvordan merket du at hørselen var dårlig da?var han mye syk pga ørene? Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 speil oppførselen hans umiddelbart etter han har vært ufin (eller la storebror speile den). Om han biter så la storebror bite tilbake. Kanskje han forstår hvor vondt det gjør da? Anonymous poster hash: 23467...e9d Jeg/vi gjør dette,men det er som om han ikke forstår at det er vondt til andre om det er vondt til han... Storebror tar igjen og jeg lar han ta igjen,men det hjelper ingenting... Anonymous poster hash: d7ee6...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå