Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Etter dere fant en kul, hva er veien videre? Jeg har funnet en kul i armhulen, aner ikke hva slags kul det er (skal til legen i morgen), men det er nok brystvev der. Er livredd for brystkreft! Om det ender med at jeg må fjerne et bryst så får jeg ta det om/når det skjer. Men jeg er LIVREDD for å dø ifra barna mine! Noen som har hatt brystkreft som ønsker å dele sine erfaringer? Anonymous poster hash: 34d1f...2d3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har ikke had brystkreft, men et forstadige og så har jeg endel cyster i brystene som gjør at jeg må til jevnlige kontroller. Kulen jeg oppdaget første gangen ble fjernet etter en trippelundersøkelse min fastlege henviste meg til, gikk ca 2 uker fra jeg var hos ham til jeg var inne for p ta mammografi, ultralyd og biopsi, etter det gikk det en uke før jeg fikk svar på alle prøvene, da de oppdaget celleforandringer som kunne utvikle seg til kreft over tid ble det besluttet å fjerne kulen, det skjedde 2 uker etter jeg fikk svar på prøvene, så fra jeg oppdaget kulen til den var operert ut gikk det ca 5 uker. Jeg har satt meg rimelig mye inn i brystkreft pga denne opplevelsen, overlevelses prosenten er høy i dag og behandlingen bedre enn tidligere, men husk at kuler stort sett er helt ufarlige, men man skal alltid gå til legen å få det sjekket. Det kan være en kjertel som er hoven, fettkul eller andre ting. Anonymous poster hash: 32765...788
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Tusen takk for utfyllende svar! Ja, jeg klamrer meg til håpet om at det er noe ufarlig som hoven kjertel eller en fettkul.. Kulen ligger i armhulen, helt ut mot der underarmen starter, men fordi jeg hadde brystvev i hele armhulen som liten (fjernet det i 2001) så er jeg redd for at det ligger igjen noe vev der. Jeg merket en bitteliten kul der for noen uker siden, men i går var den plutselig blitt så stor at jeg kunne ta tak i den med klypegrep Jeg er forkjølet og har hatt litt forhøyet CRP, derfor håper jeg hardt på at det er en hoven kjertel. Men jeg har liksom aldri merket noe til kjertler i armhulen før, samt at jeg ikke har noen kul under den andre armen... Anonymous poster hash: 34d1f...2d3
Ugl@ ruger... Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Tusen takk for utfyllende svar! Ja, jeg klamrer meg til håpet om at det er noe ufarlig som hoven kjertel eller en fettkul.. Kulen ligger i armhulen, helt ut mot der underarmen starter, men fordi jeg hadde brystvev i hele armhulen som liten (fjernet det i 2001) så er jeg redd for at det ligger igjen noe vev der. Jeg merket en bitteliten kul der for noen uker siden, men i går var den plutselig blitt så stor at jeg kunne ta tak i den med klypegrep Jeg er forkjølet og har hatt litt forhøyet CRP, derfor håper jeg hardt på at det er en hoven kjertel. Men jeg har liksom aldri merket noe til kjertler i armhulen før, samt at jeg ikke har noen kul under den andre armen... Anonymous poster hash: 34d1f...2d3 Få det sjekket, men trenger ikke være noe farlig, man kan godt få en hoven kjertel på et sted. Hvis du ikke har bestilt legetime så ring i morgen, jeg fikk akutt time på dagen da jeg ringte ang min kul, ingenting å utsette uansett. Husker hvor redd jeg selv var, slukte alt på nett og det vil jeg anbefale deg å la være, for det er desverre skrekk eksemplene man finner mest lesestoff om ofte. Og ikke alle de som har oppdaget en helt ufarlig kul. Jeg går årlig til undersøkelser nå, har pr dags dato en masse cyster i brystene og armhulene som tidvis fyller seg slik at jeg kjenner dem, så det er umulig for meg å stole på egenundersøkelser lengre, så årlig er jeg inne på et brystsenter for mammografi, ultralyd og innimellm tar de også en biopsi hvis de ser noe de ikke er helt sikre på. Ønsker deg lykke til i prosessen, man er livredd mens man står i det og det skal man få lov til å være også. Det verste for meg var uvissheten. Var ikke meningen å være anonym i sta heller. Klem fra meg Endret 25. februar 2014 av Ugl@ ruger...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Jeg merket den først ordentlig i går kveld. Ringte legesenteret så fort de åpnet og det viste seg at jeg hadde time der i morgen uansett Så da får jeg ihvertfall undersøk den noe.. Jo, takk for tipset, jeg har bevisst ikke googlet, da hadde jeg skremt opp meg selv enda mer.. Jeg kjenner igjen denne redselen du nevner, jeg blir helt iskald inni meg og hjertet hamrer bare jeg tenker på det Takk for klem og oppmuntring, det trenger jeg!! Håper virkelig alt vil gå bra med deg også Klem tilbake Anonymous poster hash: 34d1f...2d3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Jeg oppdaget en kul i armhulen i desember, og fikk time til ultralyd her om dagen. Det var en hoven melkekjertel (er gravid i uke 17) Anonymous poster hash: b5ce6...776
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Jeg oppdaget en kul i armhulen i desember, og fikk time til ultralyd her om dagen. Det var en hoven melkekjertel (er gravid i uke 17) Anonymous poster hash: b5ce6...776 Så flott at det bare var det, da Det er 2 år siden jeg sluttet å amme, så for min del må jeg vel utelukke det.... HI Anonymous poster hash: 34d1f...2d3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Nei, er nok ikke melkekjertel da.. Hvis den er rund og bevegelig, ville jeg ikke bekymret meg så mye. Man har jo også lymfekjertler der. Bra du har time allerede i morgen. Ventetiden er ikke god.. Lykke til! Anonymous poster hash: b5ce6...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå