Gå til innhold

Fosterforeldre til tenåringer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har ertfaring med å bli fosterforeldre til tenåringer? Vi har så smått begynt å tenke på å få fosterbarn, men tror vi egner oss bedre for litt store barn enn de helt små, men finner ikke så mange som skriver om hvordan det er. Det virker som det meste av informasjon handler om mindre barn.



Anonymous poster hash: 1d34c...752
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så flott at dere vurderer dette :-)

Det er utrolig vanskelig å finne nok fosterhjem og spesielt til barn som er blitt tenåringer. De fleste vil ha de så små som mulig, da har barna også mindre bagasje med seg.

Jeg har selv bodd i fosterhjem som tenåring og er snart ferdig med bachelor i barnevern så vet en del om emnet.  

Pass på når dere skal bli fosterforeldre at det er en god mach mellom dere og barnet og at dere blir fulgt opp. 

Se brennpunkt i kveld klokken halv ti der vil mye av problematikken vedr. fosterhjem bli belyst :-)



Anonymous poster hash: 3272d...8ee
Skrevet

 

Hei!

Så flott at dere vurderer dette :-)

Det er utrolig vanskelig å finne nok fosterhjem og spesielt til barn som er blitt tenåringer. De fleste vil ha de så små som mulig, da har barna også mindre bagasje med seg.

Jeg har selv bodd i fosterhjem som tenåring og er snart ferdig med bachelor i barnevern så vet en del om emnet.  

Pass på når dere skal bli fosterforeldre at det er en god mach mellom dere og barnet og at dere blir fulgt opp. 

Se brennpunkt i kveld klokken halv ti der vil mye av problematikken vedr. fosterhjem bli belyst :-)

 

Anonymous poster hash: 3272d...8ee

 

Hvordan vet vi om vi vil bli en god mach? Det hjelper sansynligvis å være erlige i ovenfor oss selv og barnevernet om hvem vi faktisk er og hvordan vi lever livet vårt (Ja, vi liker å være ute i naturen, men likevell kommer vi oss sjelden på familietur oftere enn hver andre uke for eksempel). Har du andre tips til hvordan man får det til å klaffe best mulig?

 

Anonymous poster hash: 1d34c...752

Skrevet

Meld dere på PRIDE-kurs. Der får dere vite det dere trenger, dere må gjøre dere mange refleksjoner og tanker, dere vil bli vurdert og om dere blir godkjent så tar dere det derfra.

Ta kontakt med nærmeste fosterhjemstjeneste og meld dere på kurs i første omgang.



Anonymous poster hash: b6c6d...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...