Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er sykemeldt. Jeg har jobb i barnehage. Jeg er sykemeldt pga en kronisk migrene. Jeg greier ikke jobbe. Jeg har hyppige annfall. Jeg har mer enn nok med å holde hodet over vannet hjemme. Jeg kan ikke være på jobb, greier ikke lyset, lydene, stresset, belastningen. Jeg har vert sykemeldt i 6 mnd. Ingen bedring i sikte. Jeg har ett behandlingsopplegg med nevrologen. Men foreløbig er det i snitt 11-13 annfall pr mnd. Jeg makter ikke gå til bake på jobb. Annfallene er uforutsigbare. Tenk om jeg ikke blir bedre. Jeg makter ikke jobbe med all denne hodepinen. Har prøvd psykoterapi, fysioterapi, avspenning, 6 forskjellige migrenemedisiner, botox, ja, you name it..... Kan NAV da tvinge meg tilbake i barnehagen? Anonymous poster hash: 04cef...dcc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Nei det kan de ikke, men de kan ta fra deg støtte (sykepenger eller aap) om de mener du kan jobbe eller ikke følger opp behandlinger eller atføringsplaner slik du skal. Anonymous poster hash: 08151...743
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Det kan de sikkert ikke. Men du kan ikke være sykmeldt resten av livet heller Anonymous poster hash: 8cabc...2c6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Vil tro at du kan jobbe med tilrettelegging og det vil sikkert NAV også tro Anonymous poster hash: 46eff...6d3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er sykemeldt. Jeg har jobb i barnehage. Jeg er sykemeldt pga en kronisk migrene. Jeg greier ikke jobbe. Jeg har hyppige annfall. Jeg har mer enn nok med å holde hodet over vannet hjemme. Jeg kan ikke være på jobb, greier ikke lyset, lydene, stresset, belastningen. Jeg har vert sykemeldt i 6 mnd. Ingen bedring i sikte. Jeg har ett behandlingsopplegg med nevrologen. Men foreløbig er det i snitt 11-13 annfall pr mnd. Jeg makter ikke gå til bake på jobb. Annfallene er uforutsigbare. Tenk om jeg ikke blir bedre. Jeg makter ikke jobbe med all denne hodepinen. Har prøvd psykoterapi, fysioterapi, avspenning, 6 forskjellige migrenemedisiner, botox, ja, you name it..... Kan NAV da tvinge meg tilbake i barnehagen? Anonymous poster hash: 04cef...dcc Har du prøvd medisin mot høyt blodtrykk? De kan nok tvinge deg i jobb igjen, men du bør jo finne noe annet enn bhg. Selv uten migrene kan det være slitsomt. Du kan søke om ekstra dager med egenmelding og da vil ikke arbeidsplassen tape penger når du er borte om NAV dekker det. Anonymous poster hash: f3e0f...a26
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Har du prøvd å legge om dietten? Kosthold påvirker migrene er min erfaring. Anonymous poster hash: 049fe...11b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Har gått på Inderal i 1 år, og Atacand i 4mnd som er blodtrykks medisin, for å forebygge migrenen. Funker dårlig. Spiser sunt, hver 3 time, lite sukker, og gjevnt bra og sunt. Kan ikke se hva slags tilrettelegging barnehagen kan gjøre. Det kan ikke styreren heller. Hun ser ikke hvordan de kan tilrettelegge for at jeg skal fungere med de annfallene, og den medisin påvirkningen jeg er under for tiden. Anonymous poster hash: 04cef...dcc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Har du prøvd å legge om dietten? Kosthold påvirker migrene er min erfaring. Anonymous poster hash: 049fe...11b Stemmer det. Mannen kuttet ut alt av kunstig søtning i mat og drikke og ble veldig mye bedre. Anonymous poster hash: 106d7...77c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Da må du finne deg en ny jobb. Klarer du ikke være i barnehage pga stress, lydnivå osv må du finne en annen jobb som passer deg. Jeg jobber på kontor og vi har en som sitter i et hjørne med skjermvegger og nesten ikke belysning. Det fungerer for han, han kan jobbe og trives med det sosiale jobben gir. NAV kan tvinge deg til jobbutprøving, restarbeidsevne osv. Det beste er om du prøver å finne deg ennå jobb selv! Anonymous poster hash: dec30...2cc
Rosarose8 Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er sykemeldt.Jeg har jobb i barnehage.Jeg er sykemeldt pga en kronisk migrene.Jeg greier ikke jobbe.Jeg har hyppige annfall.Jeg har mer enn nok med å holde hodet over vannet hjemme.Jeg kan ikke være på jobb, greier ikke lyset, lydene, stresset, belastningen.Jeg har vert sykemeldt i 6 mnd.Ingen bedring i sikte. Jeg har ett behandlingsopplegg med nevrologen.Men foreløbig er det i snitt 11-13 annfall pr mnd.Jeg makter ikke gå til bake på jobb.Annfallene er uforutsigbare.Tenk om jeg ikke blir bedre.Jeg makter ikke jobbe med all denne hodepinen.Har prøvd psykoterapi, fysioterapi, avspenning, 6 forskjellige migrenemedisiner, botox, ja, you name it..... Kan NAV da tvinge meg tilbake i barnehagen? Anonymous poster hash: 04cef...dcc Har du vært hos tannlegen og undersøkt deg skikkelig med rtg av kjeven osv??
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 De kan ikke tvinge deg til noe som helst, men de kan stoppe utbetalinger hvis du ikke oppfyller de gjeldende krav for støtte. Frivillig tvang, altså Anonymous poster hash: 7cf5c...d7a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 De kan ikke tvinge deg ut i jobb, dersom du har legen din i ryggen. Men de kan prøve på å "omskolere" deg. Kanskje en rolig jobb uten støy og belastning. Men hovedsaken her er jo at du skal bli frisk, stakkars deg God bedring! Anonymous poster hash: 9d005...903
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Har dere forslag til rolige jobber uten støy og stress? Hilsen annen enn Hi. Anonymous poster hash: 32770...c5d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Har dere forslag til rolige jobber uten støy og stress? Hilsen annen enn Hi. Anonymous poster hash: 32770...c5d Folk blir stresset av forskjellige ting. For noen kan en langtransportsjåførjobb føles rolig og lite stressende. For andre kan det være motsatt. Noen synes alle kontorjobber der de får sitte for seg selv fungerer bra, andre blir stresset av at det er arbeid som venter osv. Anonymous poster hash: 08151...743
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Du kan være sykemeldt i et år, så må du enten begynne jobbe eller søke arbeidsavklaringspenger. Arbeidsavklaringspengene er 66% av lønnen din, så etter et års sykemelding går du betraktelig ned i lønn... Kriteriet for å få arbeidsavklaringspenger er at arbeidsevnen din er nedsatt med minst 50% og at du er enten under utredning, behandling eller i arbeidsrettet aktivitet (altså noe som kan hjelpe deg tilbake i jobb). Om du og legen din finner ut at du ikke kan jobbe i barnehage igjen vil nav kreve arbeidsrettet tiltak, og det er da meningen du sammen med dem skal finne ut hva du kan arbeide med og i hvor stor stilling. De vil jo helst få deg i en eller annen type jobb hvor du kan bruke den erfaringen du allerede har, men noen ganger må man ta kurs eller gå på skole for å komme seg i jobb igjen og da dekker nav det. Hovedregelen er at man i løpet av 4 år skal finne arbeidsevnen din og prøve ut forskjellige ting, resultatet blir forhåpentligvis at du blir 100% arbeidsfør i en eller annen jobb. For min del ble resultatet 40% arbeidsfør og 60% ufør, jobber 2 dager i uken. Anonymous poster hash: 8c14d...8ef
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Du må prøve ut forskjellige ting mens du også er under "rehabilitering" - altså avklarer din medisinske status. Jeg er rimelig sikker på at barnehage ikke er rette stedet for deg når du har så mye hodepine som du har. MEN det er da mange andre arbeidsplasser! Det er en enorm glede å få jobbe, om så bare litt. Vær åpen for forslag og se om du kan komme opp med noen selv. Hilsen ei som har jobbet kjempehardt og brukt noen hundretusner på å kunne bli så bra at det går an å jobbe bittelitt. Anonymous poster hash: 3034c...b0e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Ingen som tvinger deg, men du kan bli uten penger... Hvorfor ikke finne seg en annen jobb.... Anonymous poster hash: bfc2c...5a8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #18 Skrevet 25. februar 2014 Hi her. Tkk for tilbakemeldingene. Jo jeg hunne jo tenke meg en jobb, men jeg greier ikke hobbe med 13 migrene annfall pr mnd. Som kan komme 4 døgn på rad, eller annen hvert døgn i perioder. Ser at barnehagen ikke er rette fremtids jobben, men det er alt jeg kan, jeg har ikkehodt tilnoen omskolering, jeg som strever med å følge 3 klassingen min imattemattikk. Jeg har ikke hode til det,så sløv, og glemsomjeg er. Seriøst. Begriper ikke hva slags jonn jeg kan få der jeg ikke trenger uttdanning, jeg må kunne kommeå gå når jeg føler for det, og kjenner jeg ett annfallmå jeg skynde meg hjem, hive innpå noe nesespray, og vips er jeg ikkebrukendes til noe den dagen................. Jeg må ha en jobb uten for mye folk og stress................. TIPS? Anonymous poster hash: 04cef...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå