Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 http://www.dagbladet.no/2014/02/24/nyheter/innenriks/bolig/31903544/ Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 2d1dd...c43
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Han har fått hjelp til lån, han har ikke fått det. Jeg vil tro det er mye som ikke kommer frem i denne saken, den er tydeligvis kompleks. Men det sier seg egentlig selv at hvis eneste bomulighet for denne mannen kostet 46.000 pr måned, så ville det lønne seg å hjelpe ham til å etablere seg på et sted som kostet ham 650.000 - det er jo ca det samme som 14 måneders leie der han bodde før. Hvis første takstmann har underdrevet soppskadene så vil jeg tro at det er der feilen ligger, ikke hos kommunen han bodde i før, som hjalp ham med lånet. Man bør også tenke på at det å bo med slike soppskader kan gjøre denne personen langt sykere igjen, og dermed risikerer innleggelser igjen. Men jeg tror det er en kompleks sak, og trolig ligger det mer i saken enn det som kommer frem i avisen. Anonymous poster hash: b94dc...354
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Han er jo psykiatrisk pasient, så man kan jo ikke kritisere hans uttalelser. Men noen bør jo hjelpe han med å få huset beboelig. Når det er sagt, hvorfor skal vi ikke også ta vare på våre egne? Tenk hvor mye penger som brukes på flyktningeleiligheter. Anonymous poster hash: 39842...47d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Han har fått et lite lån. Ikke et småbruk. Det har han kjøpt selv ved hjelp av sin hjelpeverge. Å påstå at han har fått et småbruk av NAV og at kommunen er ansvarlig for å fikse bomkjøpet hans er som å si at det er banken som har gitt meg huset mitt, og at da badet måtte fikses så burde de ha ordnet det for meg, og sånn fungerer jo ikke ting i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 494a9...166
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 http://www.dagbladet.no/2014/02/24/nyheter/innenriks/bolig/31903544/ Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 2d1dd...c43 Jeg tenker at mye vil ha mer. Anonymous poster hash: 8de49...4fc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Han har fått et lite lån. Ikke et småbruk. Det har han kjøpt selv ved hjelp av sin hjelpeverge. Å påstå at han har fått et småbruk av NAV og at kommunen er ansvarlig for å fikse bomkjøpet hans er som å si at det er banken som har gitt meg huset mitt, og at da badet måtte fikses så burde de ha ordnet det for meg, og sånn fungerer jo ikke ting i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 494a9...166 Men da er det jo stor sjanse for at du får lån i samme bank til å fikse badet. Anonymous poster hash: 39842...47d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Jeg syns synd på mannen. Håper huset blir beboelig! Jeg mener de ansvarlige her er vergen og den tidligere takstmannen, ikke kommunen. Anonymous poster hash: 20ee8...0e4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Han har fått et lite lån. Ikke et småbruk. Det har han kjøpt selv ved hjelp av sin hjelpeverge. Å påstå at han har fått et småbruk av NAV og at kommunen er ansvarlig for å fikse bomkjøpet hans er som å si at det er banken som har gitt meg huset mitt, og at da badet måtte fikses så burde de ha ordnet det for meg, og sånn fungerer jo ikke ting i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 494a9...166 Men da er det jo stor sjanse for at du får lån i samme bank til å fikse badet. Anonymous poster hash: 39842...47d Ja, men jeg må søke, jeg må ha sikkerhet for lånet og inntekt til å kunne betjene det. Jeg kan ikke kreve at de skal ordne opp for meg om jeg har havnet i trøbbel. Stor forskjell. Anonymous poster hash: 494a9...166
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Jeg mener at denne mannen burde ha vært beskyttet mot seg selv. Han er ikke frisk, tydeligvis, og burde få hjelp. Og nei, det er ikke kommunen sin feil! Anonymous poster hash: d053d...804
skjotta Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Han har fått et lite lån. Ikke et småbruk. Det har han kjøpt selv ved hjelp av sin hjelpeverge. Å påstå at han har fått et småbruk av NAV og at kommunen er ansvarlig for å fikse bomkjøpet hans er som å si at det er banken som har gitt meg huset mitt, og at da badet måtte fikses så burde de ha ordnet det for meg, og sånn fungerer jo ikke ting i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 494a9...166 Men da er det jo stor sjanse for at du får lån i samme bank til å fikse badet. Anonymous poster hash: 39842...47d ikke når du har lånt og betalt 200 000 over takst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå