Gå til innhold

Hvilken bilstol er best for 1-åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise på ferie å kjøre veldig langt. 1-åringen har fremdeles maxi cosi cabriofix og sitter godt i det, men hva er tryggest av det og et litt større bilsete? Har tenkt å kjøpe besafe izi kid med isofix som neste sete. 

Jeg lurer bare på hva som er tryggest og best å sitte i på en så lang tur. Bare usikker siden maxi cosi-setet er et "babysete" hvis noen forstår hva jeg mener? :P

Anonymous poster hash: 378fa...db0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mer liggende jo bedre. Men her må man jo vurdere omstendigehtene også. Ved langkjøring er det jo trolig at en 1 åring får det bedre ved å sitte høyere og få mer oversikt over omgivelsene.

Hadde ikke hatt betenkeligheter med å la en 1 åring sitte i en Besafe Izi Kid.

Anonymous poster hash: 84cc2...d77
Skrevet

Jo mer liggende jo bedre. Men her må man jo vurdere omstendigehtene også. Ved langkjøring er det jo trolig at en 1 åring får det bedre ved å sitte høyere og få mer oversikt over omgivelsene.

Hadde ikke hatt betenkeligheter med å la en 1 åring sitte i en Besafe Izi Kid.

Anonymous poster hash: 84cc2...d77

Hvorfor er det bedre med jo mer liggende?

Skrevet

Ville vurdert izi plus istedet. Bedre hvilestilling, og går helt opp til 25 kg :) vår sitter mye bedre i det enn i combi som vi hadde bakovervendt.

Skrevet

Ville vurdert izi plus istedet. Bedre hvilestilling, og går helt opp til 25 kg :) vår sitter mye bedre i det enn i combi som vi hadde bakovervendt.

Jeg er så opphengt i den hersens isofixen, uten at jeg vet hvorfor :P Har også sett på plus, men siden den ikke har isofix har jeg ikke så lyst til å kjøpe den… Sikkert dumt, for jeg må garantert bytte om ett par år uansett.

Anonymous poster hash: 378fa...db0

Skrevet

Isofix er bare opp til 18 kg, de tåler ikke mer. Men selv om plus er festet med bilens belter, så står det som støpt fast. Umulig å rikke. Ikke er det vanskelig å montere heller.

Skrevet

Jeg er så opphengt i den hersens isofixen, uten at jeg vet hvorfor :P Har også sett på plus, men siden den ikke har isofix har jeg ikke så lyst til å kjøpe den… Sikkert dumt, for jeg må garantert bytte om ett par år uansett.  Anonymous poster hash: 378fa...db0

Vi kjøpte iZi Kid X3 Isofix fra BeSafe da lillegutt vokste ut av maxi cosi setet, både vi og junior har vært veldig fornøyd. Junior er 3 år og sitter veldig godt i setet sitt (bakovervendt) nå 2 år etter at vi kjøpte det. Synes det er viktig at min dyrebare last sitter godt og får heller kjøpe de setene som er nødvendig etterhvert som han vokser til. Isofix er veldig greit hvis f.eks besteforeldre skal låne setet i forbindelse med barnepass. Vi flytter alltid setet over og vi vet at setet er montert riktig.

Anonymous poster hash: f8c3f...7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...