Gå til innhold

Blir babyutstyret for gammelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på noe, dere erfarne mødre :-)

Jeg har en 2-åring og kommer ikke til å få flere barn før om tidligst 4 år (hvis jeg er så heldig å kunne få flere barn da).

Jeg kunne ikke amme babyen min, så jeg har et lass med flasker, brystpumper og flaskesterilisator, og selvfølgelig en god del klær. Babybilsetet har jeg gitt bort, for det vet jeg at går ut på dato. Men hva med det andre utstyret og klærne? Kommer det til å bli for dårlig til å kunne brukes igjen?

Hadde dere f.eks brukte en flaskesterilisator eller brystpumpe som har stått lagret i 6 år? Og hva med flasker? (de regner jeg med må byttes ut?) Det står lagret i pappkasser i en bod inne i huset, så det er romtemperatur.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 4dc72...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smukkene på flaskene blir fort morkne. De bør byttes. Du bør også sjekke plasten i flaskene at den ikke avgir kjemikalier, men ellers bør vell alt utenom madrsaaen kunne brukes om igjen?

Anonymous poster hash: ffe65...698
Skrevet

Smokkene på flasker og smokker skal vel skiftes etter ett år, men det andre hadde jeg glatt brukt :)

Anonymous poster hash: 35ef0...b1f
Skrevet

Klær og tekstiler holder seg fint.

Flasker ville jeg nok ikke tatt vare på. Brystpumpen ville jeg sett an hvor mye den er brukt. Jeg har tatt vare på min, den er lite brukt. Og når vi får sistemann vil det det være 6 år siden jeg kjøpte den

Anonymous poster hash: 3c3fd...f93
Skrevet

Takk for svar :-) da sparer jeg på en del i hvert fall.

Anonymous poster hash: 4dc72...698

Skrevet

Tror bilsetene også kan bli utdaterte.. både mtp hvordan de er utformet/det kommer nye sikrere modeller og at plasten blir skjørere. Mener å ha lest en holdbarhet på 5 år? Du kan jo sjekke opp nærmere :)

Skrevet

Tror bilsetene også kan bli utdaterte.. både mtp hvordan de er utformet/det kommer nye sikrere modeller og at plasten blir skjørere. Mener å ha lest en holdbarhet på 5 år? Du kan jo sjekke opp nærmere :)

Som hun skriver er bilsetet gitt bort allerede, nettopp av den grunn....

Anonymous poster hash: 3c3fd...f93

Skrevet

Det er mye som kan tas vare på, men smokker, flasker og denslags vil jeg ikke ha brukt etter så lang tid. Sikkert ingen krise om de steriliseres, men likevel. 

Klær, dyner og tekstiler som lagres på en god måte kan fint brukes igjen etter noen år. Men vask det selvsagt før bruk igjen. Seng, vippestol, leker, bæreseler og slikt kan absolutt brukes, så lenge det ikke har vært lagret ubeskyttet i en fuktig garasje eller noe.    Måten ting har blitt lagret på har en del å si. Er det riktig lagret kan det brukes til neste generasjon.   Det er jo bare det at ting blir slitt og  nytt ustyr utbedres med tiden og at man derfor ønsker nytt.

Anonymous poster hash: 88ece...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...