Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Når en kandidat har søkt en jobb og ringer etter dette for å la arbeidsgiver vite at man er interessert. Hvilke spørsmål ser dere helst kandidaten spør om? Hva BØR man prate om i en sånn type samtale. Altså mellom søknaden er sendt og eventuelt intervju? Anonymous poster hash: 36735...879
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Ser helst at de ikke ringer i det hele tatt. Jeg skjønner utfra motatt søknad at de er interessert. Anonymous poster hash: ee970...a24
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Viktigste spørsmål: "Har du tid til å snakke nå eller skal jeg ringe senere?" Greie spørsmål: "Har dere mottatt søknsden?" og "Har dere andre såørsmål?" Spørsmål som går på bedriften, stillingen ol foretrekker jeg at kommer før søknaden et levert. Å søke på en jobb du ikke vet hva går ut på virker ikke positivt. Anonymous poster hash: 64a54...124
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Viktigste spørsmål: "Har du tid til å snakke nå eller skal jeg ringe senere?" Greie spørsmål: "Har dere mottatt søknsden?" og "Har dere andre såørsmål?" Spørsmål som går på bedriften, stillingen ol foretrekker jeg at kommer før søknaden et levert. Å søke på en jobb du ikke vet hva går ut på virker ikke positivt. Anonymous poster hash: 64a54...124 Jeg ser den, men på mange utlyste stillinger står det "Ønsker kun kontakt med søkere". Så da må man jo faktisk søke, før man spør. Det er heller ikke alle annonser som er veldig utfyllende. Anonymous poster hash: 36735...879
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Viktigste spørsmål: "Har du tid til å snakke nå eller skal jeg ringe senere?" Greie spørsmål: "Har dere mottatt søknsden?" og "Har dere andre såørsmål?" Spørsmål som går på bedriften, stillingen ol foretrekker jeg at kommer før søknaden et levert. Å søke på en jobb du ikke vet hva går ut på virker ikke positivt. Anonymous poster hash: 64a54...124 Jeg ser den, men på mange utlyste stillinger står det "Ønsker kun kontakt med søkere". Så da må man jo faktisk søke, før man spør. Det er heller ikke alle annonser som er veldig utfyllende. Anonymous poster hash: 36735...879 Når vi skriver det i utlysningsteksten så mener vi at vi ønsker kontakt med de som faktisk skal søke og har spørsmål i forhold til stillingen, bedriften osv. Jeg ønsker ikke kontakt med søkerne mellom søknadsfrist og eventuelt intervju. Det jeg ser på som positivt er at poteniselle søkere ringer før de eventuelt søker slik at de viser ekstra interesse for jobben, og ikke minst jeg husker vedkommende bedre og det gjør at muligheten for å bli valgt ut til intervju er betraktelig større enn bare å sende inn en søknad anonymt i massen av søknader. Anonymous poster hash: 5b99d...a0d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Det varierer vel hva type stilling/bransje/arbeidsgiver det er. Jeg har fått jobb fordi jeg var litt "på" i etterkant jeg sendte søknad - da jeg visste det var svært mange søkere og vanskelig å skille seg ut og vanskelig for arbeidsgiver å sortere sønadene.. Ringte både etter søknad var sendt (en ukes tid etter) for å høre når intervjuer skulle være osv., og også etter intervju for å høre hvor langt prosessen var kommet. Slik fikk jg vist ekstra motivasjon, engasjement og interesse for at jeg ønsket stillingen, og nettopp derfor ble jeg ansatt i følge min sjef Anonymous poster hash: 47fd8...1ef
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 For meg er det MYE viktigere med en skikkelig søknad med riktig CV, enn at man ringer og viser interesse. Skriv en god søknadstekst der du presenterer deg selv, forklarer hvorfor du søker på denne jobben, og hva du kan tilføre arbeidsplassen. Skriv +\- 10 linjer, ikke én linje "jeg søker på denne stillingen", og definitivt ikke et helt essay om deg selv. Alt i CV'en må være riktig, og oversiktlig. Sørg for å ikke ha slurvefeil ift. rettskriving, evt. be noen se over søknaden din. Anonymous poster hash: 59678...e46
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Viktigste spørsmål: "Har du tid til å snakke nå eller skal jeg ringe senere?" Greie spørsmål: "Har dere mottatt søknsden?" og "Har dere andre såørsmål?" Spørsmål som går på bedriften, stillingen ol foretrekker jeg at kommer før søknaden et levert. Å søke på en jobb du ikke vet hva går ut på virker ikke positivt. Anonymous poster hash: 64a54...124 Jeg ser den, men på mange utlyste stillinger står det "Ønsker kun kontakt med søkere". Så da må man jo faktisk søke, før man spør. Det er heller ikke alle annonser som er veldig utfyllende. Anonymous poster hash: 36735...879 Når vi skriver det betyr det at vi ikke ønsker kontakt med telefonselgere. Det betyr heller ikke at søkere må ringe. Å sende søknad er nok. Har du aldri søkt på jobb før? Anonymous poster hash: ee970...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå