Gå til innhold

Dere som synes det er så mye enklere med gutter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener det det helt seriøst???? Jeg har selv tre jenter, og jeg kan være helt enig i jenter ofte kan være opptatt av intriger og drama. MEN nå hadde jeg mine to nevøer på 6 og 8 år på besøk hele helgen, og det var regelrett tøft! De slåss, var særdeles høylytte og ernergiske så jeg ble helt matt!! Brøler og gapskratter og merkes generellt veldig godt i huset.

Jada, hadde jeg hatt gutter så ville jeg sikkert blitt vant til det, men herlighet så utmattende :huh:

Anonymous poster hash: 8bc57...882
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at egenskaper ofte kommer i kraft av personligheten og ikke av kjønn? Virker som om mange tror at det er kjønnet som bestemmer og definerer hvordan og hvem vi blir.

Anonymous poster hash: 966f2...99d
Skrevet

Alle barn er forskjellige :) :)

Anonymous poster hash: a307f...feb

Skrevet

Jeg har bare en gutt men ville ikke byttet han ut mot noen :jepp:

Her er ofte huset fullt av gutter ( de er 9 år ) og det er en glede å ha dem her for besøk og overnatting.

Høflige og fine.

Anonymous poster hash: 0891e...b59
Skrevet

Du vet at egenskaper ofte kommer i kraft av personligheten og ikke av kjønn? Virker som om mange tror at det er kjønnet som bestemmer og definerer hvordan og hvem vi blir.

Joda, men jeg har aldri opplevd noen jenter som har vært på den måten uansett hvor "brautende" personlighet de har.

Skrevet

Selvsagt er gutter enklere, det er jo det jeg er vant til... :P

Anonymous poster hash: 9337a...2c3
Skrevet

Det er jo også forskjell på hva man synes er enkelt.

Anonymous poster hash: 02254...329
Skrevet

Joda, men jeg har aldri opplevd noen jenter som har vært på den måten uansett hvor "brautende" personlighet de har.

Jeg har en sånn jente, mens gutten er roligheten selv.

Skjønner ikke denne evige diskusjonen om hva som er best å ha av gutter og jenter. Jeg driter regelrett i hvilke kjønn jeg har og får, jeg ønsker meg nemlig BARN.

Anonymous poster hash: 495fa...984

Skrevet

Jeg har tre gutter og en jente, og guttene er generelt enklere enn jenta. Det har nok mer med personlighet å gjøre enn kjønn da.

Anonymous poster hash: 6b0d8...07e
Skrevet

Mener det det helt seriøst???? Jeg har selv tre jenter, og jeg kan være helt enig i jenter ofte kan være opptatt av intriger og drama. MEN nå hadde jeg mine to nevøer på 6 og 8 år på besøk hele helgen, og det var regelrett tøft! De slåss, var særdeles høylytte og ernergiske så jeg ble helt matt!! Brøler og gapskratter og merkes generellt veldig godt i huset.

Jada, hadde jeg hatt gutter så ville jeg sikkert blitt vant til det, men herlighet så utmattende :huh:

"...merkes generelt veldig godt i huset."

Ok, så du vil helst ha utstillingsdukker? Jeg merker også at barna mine er i huset, og herlighet så glad jeg er for det :o

Skrevet

Joda, men jeg har aldri opplevd noen jenter som har vært på den måten uansett hvor "brautende" personlighet de har.

Skjønner ikke denne evige diskusjonen om hva som er best å ha av gutter og jenter. Jeg driter regelrett i hvilke kjønn jeg har og får, jeg ønsker meg nemlig BARN.

Dette er da ikke et innlegg om hvilket kjønn som er best! Men jeg har registrert tidligere at mange herinne synes gutter er så mye enklere enn jenter. Det er bare det jeg setter er STORT spørsmålstegn ved.

HI

Skrevet

Mener det det helt seriøst???? Jeg har selv tre jenter, og jeg kan være helt enig i jenter ofte kan være opptatt av intriger og drama. MEN nå hadde jeg mine to nevøer på 6 og 8 år på besøk hele helgen, og det var regelrett tøft! De slåss, var særdeles høylytte og ernergiske så jeg ble helt matt!! Brøler og gapskratter og merkes generellt veldig godt i huset.

"...merkes generelt veldig godt i huset."

Ok, så du vil helst ha utstillingsdukker? Jeg merker også at barna mine er i huset, og herlighet så glad jeg er for det :o

Med det, så mener jeg at det er gaping, løping, tramping, herjing og slåssing. Så de merktes godt ja. Jeg merker jo selvsagt jentene mine også, men ikke på den måten. Mye høy lyd og herjing over lengre tid blir jeg veldig sliten i hodet av merker jeg.......

HI

Skrevet

Jeg har en nydelig og snill gutt, håper egentlig det ligger en gutt til i magen nå (men blir selvfølgelig glad om det skulle vise seg å være jente). Nevøene mine er mye morsommere å ha på besøk enn de furtne og sære niesene mine, rett og slett. De leker og koser seg, kanskje litt mer høylytte, men aldri sure intrigemakere slik jeg ofte ser jenter kan være. Jeg elsker å være gutte-mamma :)

Anonymous poster hash: 08da1...993

Skrevet

Dette er da ikke et innlegg om hvilket kjønn som er best! Men jeg har registrert tidligere at mange herinne synes gutter er så mye enklere enn jenter. Det er bare det jeg setter er STORT spørsmålstegn ved.

HI

Grunnen til det er vel egentlig veldig enkel.

På generell basis er nok gutter mer bråkete, men de er som regel også mer rett fram. "Du tok leken min, jeg røsker den tilbake og dytter deg vekk" - ferdig arbeid. De kan protestere heftig på en beskjed, men når du setter grensen gir de seg fortere.

Jenter kan oftere like mer stille og rolige leker, men de er ofte store intrigemakere og mer type: "Å, Kari tok leken miiiin!!! Hun er en kjempedust, for vet du hva? I forrige uke så sa hun til Siri at Janne var ekkel fordi Janne hadde...." osv i det uendelige. Ting foregår mye mer i det skjulte og i kulissene med jenter, og de er flinkere til å mer usynlig tøye grenser og "sutre" seg framover slik at grensene stadig blir mer tøyd.

Igjen, dette er ekstremt generelt og generaliserende. Veldig mange av både gutter og jenter vil ikke helt passe til beskrivelsene over, men for majoriteten stemmer nok dette. Derav opplevelsen av at gutter en enklere å håndtere. Det blir jo som med menn og kvinner også det, vi kvinner er mye mer kompleks enn menn! ;)

Skrevet

Jeg har kun gutter og selvsagt er de litt høylytte og viltre, selv om begge guttene er høflige og hører etter når de blir snakket til.

Jenter er ofte roligere, men mer krevende å forholde seg til iom at de furter, lager intriger, utestenger osv. For å ikke snakke om når de nærmer seg tenårene. Jeg husker selv hvordan vi var.... Nei, takke meg til gutter.

Begge niesene mine har også hatt et veldig slitsomt forhold til sine mødre. Krangling hver dag, opponerer til ALT og ikke minst sutring.

Anonymous poster hash: e65ac...5d4
Skrevet

Jeg håper guttebabyen blir litt påvirket av søstrene... Er redd for å få en guttebaby ja...

Har noen nevøer som er så bråkete og uforskammet...

Og de har småbørdre som er kjempe rolige, så det har ikke noe med foreldrene å gjøre heller... 

Anonymous poster hash: 3c69d...aac
Skrevet

HI

Grunnen til det er vel egentlig veldig enkel.

På generell basis er nok gutter mer bråkete, men de er som regel også mer rett fram. "Du tok leken min, jeg røsker den tilbake og dytter deg vekk" - ferdig arbeid. De kan protestere heftig på en beskjed, men når du setter grensen gir de seg fortere.

Jenter kan oftere like mer stille og rolige leker, men de er ofte store intrigemakere og mer type: "Å, Kari tok leken miiiin!!! Hun er en kjempedust, for vet du hva? I forrige uke så sa hun til Siri at Janne var ekkel fordi Janne hadde...." osv i det uendelige. Ting foregår mye mer i det skjulte og i kulissene med jenter, og de er flinkere til å mer usynlig tøye grenser og "sutre" seg framover slik at grensene stadig blir mer tøyd.

Igjen, dette er ekstremt generelt og generaliserende. Veldig mange av både gutter og jenter vil ikke helt passe til beskrivelsene over, men for majoriteten stemmer nok dette. Derav opplevelsen av at gutter en enklere å håndtere. Det blir jo som med menn og kvinner også det, vi kvinner er mye mer kompleks enn menn! ;)

Jeg skjønner jo også at man blir vant til sånt. Man har det i hverdagen, og tilspasser seg den. Men personlig må jeg si at jentene mine nok passer min personlighet best. Jeg har aldri klart for mye skriking og herjing, så jeg har vel fått det som har passet meg best.

Det med intriger kan klart være slitsomt, jeg er ikke uenig i det. Men den sutringen og forståelsen av grensesettingen tror jeg er veldig individuell altså....

HI

Skrevet

Jeg har kun gutter og selvsagt er de litt høylytte og viltre, selv om begge guttene er høflige og hører etter når de blir snakket til.

Jenter er ofte roligere, men mer krevende å forholde seg til iom at de furter, lager intriger, utestenger osv. For å ikke snakke om når de nærmer seg tenårene. Jeg husker selv hvordan vi var.... Nei, takke meg til gutter.

Begge niesene mine har også hatt et veldig slitsomt forhold til sine mødre. Krangling hver dag, opponerer til ALT og ikke minst sutring.

Anonymous poster hash: e65ac...5d4

Må bare si at det der med utestenging er gutter også fæle til. Der tror jeg ikke jenter er verre enn gutter. I klassen til min eldste datter hadde de ekstra foreldremøte pga dette, og da var det helst hos guttene problemet var stort.

Skrevet

Har en av hver. og ja gutter kan ofte være litt enklere enn jenter. Men ja de kan også være mer bråkete. Ville uansett ikke bytte bort noen av dem. ;)

Skrevet

Jeg har også gutter og jenter, og opplever guttene som enklere i den form at de er ærlige. De kan godt krige og slåss, men de gjør opp og er ferdig med saken. Jentene blir ofte uvenner og driver med grunnleggende fornærming. Det kan også være vanskelig å lese jentesituasjoner og iallefall å løse opp i dem. Bare det å tilby gjestene is kan ende opp i en kjempekonflikt for jentene ( hvem spiste is og blir tjukk, og hvem har vilje styrke). Dette ville aldri skjedd blant gutter.

Det er faktisk min påstand at gutter er enklere enn jenter, men mer bråkete og masete, men og ved glede og utforldelse jentene gir meg mye større utfordringer og bekymringer, og man oppdager ofte ikke problemet før det er langtkommet. Men antakelig mer rolig og pyntelig i de livlige årene :)

Anonymous poster hash: 0f301...36a

Skrevet

Jeg synes generelt andres unger er mye mer utmattende enn mine egne unger ;)

Men for å svare på det du spør om: Gutter kan være høylytte, de kan brøle, lekesloss/sloss og ta mye plass. Jenter kan også ta stor plass med drama, organisering av leking/rollespill og hyling. Men det er først og fremst personlighet som spiller inn, ikke kjønn, selv om man kan generalisere mellom kjønnene.

Når folk sier at gutter generelt er enklere å takle, er det vel mest pga at jenter lager mer drama og intriger enn guttene. De er generelt mer utspekulerende. Gutter generelt er mer direkte og snakker fra levra. Gutter kan krangle/sloss fra seg, mens jenter ikke glemmer så lett. Evnen til å bli ferdig med ting gjør også samspill lettere.

Alt blir generelt og jeg synser ut i fra egne erfaringer. Men det er selvsagt personligheten som har noe å si, ikke om det er jente eller gutt. 

Gjest Husfrua
Skrevet

Jeg har begge deler og er ikke enig i at noe kjønn er hverken enklere eller vanskeligere enn det andre. Alle barn er vanskelige/lette på ulike områder. Fatter ikke at dette er en diskutabelt tema engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...