Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har to jenter. De går i 2. og 4. klasse og er ekstremt gode venner. Som regel går det uker mellom hver gang de krangler og de holder sammen som erteris på ferier ol. De ønsker sjelden alenetid med oss voksne, men gjerne med hverandre. Lekser gjør de som regel sammen og de leser gjerne høyt for hverandre osv. Dette er selvfølgelig veldig behaglig for oss voksne, men er det egentlig så sundt? Bør ikke søsken rivalisere litt og bryne seg på hverandre? Anonymous poster hash: 37548...44a
SuperFries Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Er du misfornøyd med at dine barn ikke krangler? De finner sikkert andre måter å løse problemer på. Det kan da ikke være annet enn sunt?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Er du misfornøyd med at dine barn ikke krangler? De finner sikkert andre måter å løse problemer på. Det kan da ikke være annet enn sunt? Det er jo veldig hyggelig og behaglig, men de krangler virklig så godt som aldri og nesten aldri med oss voksne heller. Hvordan skal de egentlig lære at det er greit å være uenige, og hvordan skal de lære å bli venner igjen når de aldri er uvenner? De kommer jo til å få sjokk når de møter mennesker som er vant til å ta en krangel? Anonymous poster hash: 37548...44a
Liv & Røre Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Ser ikke problemet. Jeg kranglet/krangler heller ikke med noen. Har gått bra det.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Bare vent til en er tenåring og den andre fortsatt er et barn.. Det er jo ikke alle søsken som krangler, uten at det er noe ille med det. Vær heller glad for at du slipper det.. Anonymous poster hash: e72cf...c13
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Bare vent til en er tenåring og den andre fortsatt er et barn.. Det er jo ikke alle søsken som krangler, uten at det er noe ille med det. Vær heller glad for at du slipper det.. Anonymous poster hash: e72cf...c13 Ja, forhåpentlig vis kommer det med tiden. Anonymous poster hash: 37548...44a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Jeg har to jenter. De går i 2. og 4. klasse og er ekstremt gode venner. Som regel går det uker mellom hver gang de krangler og de holder sammen som erteris på ferier ol. De ønsker sjelden alenetid med oss voksne, men gjerne med hverandre. Lekser gjør de som regel sammen og de leser gjerne høyt for hverandre osv. Dette er selvfølgelig veldig behaglig for oss voksne, men er det egentlig så sundt? Bør ikke søsken rivalisere litt og bryne seg på hverandre? Anonymous poster hash: 37548...44a Åh herregud, nyt det dame! Hjemme hos oss er det ikke sånn... Bare vent til eldste blir tenåring.....Da er plutselig lillesøster en plage og en personlig slave... Endret 25. februar 2014 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 NYYYYT det, heldige dere er (enn så lenge!) Anonymous poster hash: 3e23b...ae2
FrøkenFreidig Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Mine to eldste krangler aldri. De er gutter, det er to og et halvt år mellom dem, og de er skikkelig pals. Hadde det ikke vært for at de kom så godt overens så tror jeg ikke vi hadde vurdert engang å få tre barn, ettersom jeg ser vennepar av oss som har barn som krangler konstant. Det er bare å nyte at de er gode venner, og det er vel ingenting som sier at det å krangle er verken mer eller mindre naturlig enn å være venner?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Mine to eldste krangler aldri. De er gutter, det er to og et halvt år mellom dem, og de er skikkelig pals. Hadde det ikke vært for at de kom så godt overens så tror jeg ikke vi hadde vurdert engang å få tre barn, ettersom jeg ser vennepar av oss som har barn som krangler konstant. Det er bare å nyte at de er gode venner, og det er vel ingenting som sier at det å krangle er verken mer eller mindre naturlig enn å være venner? Det jeg tenker er at det ikke er noen motsettninger mellom å være venner og å krangle. Jeg er rett og slett litt bekymret for at de ikke skal lære seg å sloss litt for det de selv har lyst til. Anonymous poster hash: 37548...44a
FrøkenFreidig Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Mine to eldste krangler aldri. De er gutter, det er to og et halvt år mellom dem, og de er skikkelig pals. Hadde det ikke vært for at de kom så godt overens så tror jeg ikke vi hadde vurdert engang å få tre barn, ettersom jeg ser vennepar av oss som har barn som krangler konstant. Det er bare å nyte at de er gode venner, og det er vel ingenting som sier at det å krangle er verken mer eller mindre naturlig enn å være venner? Det jeg tenker er at det ikke er noen motsettninger mellom å være venner og å krangle. Jeg er rett og slett litt bekymret for at de ikke skal lære seg å sloss litt for det de selv har lyst til. Anonymous poster hash: 37548...44a Selv om søsken ikke krangler, så betyr jo ikke det automatisk at de ikke tar igjen med andre barn i andre sammenhenger?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Mine to eldste krangler aldri. De er gutter, det er to og et halvt år mellom dem, og de er skikkelig pals. Hadde det ikke vært for at de kom så godt overens så tror jeg ikke vi hadde vurdert engang å få tre barn, ettersom jeg ser vennepar av oss som har barn som krangler konstant. Det er bare å nyte at de er gode venner, og det er vel ingenting som sier at det å krangle er verken mer eller mindre naturlig enn å være venner? Det jeg tenker er at det ikke er noen motsettninger mellom å være venner og å krangle. Jeg er rett og slett litt bekymret for at de ikke skal lære seg å sloss litt for det de selv har lyst til. Anonymous poster hash: 37548...44a Selv om søsken ikke krangler, så betyr jo ikke det automatisk at de ikke tar igjen med andre barn i andre sammenhenger? Mine krangler stort sett ikke med noen, heller ikke med venner. Yngste er ganske god til å manipulere andre til å gjøre som hun ønsker og eldste føyer de fleste. De kommer sjelden med protester om ting ikke blir som de ønsker. Anonymous poster hash: 37548...44a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Det at de ikke krangler betyr jo ikke at de aldri opplever at noen er uenige.. Med mindre dere føyer dere etter deres pipe hele tiden og de er små troll med andre enn hverandre, ville jeg tatt dette med knusende ro. Barna dine har tydeligvis lært andre metoder for å håndtere uenigheter og konflikter enn å krangle... mine stebarn er helt like, tror aldri jeg har sett dem krangle på 6 år.. Anonymous poster hash: a4bc0...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå