Gå til innhold

Allergimedisiner og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Zyrtec / cetiricin skal vel ikke brukes under graviditet. Bytter dere medisin allerede når dere starter med prøvingen, eller drøyer dere det til dere har en positiv test?

Den medisinen som passer for gravide gjør de fleste ganske trøtte, og jeg aner jo ikke hvor lenge jeg evt må prøve før det blir klaff. Likevel vil jeg jo ikke risikere barnets helse.

Anonymous poster hash: 80ec6...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble kvitt allergiene da jeg var gravid. Kom tilbake rundt 6 måneder etter fødsel, men under hele svangerskapet var jeg allergifri :D

Anonymous poster hash: 02387...015
Skrevet

Kestine tabletter og lomudal nesespray kan du bruke

Anonymous poster hash: 3e23e...c0b

Skrevet

Jeg har fått beskjed under begge mine graviditeter at zyrtec er greit å bruke!

Anonymous poster hash: 4a73e...c0f

Skrevet

Jeg har fått beskjed under begge mine graviditeter at zyrtec er greit å bruke!

Av 2 forskjellige leger..

Skrevet

Jeg har fått beskjed under begge mine graviditeter at zyrtec er greit å bruke! Anonymous poster hash: 4a73e...c0f

Er det sant? Jeg fikk streng beskjed sist om at jeg IKKE skulle bruke det under forrige graviditet for 3 år siden. Men hvis ikke det er litt blandede inntrykk fra ulike leger så behøver jeg kanskje ikke slutte på det før etter jeg har en positiv test evt, og høre hva legen min vil jeg skal gjøre etter dette.

Skrevet

Jeg har fått beskjed under begge mine graviditeter at zyrtec er greit å bruke! Anonymous poster hash: 4a73e...c0f

Er det sant? Jeg fikk streng beskjed sist om at jeg IKKE skulle bruke det under forrige graviditet for 3 år siden. Men hvis ikke det er litt blandede inntrykk fra ulike leger så behøver jeg kanskje ikke slutte på det før etter jeg har en positiv test evt, og høre hva legen min vil jeg skal gjøre etter dette.

Ja, jeg brukte det hele første graviditet, og bruker det nå(er halvveis).

Legen hadde en egen side hvor hun sjekket opp om det var greit. Hun sa at de som produserer legemidlene er veldig forsiktige med å skrive at det er greit å bruke i graviditet i pakningsvedlegget.

Jeg velger å stole på legen min, og mener jeg har hørt om flere som har gått på zyrtec under graviditet..

Hør med legen din ved positiv test du 😊

Skrevet

zyrtec kan brukes. Men om du er så lite allergisk at du har effekt av zyrtec ville jeg bare sluttet. Noen plager er det greit å ta for å ikke påføre et foster medikamenter.. 

Anonymous poster hash: 3e9c5...61e
Skrevet

Min allergi ble MYE verre når jeg var gravid (et halvt år siden)

Jeg fikk beskjed om å ta zyrtec, regner med at legen ikke hadde gidd meg det dersom det var farlig...

Anonymous poster hash: 4a7e8...629

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte slutte på zyrtec når jeg fikk positiv test, og at jeg kan ta polaromin de gangene jeg besøker folk som har kjæledyr.

Anonymous poster hash: 37100...f59

Skrevet

zyrtec kan brukes. Men om du er så lite allergisk at du har effekt av zyrtec ville jeg bare sluttet. Noen plager er det greit å ta for å ikke påføre et foster medikamenter..  Anonymous poster hash: 3e9c5...61e

Jeg er desverre helt avhengig av allergimedisiner sommerhalvåret.

Takk for svar!

Skrevet

Fra RELIS (de som driver tryggmammamedisin.no):

Omfattende klinisk erfaring med bruk av fortrinnsvis cetirizin eller loratadin i vanlig dosering til gravide i første trimester har ikke gitt rapporter om fosteskadelige effekter. Det anbefales likevel at antihistaminbehandling for sikkerhets skyld seponeres 3-7 dager før fødsel. Bakgrunnen er at den nyfødte muligens ikke har tilstrekkelig utviklet nedbrytningskapasitet til å metabolisere medikamentet i mors blod, og at man på denne måten unngår mulig uønskete reaksjoner hos barnet.

http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=6&S=3928

Anonymous poster hash: 078cb...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...