Gå til innhold

Pleiepenger og diabetes..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man innvilget etter sykehusoppholdet/opplæringsperioden, evt delvis (dvs jobbe redusert) dersom barnet er nydiagnostisert med diabetes?

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV sier:

 

"Den eller de som har omsorg for barn under 12 år som er eller har vært innlagt i helseinstitusjon eller er behandlet poliklinisk, kan få pleiepenger fra åttende dag. Det er et vilkår at barnet trenger kontinuerlig tilsyn og pleie fra en av foreldrene. Også andre enn barnets foreldre kan få pleiepenger dersom det er nødvendig av hensyn til barnet. Det kan ikke gis pleiepenger til begge foreldrene samtidig etter denne bestemmelsen.

Dersom barnet er kronisk sykt eller funksjonshemmet, gjelder retten til barnet fyller 18 år"

 

 



Anonymous poster hash: 4c105...fe9
Skrevet

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Skrevet

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

 

I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.

Diabetes er ikke i den katagorien.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Skrevet

Den er god. Takk for svar :-)

 

HI

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Skrevet

Hvor gammel er hun?

 

Anonymous poster hash: 15953...475

Skrevet

Hun blev 9 i desember :-)

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Skrevet

Hun blev 9 i desember :-)

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Da går hun i 4. klasse? Hun kan jo være på SFO frem til sommeren, men det har hun kanskje ikke så lyst til?

Tviler egentlig på at dere får pleiepenger ut over opplæringstiden, men det er vel kun NAV som kan svare sikkert. Skjønner absolutt bekymringen din. Hvor lenge er hun alene før dere kommer?

 

Anonymous poster hash: 15953...475

Skrevet

Sfo er muligens et alternativ, men hun vil gjerne slippe det. Hun slutter på skolen kl 13, vi er hjemme fra jobb ca kl 16..

 

HI

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

Skrevet

 

 

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.

Diabetes er ikke i den katagorien.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom.

 

Anonymous poster hash: 19e43...2ef

Skrevet

 

 

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.

Diabetes er ikke i den katagorien.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom.

 

Anonymous poster hash: 19e43...2ef

 

Ja det er det.

 

Anonymous poster hash: d1ad3...de6

Skrevet

 

 

 

 

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.

Diabetes er ikke i den katagorien.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom.

 

Anonymous poster hash: 19e43...2ef

Ja det er det.

 

Anonymous poster hash: d1ad3...de6

Jepp. Ergo er barnet i den kategorien. Hi: prat med NAV. Få sykehuset til å hjelpe deg. Prat med sosionomen der først.

 

Anonymous poster hash: 19e43...2ef

Skrevet

Prat med en sosionom på sykehuset, mener du har noen rettigheter i forhold til nyoppdaget diabetes

Skrevet

 

 

Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b842a...be1

I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.

Diabetes er ikke i den katagorien.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom.

 

Anonymous poster hash: 19e43...2ef

 

Folketrygden regner ikke diabetes innenfor rettighet til pleiepenger.

Omsorgspenger, §9-6, derimot er mer riktig ettersom diabetes er en kronisk sykdom.

 

Anonymous poster hash: 4c105...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...