Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Får man innvilget etter sykehusoppholdet/opplæringsperioden, evt delvis (dvs jobbe redusert) dersom barnet er nydiagnostisert med diabetes? Anonymous poster hash: b842a...be1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 NAV sier: "Den eller de som har omsorg for barn under 12 år som er eller har vært innlagt i helseinstitusjon eller er behandlet poliklinisk, kan få pleiepenger fra åttende dag. Det er et vilkår at barnet trenger kontinuerlig tilsyn og pleie fra en av foreldrene. Også andre enn barnets foreldre kan få pleiepenger dersom det er nødvendig av hensyn til barnet. Det kan ikke gis pleiepenger til begge foreldrene samtidig etter denne bestemmelsen. Dersom barnet er kronisk sykt eller funksjonshemmet, gjelder retten til barnet fyller 18 år" Anonymous poster hash: 4c105...fe9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger. Diabetes er ikke i den katagorien. Anonymous poster hash: 4c105...fe9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Den er god. Takk for svar :-) HI Anonymous poster hash: b842a...be1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: 15953...475
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Hun blev 9 i desember :-) Hi Anonymous poster hash: b842a...be1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Hun blev 9 i desember :-) Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 Da går hun i 4. klasse? Hun kan jo være på SFO frem til sommeren, men det har hun kanskje ikke så lyst til? Tviler egentlig på at dere får pleiepenger ut over opplæringstiden, men det er vel kun NAV som kan svare sikkert. Skjønner absolutt bekymringen din. Hvor lenge er hun alene før dere kommer? Anonymous poster hash: 15953...475
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Sfo er muligens et alternativ, men hun vil gjerne slippe det. Hun slutter på skolen kl 13, vi er hjemme fra jobb ca kl 16.. HI Anonymous poster hash: b842a...be1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger. Diabetes er ikke i den katagorien. Anonymous poster hash: 4c105...fe9 Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom. Anonymous poster hash: 19e43...2ef
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger. Diabetes er ikke i den katagorien. Anonymous poster hash: 4c105...fe9 Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom. Anonymous poster hash: 19e43...2ef Ja det er det. Anonymous poster hash: d1ad3...de6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger.Diabetes er ikke i den katagorien. Anonymous poster hash: 4c105...fe9 Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom. Anonymous poster hash: 19e43...2ef Ja det er det. Anonymous poster hash: d1ad3...de6 Jepp. Ergo er barnet i den kategorien. Hi: prat med NAV. Få sykehuset til å hjelpe deg. Prat med sosionomen der først. Anonymous poster hash: 19e43...2ef
Ladybugg Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Prat med en sosionom på sykehuset, mener du har noen rettigheter i forhold til nyoppdaget diabetes
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Ja, jeg så dette på nav.no. Men innebærer diabetes behov for "kontinuerlig tilsyn"..? Noen som har erfaring selv? Syns jo det er skummelt om hun skal være alene hjemme hver dag etter skolen helt i starten.. Hi Anonymous poster hash: b842a...be1 I følge folketrygdeloven § 9-11 må barnet ha ”livstruende eller annen svært alvorlig sykdom eller skade” foreksempel alvorlig syke nyfødte barn, kreft, store trafikk skader, hjertefeil, psykiatriske lidelser, for at begge foreldrene skal kunne innvilges pleiepenger. Diabetes er ikke i den katagorien. Anonymous poster hash: 4c105...fe9 Diabetes er alvorlig og livstruende sykdom. Anonymous poster hash: 19e43...2ef Folketrygden regner ikke diabetes innenfor rettighet til pleiepenger. Omsorgspenger, §9-6, derimot er mer riktig ettersom diabetes er en kronisk sykdom. Anonymous poster hash: 4c105...fe9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 http://tidsskriftet.no/article/2511890/ Anonymous poster hash: 4c105...fe9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå