Gå til innhold

kan dere hjelpe meg litt med navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter en gutt, og har lyst å kalle opp. På begge våre sider er det olav/olaf i flere generasjonsledd. Jeg tenker olav. Men mannen vil ha olaf. For meg blir det mer bonsk... på en måte;) tenker også litt på olai. Men føler det er litt "laget". Har dere noen andre navn som kunne vert en oppkalling fra navnet Olav/olaf ... tenker kanskje å bruke et navn forran også.. tips? Setter pris pp alle svar...

Anonymous poster hash: b6947...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olav/Olaf/Olai er ikke fine navn. Jeg hadde valgt Ola eller Ole med et mellomnavn til. F eks Ole Kristian

Anonymous poster hash: 5e1e3...0b9

Skrevet

Grusomme begge og spesielt Olaf, skrekk og gru. Men velg heller Olav.

Anonymous poster hash: ae3b5...b2c

Skrevet

Jeg synes Olai er kjempefint navn! Har flere i slekten min som har hett det, gjennom hundrevis av år :) Kunne godt tenkt meg å bruke det selv også :)

Anonymous poster hash: 1eaea...7bd
Skrevet

Ola er tøft!

Anonymous poster hash: 7952d...198

Skrevet

Syntes Olav er fint jeg. Olav Olai. :-P eller.. Kai Olav. Eller doh .. Kong Olav så klart

Skrevet

De er fine alle sammen, men jeg stemmer for Olai.

Skrevet

Liker Olav og Olai. Olve er også en variant jeg kan like.

Skrevet

Olav, stødig og kult navn. Synes også at Olaf blir for gammelt.

Skrevet

Jeg synes Olaf er flott - bare se på barskingen Olaf Tufte.   Olai er pinglete - Olav er greit, men litt svakere.

Anonymous poster hash: 969fb...ddd
Skrevet

Likte ikke Olaf, men både Olav og Olai er kjempe fine navn. Aller best likte jeg Olai!

Sindre Olai

William Olai

Matheo Olai

Leo Olander(?)

Ellers kan jo også Oliver være en oppkalling av navnet! Det er favorittnavnet mitt :)

Anonymous poster hash: b6c2f...adf

Skrevet

Min bestefar het Olav. Vår sønn heter XXX Olai:-) synes Olai er veldig kult jeg da:-)

Anonymous poster hash: 3e32f...44b

Skrevet

Olav?

Odin?

Eller Olai som allerede er nevnt.

Skrevet

Olav :-)

Anonymous poster hash: 145bb...cd5

Skrevet

Venter en gutt, og har lyst å kalle opp. På begge våre sider er det olav/olaf i flere generasjonsledd. Jeg tenker olav. Men mannen vil ha olaf. For meg blir det mer bonsk... på en måte;) tenker også litt på olai. Men føler det er litt "laget". Har dere noen andre navn som kunne vert en oppkalling fra navnet Olav/olaf ... tenker kanskje å bruke et navn forran også.. tips? Setter pris pp alle svar...Anonymous poster hash: b6947...b2e

Ikke meningen å rakke ned på slektsnavn/oppkalling, men... Olaf får gjerne kallenavnet "Laffen", ikke særlig kult (si det til mannen din). Olav og Olai som andre her har nevnt er mye finere :)

Anonymous poster hash: 9cb61...585

Skrevet

Jeg synes både Olav og Ola er kjempefine og stødige navn.

Olaf blir litt for stødig, men ikke kritisk ille.

Olai blir litt for jålete for min smak.

Dobbeltnavn alla Ole-Kristian og lignende funker kanskje hvis han er odelsgutt ;)

Skrevet

Likte ikke Olaf, men både Olav og Olai er kjempe fine navn. Aller best likte jeg Olai!

Sindre Olai

William Olai

Matheo Olai

Leo Olander(?)

Ellers kan jo også Oliver være en oppkalling av navnet! Det er favorittnavnet mitt :)

Anonymous poster hash: b6c2f...adf

Leo Olander...? Virkelig?

Anonymous poster hash: a6c8b...9bb

Skrevet

Olav, Ola og Olai er fine. Jeg tenker at de kan godt stå alene.

Olaf er utrolig corny. Det navnet hadde jeg blånekta på ;)

Anonymous poster hash: 20a84...049

Skrevet

Jeg likte godt Olav og Olai.

Enig med deg at Olaf blir litt bondsk.

Er ikke så glad i Ola, synes det hører mer til min generasjon (men det er nok sikkert pga at de jeg vet om som heter ola er på min alder)

Skrevet

Olav og Olai synes jeg er fine navn, og kunne vurdert begge. Olaf...egentlig ikke :P Er ikke så fan av Ole heller, da ville jeg valgt Ola. 

Anonymous poster hash: 1eb5b...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...