Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Huff dette er vondt å skrive om. Men jeg har en såkalt skrikebaby, slår seg helt vrang og blir trøsteløs 5-10 ganger om dagen, kan holde på å hylskrike i alt fra 5-60 minutter.. Og timer disse klikkene alltid til når vi har besøk, helsestasjontime osv. Det skjer dog uansett om vi bare slapper av hjemme og. Mitt sosiale liv er over for en stund. Føler jeg har feilet som mor, at jeg til tross for å ha vært mammaen hennes i 4 måneder nå fortsatt ikke vet hvorfor hun skriker noen ganger Amming gikk bra de første månedene. Nå er det et helvete... Blir bare mer og mer skriking. Har mer enn nok melk. Huff... Måtte bare få det ut, sitter å gråter nå og har vondt i mammahjertet... Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Har du fått henne sjekket hos kiropraktor? Få henne sjekket for intoleranser, kanskje hun ikke tåler melk? På helsekosten får du gode tarmbakterier, spesielt for hennes alder, i pulverform som du kan blande ut og gi henne. Evt kan du ta gode tarmbakterier selv, da får hun i hvert fall litt i seg via morsmelken. Anonymous poster hash: 7acf5...d52
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Uff! Så lenge du gir henne trøst og nærhet så føler hun seg elsket. Tror du hun har smerter? Luftsmerter kanskje? Tror noen kan knipe igjen og presse i stedet for å få luften ut bakveien. Hva med å legge henne på rygg og forsiktig "sykle" med bena? Stryke henne forsiktig over magen med klokken? Legge henne litt på venstre side? Les også om high need babies dersom du tror hun gråter av en annen grunn. Ellers kan det være tenner. Søk helsestasjonen om råd. Det er tøft å være mamma. Mange har rosenrøde forventninger, men det er knalltøft og man kan fort føle seg utilstrekkelig. Helt normalt. Vi har vært gjennom tøffe tider, og alle sammen gikk over. Selv om det føltes ut som det ikke hadde noen ende når vi stod oppi det. Ønsker dere fine tider fremover. Anonymous poster hash: 1fc57...197
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Har du fått henne sjekket hos kiropraktor? Få henne sjekket for intoleranser, kanskje hun ikke tåler melk? På helsekosten får du gode tarmbakterier, spesielt for hennes alder, i pulverform som du kan blande ut og gi henne. Evt kan du ta gode tarmbakterier selv, da får hun i hvert fall litt i seg via morsmelken. Anonymous poster hash: 7acf5...d52 Takk for svar.. Kan denne intoleransen komme sånn plutselig etter 3,5 måned? Og også disse eventuelle låsningene? Må jeg få henvisning til kiropraktor via min egen fastlege, noen som vet noe om det? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Uff! Så lenge du gir henne trøst og nærhet så føler hun seg elsket. Tror du hun har smerter? Luftsmerter kanskje? Tror noen kan knipe igjen og presse i stedet for å få luften ut bakveien. Hva med å legge henne på rygg og forsiktig "sykle" med bena? Stryke henne forsiktig over magen med klokken? Legge henne litt på venstre side? Les også om high need babies dersom du tror hun gråter av en annen grunn. Ellers kan det være tenner. Søk helsestasjonen om råd. Det er tøft å være mamma. Mange har rosenrøde forventninger, men det er knalltøft og man kan fort føle seg utilstrekkelig. Helt normalt. Vi har vært gjennom tøffe tider, og alle sammen gikk over. Selv om det føltes ut som det ikke hadde noen ende når vi stod oppi det. Ønsker dere fine tider fremover. Anonymous poster hash: 1fc57...197 Tusen takk for så fint svar <3 Ja mistenker både luftsmerter og tenner... Noen ganger hjelper sykletrikset, andre ganger ingenting. Huff er så vondt å bli flau når vi er blant mennesker.. På helsestasjonen osv... Vil bare dra lua ned over ansiktet og løpe ut med babyen fort som f. Huff... Godt det blir bedre.. Håper det kan bli bedre nå som vi starter med fast føde kanskje? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Takk for svar.. Kan denne intoleransen komme sånn plutselig etter 3,5 måned? Og også disse eventuelle låsningene? Må jeg få henvisning til kiropraktor via min egen fastlege, noen som vet noe om det? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6 Ting kan utvikle seg fra tolerabelt til å bli et problem, det er ingen "oppskrift", noen reagerer akutt, andre tar det lengre tid med. Tenk etter om du har spist noe anderledes i tiden før dette oppstod også. Du trenger ikke henvisning til hverken kiropraktor eller manuell terapeut, så det er bare å bestille time direkte. Anonymous poster hash: 7acf5...d52
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Takk for svar.. Kan denne intoleransen komme sånn plutselig etter 3,5 måned? Og også disse eventuelle låsningene? Må jeg få henvisning til kiropraktor via min egen fastlege, noen som vet noe om det? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6 Ting kan utvikle seg fra tolerabelt til å bli et problem, det er ingen "oppskrift", noen reagerer akutt, andre tar det lengre tid med. Tenk etter om du har spist noe anderledes i tiden før dette oppstod også. Du trenger ikke henvisning til hverken kiropraktor eller manuell terapeut, så det er bare å bestille time direkte. Anonymous poster hash: 7acf5...d52 Takk.. Jeg er helt nybegynner huff Hva er forskjellen på de to da? Tusen takk for din tid <3 din hjelp letter på hjertet mitt! Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
38_Bergen Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Har ikke de på helsestasjonen gitt deg backup og råd om hva det kan være om de har vært vitne til dette selv?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Har ikke de på helsestasjonen gitt deg backup og råd om hva det kan være om de har vært vitne til dette selv? De sier ingenting, de er kjente for å være inkomponente på det meste dessverre Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Takk.. Jeg er helt nybegynner huff Hva er forskjellen på de to da? Tusen takk for din tid <3 din hjelp letter på hjertet mitt! Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6 Du må betale alt selv hos kiropraktoren. Hos manuell terapeut (som er fysioterapeut med spesialisering i manipulering av ledd) tror jeg småbarn får det dekket. Jeg foretrekker en dyktig kiropraktor fremfor en manuell terapeut (er fysioterapeut selv og har jobbet sammen med begge yrkesgruppene). Men det viktigste er egentlig at du spør om terapeuten har erfaring med babyer. Finner du en som har mye erfaring med babyer så er nok det det beste. Men jeg foretrekker kiropraktorer selv. Anonymous poster hash: 7acf5...d52
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Uff! Så lenge du gir henne trøst og nærhet så føler hun seg elsket. Tror du hun har smerter? Luftsmerter kanskje? Tror noen kan knipe igjen og presse i stedet for å få luften ut bakveien. Hva med å legge henne på rygg og forsiktig "sykle" med bena? Stryke henne forsiktig over magen med klokken? Legge henne litt på venstre side? Les også om high need babies dersom du tror hun gråter av en annen grunn. Ellers kan det være tenner. Søk helsestasjonen om råd. Det er tøft å være mamma. Mange har rosenrøde forventninger, men det er knalltøft og man kan fort føle seg utilstrekkelig. Helt normalt. Vi har vært gjennom tøffe tider, og alle sammen gikk over. Selv om det føltes ut som det ikke hadde noen ende når vi stod oppi det. Ønsker dere fine tider fremover. Anonymous poster hash: 1fc57...197 Tusen takk for så fint svar <3Ja mistenker både luftsmerter og tenner... Noen ganger hjelper sykletrikset, andre ganger ingenting. Huff er så vondt å bli flau når vi er blant mennesker.. På helsestasjonen osv... Vil bare dra lua ned over ansiktet og løpe ut med babyen fort som f. Huff... Godt det blir bedre.. Håper det kan bli bedre nå som vi starter med fast føde kanskje? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6 Det kan være hardt for magen å starte med fast føde. Jeg ville utsatt det litt og heller prøvd å finne ut om det er noe hun reagerer på i morsmelken. Har du prøvd å selv gå på melkefri diett? Anonymous poster hash: 618a9...abf
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Masse trøst til deg! Jeg går gjennom akkurat det samme og det har vart helt siden fødsel. (er nå 3,5 måned) Jeg har grått nesten like mye som babyen. Jeg har følt meg totalt mislykka. Jeg har vært sint. Jeg har fått tanker om at jeg har gjort noe galt fra starten av. Men, jeg gjør hvertfall mitt beste og det er jeg sikker på at du også gjør! Det blir bedre :-) Det er den tanken som holder meg i gang. Anonymous poster hash: f5582...0c0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Masse trøst til deg! Jeg går gjennom akkurat det samme og det har vart helt siden fødsel. (er nå 3,5 måned) Jeg har grått nesten like mye som babyen. Jeg har følt meg totalt mislykka. Jeg har vært sint. Jeg har fått tanker om at jeg har gjort noe galt fra starten av. Men, jeg gjør hvertfall mitt beste og det er jeg sikker på at du også gjør! Det blir bedre :-) Det er den tanken som holder meg i gang. Anonymous poster hash: f5582...0c0 Såpass! Masse trøst til deg også! ❤❤ Kan ikke være lett, også så lenge? Det må jo bare bli bedre nå.. Skal følge med på om det er noe spesielt jeg spiser kanskje... Eller drikker?? Har du prøvd å kutte ut noe..? Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
SvettLama Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Vi hadde det også sånn! etter noen runder hos kiro ble det MYE bedre!:-) verdt å teste ut :-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Føler med deg, virkelig. Jeg kan si såpass at jeg har fire unger, veldig tett. Et par av disse har hatt perioder som du beskriver. Og jeg kan komme med noen råd. Likevel vil jeg si at mine råd ikke er noe fasit på noe, bare noen jeg testet ut, og som faktisk fungerte for meg.Jeg er ydmyk for at dette muligens ikke er slike råd du behøver nå, men i fortvilelsen kan man iallefall forsøke. Min gråtebaby sov for lite fant jeg ut. Utrolig at et barn som sover 17 av døgnets 24 timer, sov for lite. Men hun gjorde det. Så mitt råd er å prøve å legge barnet før hun eller han gir signaler på tretthet. Det andre er å gi mat ofte, mye oftere enn når barnet gir uttrykk for sult. Dette er jo selvsagt enklere når man ammer syntes jeg, siden puppen er kos, varme og lett tilgjengelig. Opplevde at når mitt barn var veldig sulten, så glupsket de i seg melken og derav mere luft i magen?! Kan det være noe i det? Bæresjal eller meitai er geniale saker syntes jeg. Har du testet dette? Jeg testet kiropraktor, etter å ha lest ymse forskning på kiorpraktikk og babyer. Dette er det vel litt delte meninger om , når det gjelder effekt av behandling. Jeg selv er skeptisk til dette, og behandlingssamfunnet vi lever i synliggjør ofte at "alt" skal behandles. Mine unger hadde ingen merkbar effekt av dette, men er selvsagt klar over at andre har god effekt uansett så kan det vel være verdt et forsøk. Det viktigste jeg vil minne deg på, er at fortvilelsen man opplever er vond. Det er slitsomt å være mamma , og man føler seg ofte både rådvill og sliten. Men det går over, og du er sikkert en god og varm mamma for barnet ditt selv om det er tøft nå. Jeg har vært der og husker blodslitet.. hold ut, det blir bedre! Anonymous poster hash: ebf64...3d2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Føler med deg, virkelig. Jeg kan si såpass at jeg har fire unger, veldig tett. Et par av disse har hatt perioder som du beskriver. Og jeg kan komme med noen råd. Likevel vil jeg si at mine råd ikke er noe fasit på noe, bare noen jeg testet ut, og som faktisk fungerte for meg.Jeg er ydmyk for at dette muligens ikke er slike råd du behøver nå, men i fortvilelsen kan man iallefall forsøke. Min gråtebaby sov for lite fant jeg ut. Utrolig at et barn som sover 17 av døgnets 24 timer, sov for lite. Men hun gjorde det. Så mitt råd er å prøve å legge barnet før hun eller han gir signaler på tretthet. Det andre er å gi mat ofte, mye oftere enn når barnet gir uttrykk for sult. Dette er jo selvsagt enklere når man ammer syntes jeg, siden puppen er kos, varme og lett tilgjengelig. Opplevde at når mitt barn var veldig sulten, så glupsket de i seg melken og derav mere luft i magen?! Kan det være noe i det? Bæresjal eller meitai er geniale saker syntes jeg. Har du testet dette? Jeg testet kiropraktor, etter å ha lest ymse forskning på kiorpraktikk og babyer. Dette er det vel litt delte meninger om , når det gjelder effekt av behandling. Jeg selv er skeptisk til dette, og behandlingssamfunnet vi lever i synliggjør ofte at "alt" skal behandles. Mine unger hadde ingen merkbar effekt av dette, men er selvsagt klar over at andre har god effekt uansett så kan det vel være verdt et forsøk. Det viktigste jeg vil minne deg på, er at fortvilelsen man opplever er vond. Det er slitsomt å være mamma , og man føler seg ofte både rådvill og sliten. Men det går over, og du er sikkert en god og varm mamma for barnet ditt selv om det er tøft nå. Jeg har vært der og husker blodslitet.. hold ut, det blir bedre! Anonymous poster hash: ebf64...3d2 Tusen takk for svar. Skulke visst hvem som skjulte seg bak denne anonymknappen, for et godt menneske du er! Alt du skrev gir mening, og når du nevner det så ser jeg at nettopp det kan være rota til problemene! Hun sovner etter disse skrikestundene... Jeg burde ha skjønt hun var trøtt... Og ha hun får i seg for mye melk og det buldrer i magen.. Fordi hun blir for ivrig... Jeg og mannen har også lurt på hvorfor alle nå skriker LÅSNING bare pga et urolig barn, var da ikke slik fokus på det før. Igjen takk for svar, skal følge alle dine råd i morra Kos deg med de fire ❤ Anonymous poster hash: 2ab9f...0c6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 Skrik det ut og få det overstått. Anonymkode: da441...014
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skrik det ut og få det overstått. Anonymkode: da441...014 Tipper ungen skriker mindre i og med den er ca fem år nå! Anonymkode: 81935...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå