Gå til innhold

Barn hjemme alene i ferien?


Anbefalte innlegg

Skrevet

4. Klassingen nekter å gå på Sfo i morgen. Han sier det er bråk (80 unger på 5 store rom), lite å gjør og har vært på museumet de skal på mange ganger før.

 

Han klarer fint være 5 timer hjemme alene i morgen. Men regner med det blir mye spilling.

 

Hvor mye får dine skolebarn spille når de er hjemme alene? Hva gjør de ellers?

 

For ordensskyld, jobber jeg 2 minutt unna hjemmet, han har telefon, liker å være hjemme alene og vi stoler på han.

 

Kompiser er på ferie og det pøsregner og blåser ute.

 

Anonymous poster hash: fd26b...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok latt han spille for det meste jeg.. Hvertfall hvis det bare er en dag sånn og det er ferie.. Mange er kanskje uenig 😉 men han måtte sørge for at han får i seg mat. Kanskje minne han på det når du ringer og sjekker hvordan det går.

 

Og mener han er stor nok til å være hjemme hvis han ønsker det ja 😊

Skrevet

Hadde nok latt han spille for det meste jeg.. Hvertfall hvis det bare er en dag sånn og det er ferie.. Mange er kanskje uenig 😉 men han måtte sørge for at han får i seg mat. Kanskje minne han på det når du ringer og sjekker hvordan det går.

 

Og mener han er stor nok til å være hjemme hvis han ønsker det ja 😊

Han spiser selv! Får han beskjed at han må spise lunsj ca 11 så gjør han det selv!

 

Anonymous poster hash: fd26b...943

Skrevet

Prisgitt verdens flotteste sfo på skolen. De skiller de store fra de små, har masse aktiviteter, turer, ulike kurs og frilek både i store og fine rom og flott uteområde!

 

Liker at jenta mi i 4 ønsker å gå på sfo i ferien. Da vet jeg hun er aktiv, sammen med venner og har det bra.

 

 

 

Anonymous poster hash: 9bd48...c3a

Skrevet

Her i huset tar vi en av årets fem ferieuker om vinteren så vi slipper at de er alene i vinterferien.

 

Høstferien tilpasser vi slik at vi kanskje avspaserer en dag hver, jobber litt forskjellig på døgnet og kanskje sender de til bestemor en dag. Avtaler også med foreldrene til noen kompiser av og til så vi låner hverandres barn en dag eller to...

 

Jeg har ikke noe problem med at 4.klassingen min er hjemme alene en dag av og til da, han blir nok det i morgen (vi har ikke vinterferie denne uken) Han har vært syk, men er i ferd med å friskne til. Ingen feber når han la seg i kveld, bare forkjølet og litt pjusk så vi reiser nok på jobb i morgen og lar han være alene. Blir nok spilling og TV stort sett, men for en dag er det greit, ville ikke latt han gjøre det hver dag i en hel uke.



Anonymous poster hash: 0c7a0...d5c
Skrevet

Ok unnskyld da. Tenkte bare det var fort gjort å glemme det hvis man spiller. Er jeg opptatt med noe glemmer jeg det ofte selv..

Skrevet

Ok unnskyld da. Tenkte bare det var fort gjort å glemme det hvis man spiller. Er jeg opptatt med noe glemmer jeg det ofte selv..

Mente ikke å svare deg bryskt/sint. Tenkte bare å forklare at han klarer seg selv! Vet flere her inne mener barna ikke bør være hjemme så tidlig osv.

 

Beklager dersom du oppfattet svaret mitt uhøflig.

 

Anonymous poster hash: fd26b...943

Skrevet

Våre barn har ikke vært hjemme alene så lenge, men hadde ikke satt noen regler på spilling for en gang skyld.

Han bruker vel litt tid på å spise også.

Skrevet

Hvis mye spilling er det eneste egentlige problemet, ville jeg tenkt at det var helt greit for en dags skyld! Jeg ville ikke latt ham sitte hjemme hver dag hele vinterferien og spille, men en dag er helt greit! Han får sikkert en nydelig dag for seg selv!



Anonymous poster hash: 9eca3...780
Skrevet

Det går fint. Jeg prøver å kutte ut sjokolade i hverdagen. Det gjør meg fryktelig hårsår 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...