amandine Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Skulle på kino med de håpefulle i dag. Ankepunkt én er de forbanna nazi-zombiene fra Død Snø som står plassert over alt og skremmer vannet av ungene. Er det nødvendig? Så går vi inn og setter oss og venter på at filmen skal starte. En film som i følge alle anmeldelser og kritikker skal være en super familiefilm. I løpet av de første 30minuttene har jeg måttet forklare betydningen av massakre og torturmetoder for femåringen(tar selvkritikk for det, det var syvårsgrense). Det har blitt skutt omtrent sammenhengende, man har sett noens foreldre bli slaktet, og jeg har holdt minstemann så hardt for ørene at jeg er sliten i armene. Da har vi fått nok. Vi reiser oss og går, både jeg og ungene. Det er aller første gang jeg har gått midt i en film. Fy faen for søppel! Og denne fantastiske familiefilmen? Legofilmen. Ikke se den.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Alt dette på Legofilmen? Og syvårsgrense? Jøje meg...
sug lut Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Ojda, det gås tydeligvs ut fra at ingen unger har oppegående foreldre og at alle har sett alt alltid? Stakkars dere! Anbefaler Frost som kinoplaster på såret! PS, jeg digger nazizombier, da, men ser poenget ditt.
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Oy trodde virkelig lego filmen skulle være for alle. Jeg og 6 åringen skal se tingeling og sjøfarerne til helgen, slenger kanskje på frost filmen og
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Frostfilmen var en suksess hos fireåringen her, iallefall. Og til uka skal hun og pappaen på Tingeling.
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Frost var suksess her også, i alle fall hos lillebror og mamma Far måtte hive på at det var for masse sang.. Men, jeg synes det er dårlig at en film som skal begynne kl.14, ikke starter før klokken er nesten 14.30! Det er dårlig det.. Legofilmen skal vi da ikke se.
Ziva Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Godkjente filmer - Frost Tingeling og piratfeen (eller hva den nå heter). Superkul og bør ses i 3D. Møkkafilm - Legofilmen, må ærlig si at det er verste dritten jeg har sett.
Ziva Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Skulle på kino med de håpefulle i dag. Ankepunkt én er de forbanna nazi-zombiene fra Død Snø som står plassert over alt og skremmer vannet av ungene. Er det nødvendig? Så går vi inn og setter oss og venter på at filmen skal starte. En film som i følge alle anmeldelser og kritikker skal være en super familiefilm. I løpet av de første 30minuttene har jeg måttet forklare betydningen av massakre og torturmetoder for femåringen(tar selvkritikk for det, det var syvårsgrense). Det har blitt skutt omtrent sammenhengende, man har sett noens foreldre bli slaktet, og jeg har holdt minstemann så hardt for ørene at jeg er sliten i armene. Da har vi fått nok. Vi reiser oss og går, både jeg og ungene. Det er aller første gang jeg har gått midt i en film. Fy faen for søppel! Og denne fantastiske familiefilmen? Legofilmen. Ikke se den. Du gikk ikke glipp av noe. Slutten er dårligere enn selve filmen.
Anne-B. Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Ok, takk for tips. Da hopper vi galant over den.
bIomstre Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Såpass? Vel, her hadde jeg alt ansettt vesla som for liten, og eldste synes selv hun er for stor... Så det var egt bare jeg som hadde lyst til å se den (jeg blir aldri for stor), men da dropper jeg det.
Iiiiik Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Mine så legofilmen med mormor i helgen, slipper å være lei meg for å gå glipp av den skjønner jeg. Har en liten her som gjerne vil se Karsten og Petra, den må vel være trygg for massakre og vold?
Musemorbr / Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Og her snakket pappaen om å ta treåringen med på den. Mulig det blir litt drøyt som aller første kinoopplevelse. Venter på noe tryggere.
mamman til to gutter Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Vi har hatt en plan om å gå med begge gutta på 3 og 6 år, men skjønner at det bør vi ikke gjøre.
ms.Pond Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Oi den snakket pappaen om å ta med junior på, trass i at han bare er tre år. Da dropper vi det stuntet elegant! Går Karsten og Petra på kino fortsatt? Den var stor stas her i heimen, og til og med vi foreldre fulgte engasjert med. Mamme felte en forrædersk tåre på slutten. Den var fin!
amandine Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 26. februar 2014 Takk, Ziva, så er jeg helt sikker på at jeg gjorde rett i å gå. Kjenner fremdeles at jeg er irritert over at den hadde fått så gode kritikker. Er det virkelig nødvendig at alt skal være vold og action? Legofigurer rett nok, og det er jo ikke " på ekte" men dog. Jeg vil ikke være med på at massakre, tortur og ødeleggelse skal være så vanlig at en unge bare trekker på skuldrene av det. Ikke mine barn iallefall. Skal sies at mellombror på snart 11 syntes det var ok, men ikke mer heller. Ja ja. Frost neste!
ellen-propellen Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Karsten og Petra er fri for vold og kan anbefales. 4 åringen elsket den. En søt film, med litt alvor og moral, alt i alt så gir jeg den terningkast 4.
Ziva Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Dette er nok en guttefilm mamma, for her var det mye skyting og dumhet. Det var jentungens mening når filmen var ferdig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Både datteren på 8 og jeg digga den. Men vi er over snittet glad i Lego. Og jeg likte det faktum at det var en jente-helt. Og jeg likte storyen, kanskje fordi jeg kan kjenne meg igjen i faren? Karsten og Petra synes vi var litt gørre.
Blomstogbier Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Jeg skal se den. Spent på om den er så grusom som du sier
Gjest Jigglewiggle Skrevet 27. februar 2014 #21 Skrevet 27. februar 2014 Jeg merker jeg er glad for at Lego ikke er så populært her i huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå