Gå til innhold

Da jeg fikk barn når jeg studerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mente alle at det ville bli for slitsomt og vanskelig, underveis lurte alle på om det ikke var slitsomt.

Nei ikke i nærheten av hvordan jeg har det nå når jeg jobber. Jeg har aldri vært så trøtt og sliten før nå. Studietiden var piece of cake i forhold

Anonymous poster hash: cd21c...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet! Gruer meg til jeg skal begynne å jobbe.

Anonymous poster hash: f8c08...556

Skrevet

Kommer litt an på hvordan du er og hvor effektiv du er. Jeg er helt enig med deg, men så er jeg glad i å gå på skole og jobber meget effektivt med arbeidskrav. Finnes ikke en jobb der en har så korte dager som jeg har som student :)

Anonymous poster hash: 27e6d...593
Skrevet

Jeg fikk hvertfall skolen til., var jo maks 4 timer skolen og da fikk jeg tid til oppgaver etterpå før jeg hentet i Bhg.

Skrevet

Veldig stor forskjell fra studie til studie tydeligvis! Hvis man på et studie har tilnærmet fulle dager fem dager i uken, det er påkrevd minimum 85 % tilstedeværelse, og det krever betydelig egen studietid utover dette... da er det veldig mye bedre å jobbe enn å studere! :)

Men har man et studie som stadig vekk har lagt inn studietid i løpet av dagene, at man kan veksle på å ha skole/lesedager... da forstår jeg at det virker lett å studere.

Anonymous poster hash: 36c3c...498
Skrevet

Jeg var på skolen hver dag og kunne ikke være mye borte, men var likevel lettere tulværwlsx

Skrevet

Jeg var på skolen hver dag og kunne ikke være mye borte, men var likevel lettere tulværwlsx

Tilværelse

Skrevet

Jeg syntes heller ikke det var det minste slitsomt å kombinere barn med studier, selv om økonomien naturlig nok var trangere. Barn nummer to og full jobb er betydelig mer hektisk.

Men jeg opplevde ikke å bli fortalt at det var spesielt slitsomt, heller.

Anonymous poster hash: 4d7a1...3a4
Skrevet

Jeg syns det var mye mer avslappende å jobbe, selv om det var kvelder, helger og helligdager. Syns studietiden var veldig tidkrevende, lite fritid.

Skrevet

Hehe, samme her! 

Har fått to barn som student, og gruer meg litt til en hektisk jobbhverdag (selv om jeg selvsagt gleder meg også). Fordelen er at barna har blitt store og forhåpentligvis mer klare for lengre dager når jeg er ferdig med studiene.

Anonymous poster hash: 5d685...8e2
Skrevet

Enig med deg. Vurderer faktisk å studere videre slik at jeg er student når vi får nr 2 også. Mer fleksibelt, synes jeg. :) Men ja, det er nok forskjell på studier mtp obligatorisk tilstedeværelse osv. Og ikke minst er det forskjell på hvor mye arbeid man må legge i studiene for å få utbytte av det. Jeg har alltid vært skoleflink, og har nok fått mye gratis fordi jeg tar ting lett.

Skrevet

Jeg har studert under tre svangerskap.

Ingen problem.

Da jeg jobbet under et svangerskap ble jeg sykemeldt, totalt utslitt...

Så studie er luksus! ;)

Skrevet

Jeg jobber bare en dag i uken i barnehage,for da er vi ute i praksis.

Merker at jeg mye mer sliten etter en hel dag i barnehagen enn de dagene jeg er på skolen.

Likevel er det barnehage jeg vil jobbe i når jeg er ferdig utdannet.

Anonymous poster hash: c9aef...c67
Skrevet

Off topic.. Men nysgjerrig: hvorfor valgte du "da" først og "når" senere i setningen?

Anonymous poster hash: 0a7e5...ca4

Skrevet

Jeg både jobber og studerer med barn, det er heftig det :0

Anonymous poster hash: a1705...ec1

Skrevet

Off topic.. Men nysgjerrig: hvorfor valgte du "da" først og "når" senere i setningen? Anonymous poster hash: 0a7e5...ca4

Fordi det er det grammatisk korrekte. Den gang da hun fikk barn. Studeringen var en pågående prosess og man kan da bruke når. Selv om ts tilsynelatende nå er ferdig å studere og skal ut i jobb. Dermed kunne hun fint brukt da i begge tilfellene.

Ikke ts.

Anonymous poster hash: 61b57...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...