Gå til innhold

Dere som er sterilisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var/er det?

Altså; var det noen bivirkninger? Føler dere at det er noe annerledes siden dere ikke kan få barn - eller er det bare godt å slippe å tenke på prevensjon?

Hvor gamle var dere da dere steriliserte dere?

Vurderer dette sterkt, men er samtidig litt "redd" for bivirkninger, hvordan det føles i etterkant, osv..

Anonymous poster hash: 27737...055

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble bedre. Slet med smerter og plager før jeg steriliserte meg. De er nesten borte nå. Har bedret livskvaliteten veldig

Anonymous poster hash: b55e2...564

Skrevet

Merker ingen forskjell, gjorde det for 5 år siden.

Anonymous poster hash: 53fc9...a89

Skrevet

Ingen bivirkninger. Har bedre sex siden jeg ikke trenger å tenke på at jeg kan bli gravid.

Gjorde det nå i høst da jeg var 39 år.

Anonymous poster hash: 5892c...e72
Skrevet

Steriliserte meg i oktober, 34 år gammel. Selve inngrepet var kjapt gjort. Skrev om dette i en annen tråd også ;)

Ble lagt inn kl 8 og ble skrevet ut kl 12. Ble kjørt hjem, la meg en time og sov da jeg følte meg litt svimmel etter narkosen. Kl 14.30 hentet jeg barna fra skole/brhg :)

Har ikke hatt andre bivirkninger enn litt vondt/murringer i magen den første uka. Men ikke verre enn at paracet ordnet det ;)

Jeg ble alene da jeg gikk gravid med nr 4 samt at jeg har hatt mye plunder med underlivet. 2 barn er også p-pillebarn/spiralbarn. Så for meg var dette et vel gjennomtenkt valg. Jeg SKAL IKKE ha flere barn. Derfor har jeg ikke engang hatt et snev av tvil. (Men pga sviktende prevensjon så er jeg fortsatt redd for å bli gravid, selv etter steriliseringen :P )..

Og skulle jeg plutselig møte en mann og vi ønsker å få barn (noe jeg tviler sterkt på), så har jeg jo fortsatt eggene. Men da må jeg heldigvis planlegge en graviditet, da må vi isåfall ha prøverør ;)

Anonymous poster hash: 9d8dd...274

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har to barn og er fortsatt relativ ung, men blør hele tiden av alle mulige typer prevensjon og er ikke glad i å proppe meg full i hormoner..

Samtidig er jeg litt redd for å få en "sorgreaksjon" hvis jeg steriliserer meg - kjenner noen av dere igjen det?

Har et par jeg kjenner som fraråder meg det - men de har ikke selv sterilisert seg..

Anonymous poster hash: 27737...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...