Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Har et barn som skal konfirmeres i mai. Alle vennene mine har yngre barn, så jeg har ikke vært i konfirmasjon siden min egen tror jeg. Lurer på flere ting: 1. Servering - han vil ha tre retters middag, med helstekt indrefilet til hovedrett. Noen forslag til forrett og dessert da? Vi skal ha det hjemme, får hjelp til servering og siste finish på maten. Resten fikser vi selv. 2. Hvor mye er det vanlig å gi i gave nå for tiden? Jenter får jo gjerne bunad, men det er ikke aktuelt for sønnen min. 3. Er det vanlig at konfirmanten går til fotograf? Det gjorde "alle" da jeg ble konfirmert. 4. Andre tips? Hva er det viktig at vi tenker på? Anonymous poster hash: 112d7...917
kråkemamma Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Vi hadde konfirmasjon i høst. Hadde tapas/koldtbord og kakebord Hun gikk ikke til fotograf. Tok bildene selv. Hun fikk 5000 fra hvert foreldrepar( skilt) 1. Kommer litt an på hvor stor plass dere har til å legge opp og oppbevare maten og hvor mange gjester det er. Suppe er kjapp kjapp øs i skåler løp ut på bordet med og bruker bare plassen i kjelen til oppbevaring. Kald suppe er også mulig. Spekemat og melon -lett og enkel mat, passer i mai, kan legges opp og stå i en kald bod el lign i en liten stund. Laksemousse eller lignende. Kamskjell eller scampi på mangosalsa. Osv 2 Dessert laget i porsjonsformer er knall. Sjokolade/appelsin/ jorbær fromasj i glass med passende saus til. Jordbær/rabarbrasuppe med krem eller is. Kan serveres lunken Karamellpudding er jo alltid en slager Sjokoladefondant(om tid og plass) Fruktsalat med krem, vaniljesaus el lign Kok en god sukkerlake til frukten og bland krem med vaniljekrem. Ja osv
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Tusen takk for tips! HI Anonymous poster hash: 112d7...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå