Gå til innhold

jenta mi på 1,5 år spiser så lite.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med å få i henne mat. hun vil ikke ha noe for tiden. brødskivene slikker hun av pålegget, middagen vil hun ikke se... til nøds kan hun godta frokostblanding.

det hele er en kamp hver dag. får i henne en del ved å sette nettbrettet med barnetv forran henne, da glemmer hun seg ut litt og gaper.

har prøvd å lage masse variert mat, gir henne det jeg vet hun liker fra før. det har bare sagt stopp. hun drikker heldisvis mye.

hva kan jeg gjøre? føler ikke hun får i seg så mye som hun skal :(

tips mottas med stor takk.

Anonymous poster hash: 1841d...cf3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 16 mnd er på samme måte om dagen, i helga har hun ikke villet ha så mye mat og heller ikke ting hun ellers er svært glad i.

På de verste dagene får hun fullkornsvelling, det er bedre enn ingenting!

Det går lite inn i perioder og her henger det sammen med tenner!

Så lenge hun drikker godt med vann og melk er ikke jeg så bekymret, hun er glad og full i fart,  har våte bleier og bæsjer. 

Anonymous poster hash: 66b93...602
Skrevet

Dersom hun ikke får i seg nok næring, må du ta kontakt med helsestasjonen.

IKKE fir på kravene i forhold til å sitte ved bordet (uten underholdning), variert mat (ihvertfall til en viss grad).

Hvis ikke gjør du deg selv og særlig barnet ditt en bjørnetjeneste.

Anonymous poster hash: 99331...dd9
Skrevet

jeg har prøvd å si hun ikke får gå fra bordet. Har prøvd å si hun skal få noe godt/vi skal gjøre noe kjekt etterpå. Har prøvd å kjøre "fly" med maten hehe... har prøvd å mate dokka først og henne etterpå. har til og med kjøpt en leke tripptrapp stol til dokka slik at den kan sitte ved siden av henne og "spise"... ingenting hjelper..;) hun har gått ned 1,5 kilo...

hjelper ikke noe snart, må jeg vel spørre om hjelp på helsestasjon ja :/

Anonymous poster hash: 1841d...cf3
Skrevet

1,5 kg er veldig mye i den alderen. Hva veide hun og hva veier hun nå? Jenta mi på 19 mnd har også en slik periode nå, men hun har bare gått ned 500 gr, og har ikke gått ned noe på en stund. Hun veier ganske nøyaktig 11 kg og er derfor ikke tynn heller, men hadde hun gått ned 1,5 kg hadde jeg kontaktet helsestasjon/lege. 

Anonymous poster hash: d04ee...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...