Gå til innhold

Trenger mat-inspirasjon :) hva spiser dere utenom "det vanlige"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke interessert i fiskeboller i hvit saus eller fiskegrateng :P men spennende nye (uvanlige?) retter :)

Har du tips? Trenger bare si hva det heter så googler jeg resten ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagd sushi, hjemmelagd burger med masse digg tilbehør, blåskjell ( billig og veldig godt!) Thaimat- handler på asiamarked, det er veldig inspirerende!

Indisk mat. Pleier å kjøpe meg matblader av og til og lese forskjellige norske og utenlandske matblader- masse gøy inspirasjon.

Anonymous poster hash: 5145c...fac

Skrevet

Stek torskeloins på panne. Legg til side.

Stek paprika og sjampinjong i litt smør. Ha over nesten et beger creme fraiche. La putre litt. Krydre med grillkrydder, paprika og litt hvitløk.

Legg fisken oppå.

Server med kokte poteter.

Nam!!

Anonymous poster hash: 914f9...ccc

Skrevet

Mmm, herlig :) Kom gjerne med flere!

Takk for tips, og link :)

Skrevet

Vi hadde vårruller i dag.

Lagde ferdig "innmaten" i går kveld. Da var det bare å rulle og steke de i ovn i dag :)

Deilig.

Skrevet

Lagde ferdig "innmaten" i går kveld. Da var det bare å rulle og steke de i ovn i dag :)

Deilig.

Mm :) hva har du inni? Aldri lagd dette selv. Men har smakt noen uten kjøtt inni, er det vanlig? Trodde det skulle være en eller annen form for kjøtt i :)

Steke i ovn ja, takk for tips :) alltid synes at vårruller er så fet mat pga stekingen. Det skal prøves :)

Skrevet

Deilig.

Mm :) hva har du inni? Aldri lagd dette selv. Men har smakt noen uten kjøtt inni, er det vanlig? Trodde det skulle være en eller annen form for kjøtt i :)

Steke i ovn ja, takk for tips :) alltid synes at vårruller er så fet mat pga stekingen. Det skal prøves :)

De i dag inneholdt:

vårrullpastry

Karbonadedeig

Revet gulrot

Rød og gul løk

Purreløk

Glassnudler

Hvitløk

Chilli

Soyasaus med lavt saltinnhold

Koirander (hadde ikke fersk så brukte tørket)

Ingefær

Smelter smør og pensler de før jeg steker de i ovnen på 225 grader 15 min på hver side. Jeg brukte varmluft, men ikke nødvendig.

Skrevet

Deilig.

De i dag inneholdt:

vårrullpastry

Karbonadedeig

Revet gulrot

Rød og gul løk

Purreløk

Glassnudler

Hvitløk

Chilli

Soyasaus med lavt saltinnhold

Koirander (hadde ikke fersk så brukte tørket)

Ingefær

Smelter smør og pensler de før jeg steker de i ovnen på 225 grader 15 min på hver side. Jeg brukte varmluft, men ikke nødvendig.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...