Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Skriver stemor i gåseøyne fordi hun er ikke mye stemor. Kan vel knapt nok betrakte henne som en bekjent. Vi holder på å skrive gjesteliste til dåpen til barnet vårt nå. Mannen min mener at alle par og spesielt gifte må bli bedt sammen selv om vi ikke kjenner den andre part så veldig godt. Men jeg merker at det føles helt feil å be denne kvinnen. Hun og min far har vært gift i et år(giftet seg i utlandet med kun vitner så vi ble selvfølgelig ikke bedt) Kan huske en eneste gang vi har vært bedt i besøk sammen med henne og dette var på min fars initiativ. Min far har blitt bedt i bryllup og sammenkomster til hennes familie, jeg og min bror aldri. Så nå tenker jeg bare å be min far. Ikke for å demonstrere men fordi det føles rett for meg. Hvorfor be mennesker som aldri tar kontakt med en, som ikke engang sendte en sms når barnet vårt ble født? Min stefar blir bedt da, men det er fordi han også er som en pappa nummer to for meg. Anonymous poster hash: 486db...ee2
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Det mener jeg ville vært skrekkelig feil av deg. Nesten en krigserklæring... Hva er problemet om dere ber henne? I `verste` fall så kan dere jo til og med bli venner? Faren din kan også bli såret. Det er en veldig liten kamel å svelge, mener nå jeg.. Vil en boikott kunne føre til noe positivt overhodet, annet enn fare for masse ufred i mange år fremover?
Elsker livet Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Så lenge hun ikke skaper store problemer, så mener jeg hun skal bli bedt fordi hun er din fars følge.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Ohoi! DU har verkeleg fått ei dårleg oppdraging. Du lever ikkje i ei boble, det du gjer og ikkje gjer påverkar og blir tolka av andre. Å ikkje invitere henne signaliserer at du ikkje aksepterer henne. Anonymous poster hash: 39eb4...418
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Ville invitert henne ja. Gjør et forsøk på å bli venner. Virkelig frekt og bare invitere en av ektefellene.... Anonymous poster hash: 9c485...6c4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Skriver stemor i gåseøyne fordi hun er ikke mye stemor. Kan vel knapt nok betrakte henne som en bekjent. Vi holder på å skrive gjesteliste til dåpen til barnet vårt nå. Mannen min mener at alle par og spesielt gifte må bli bedt sammen selv om vi ikke kjenner den andre part så veldig godt. Men jeg merker at det føles helt feil å be denne kvinnen. Hun og min far har vært gift i et år(giftet seg i utlandet med kun vitner så vi ble selvfølgelig ikke bedt) Kan huske en eneste gang vi har vært bedt i besøk sammen med henne og dette var på min fars initiativ. Min far har blitt bedt i bryllup og sammenkomster til hennes familie, jeg og min bror aldri. Så nå tenker jeg bare å be min far. Ikke for å demonstrere men fordi det føles rett for meg. Hvorfor be mennesker som aldri tar kontakt med en, som ikke engang sendte en sms når barnet vårt ble født? Min stefar blir bedt da, men det er fordi han også er som en pappa nummer to for meg. Anonymous poster hash: 486db...ee2 Hvis du ikke ber henne, så faller du jo ned på hennes nivå. Jeg ville selvsagt bedd henne på lik linje med alle andre par, og heve deg over hennes småligheter. Det vinner du garantert på i lengden, selv om jeg kan kjenne på irritasjonen din. Har vært der selv.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Ohoi! DU har verkeleg fått ei dårleg oppdraging. Du lever ikkje i ei boble, det du gjer og ikkje gjer påverkar og blir tolka av andre. Å ikkje invitere henne signaliserer at du ikkje aksepterer henne. Anonymous poster hash: 39eb4...418 Det har jeg virkelig ikke. Unødvendig av deg. Så hvis jeg, ved å ikke invitere henne, signaliserer at jeg ikke aksepterer henne, hva med deres bryllup? grunnen til denne utenlandsseremonien kan jo for alt jeg vet være at hun ikke ønsket meg i bryllupet, men ved å ikke be noen unngikk å forholde seg til det. HI Anonymous poster hash: af5cd...054
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Skriver stemor i gåseøyne fordi hun er ikke mye stemor. Kan vel knapt nok betrakte henne som en bekjent. Vi holder på å skrive gjesteliste til dåpen til barnet vårt nå. Mannen min mener at alle par og spesielt gifte må bli bedt sammen selv om vi ikke kjenner den andre part så veldig godt. Men jeg merker at det føles helt feil å be denne kvinnen. Hun og min far har vært gift i et år(giftet seg i utlandet med kun vitner så vi ble selvfølgelig ikke bedt) Kan huske en eneste gang vi har vært bedt i besøk sammen med henne og dette var på min fars initiativ. Min far har blitt bedt i bryllup og sammenkomster til hennes familie, jeg og min bror aldri. Så nå tenker jeg bare å be min far. Ikke for å demonstrere men fordi det føles rett for meg. Hvorfor be mennesker som aldri tar kontakt med en, som ikke engang sendte en sms når barnet vårt ble født? Min stefar blir bedt da, men det er fordi han også er som en pappa nummer to for meg. Anonymous poster hash: 486db...ee2 Hvis du ikke ber henne, så faller du jo ned på hennes nivå. Jeg ville selvsagt bedd henne på lik linje med alle andre par, og heve deg over hennes småligheter. Det vinner du garantert på i lengden, selv om jeg kan kjenne på irritasjonen din. Har vært der selv. Ja. Jeg gjør vel det.. Men det føles så feil at det alltid skal være en person som er "the bigger person". Hvor mange kameler skal man svelge liksom... HI Anonymous poster hash: af5cd...054
sug lut Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Er hun aktivt plagsom i sosiale lag? I så fall dropper du henne. Men du må regne med at faren din kan la være å komme også, utav lojalitet til henne, uansett hvordan hun er.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Er hun aktivt plagsom i sosiale lag? I så fall dropper du henne. Men du må regne med at faren din kan la være å komme også, utav lojalitet til henne, uansett hvordan hun er. Neida, hun er ikke det. Men vi har jo aldri kontakt. Treffer ungene bestefar er hun som regel ikke der. Er nok over et år siden vi sist snakket sammen. Jeg føler det blir som å invitere de klassekameratene jeg ikke har snakket med siden skoleavslutningen... HI Anonymous poster hash: af5cd...054
Fero Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Kan du ikke spørre faren din om hva han synes? Kanskje har hun ikke så lyst til å komme uansett, og da er jo saken biff.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Ohoi! DU har verkeleg fått ei dårleg oppdraging. Du lever ikkje i ei boble, det du gjer og ikkje gjer påverkar og blir tolka av andre. Å ikkje invitere henne signaliserer at du ikkje aksepterer henne. Anonymous poster hash: 39eb4...418 Det har jeg virkelig ikke. Unødvendig av deg.Så hvis jeg, ved å ikke invitere henne, signaliserer at jeg ikke aksepterer henne, hva med deres bryllup? grunnen til denne utenlandsseremonien kan jo for alt jeg vet være at hun ikke ønsket meg i bryllupet, men ved å ikke be noen unngikk å forholde seg til det. HI Anonymous poster hash: af5cd...054 Da får du gjøre det på samme måte da. Hvis du ikke vil ha henne i dåpen, da inviterer du ingen!! Seriøst; selvfølgelig inviterer du henne. Jeg har selv en "stemor" som ikke er kjempeivrig i forhold til min familie. Hun blir likevel invitert i dåp, konfirmasjon, bursdager, jul o.l. Hun lager da ingen problemer, og hun er faktisk min fars kone. De giftet seg også i utlandet, uten gjester. Det er helt greit for meg. Anonymous poster hash: e6edb...c46
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Jeg ville selvfølgelig bedt henne. Bare èn måte å bli kjent med noen på, og det er vel å treffe dem Enten alle eller ingen, spør du meg. Ber du din far, synes jeg denne kvinnen også skal bes. Eller begge kan droppes. Virker som om du har en litt merkelig tankegang, det er flere du egentlig ikke ønsker å be fordi du ikke kjenner personen så godt, og virker som om du helst ville splittet opp par bare fordi du kjente den ene og ikke den andre..... Par er par! Anonymous poster hash: 56db0...3a4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Helt ærlig så inviterer jeg ikke folk jeg ikke kjenner i barnas dåp. Men faddere samboer var selvfølgelig medregnet i dåpen til minste. Men utelot mine foreldres kjærester i første dåpen pga jeg ikke kjente fars kjæreste, hadde bare truffet henne en gang. Gjorde da likt for min mor selv om jeg hadde truffet hennes ca tre ganger.. Anonymous poster hash: 616f5...07c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Dette høres da helt merkelig ut, du vil ikke invitere henne fordi de giftet seg i utlandet uten gjester og fordi hennes familie ikke inviterer deg når de har selskaper på den siden? Min far er også gift på nytt, de giftet seg også alene uten å ha selskap, noe jeg synes er helt greit når begge to giftet seg for annen gang og de egentlig gjorde det bare for sin egen skyld og for å ha "papirene i orden". At hennes søsken, foreldre o.l. som jeg aldri har møtt ikke inviterer min fars voksne barn når det skjer noe i den familien har jeg da aldri forventet, forventer du virkelig det? Å ikke inviterer din fars kone er jo rene krigserklæringen, hva slags familie ønsker du egentlig å ha? Jeg ville aldri tenkt tanken å utelate henne engang Anonymous poster hash: 39e68...706
Helene Harepus Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Skriver stemor i gåseøyne fordi hun er ikke mye stemor. Kan vel knapt nok betrakte henne som en bekjent. Vi holder på å skrive gjesteliste til dåpen til barnet vårt nå. Mannen min mener at alle par og spesielt gifte må bli bedt sammen selv om vi ikke kjenner den andre part så veldig godt. Men jeg merker at det føles helt feil å be denne kvinnen. Hun og min far har vært gift i et år(giftet seg i utlandet med kun vitner så vi ble selvfølgelig ikke bedt) Kan huske en eneste gang vi har vært bedt i besøk sammen med henne og dette var på min fars initiativ. Min far har blitt bedt i bryllup og sammenkomster til hennes familie, jeg og min bror aldri. Så nå tenker jeg bare å be min far. Ikke for å demonstrere men fordi det føles rett for meg. Hvorfor be mennesker som aldri tar kontakt med en, som ikke engang sendte en sms når barnet vårt ble født? Min stefar blir bedt da, men det er fordi han også er som en pappa nummer to for meg. Anonymous poster hash: 486db...ee2 Hvis du ikke ber henne, så faller du jo ned på hennes nivå. Jeg ville selvsagt bedd henne på lik linje med alle andre par, og heve deg over hennes småligheter. Det vinner du garantert på i lengden, selv om jeg kan kjenne på irritasjonen din. Har vært der selv. Ja. Jeg gjør vel det.. Men det føles så feil at det alltid skal være en person som er "the bigger person". Hvor mange kameler skal man svelge liksom... HI Anonymous poster hash: af5cd...054 Hvorfor er det "en kamel å svelge" å invitere din fars kone? Det handler først og fremst om respekt ovenfor din far, dessuten vil det uansett bare stille deg i dårlig lys og ikke henne, hvis du lar være.
Love my kidz Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Herregud, dette er en ypperlig anledning til å bli kjent med henne. Synes oppførselen din er ganske merkelig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Ohoi! DU har verkeleg fått ei dårleg oppdraging. Du lever ikkje i ei boble, det du gjer og ikkje gjer påverkar og blir tolka av andre. Å ikkje invitere henne signaliserer at du ikkje aksepterer henne. Anonymous poster hash: 39eb4...418 Det har jeg virkelig ikke. Unødvendig av deg. Så hvis jeg, ved å ikke invitere henne, signaliserer at jeg ikke aksepterer henne, hva med deres bryllup? grunnen til denne utenlandsseremonien kan jo for alt jeg vet være at hun ikke ønsket meg i bryllupet, men ved å ikke be noen unngikk å forholde seg til det. HI Anonymous poster hash: af5cd...054 Du må jammen meg ha store tanker om deg selv om du tror at den eneste grunnen til at de giftet seg i utlandet var fordi at hun ikke ville ha DEG der..! Hallo i luken,er du senteret av universet? Synes du virker skikkelig umoden om du tror det! Anonymous poster hash: 26d87...87a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Høres helt urimelig ut og hevne seg på den måten. Selvfølgelig inviterer du henne. Anonymous poster hash: c3dd3...8c3
SuperFries Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Signerer de andre her. Hun er faktisk gift med din far. Din far elsker henne. Er ikke det nok for deg?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 Tror du er nedstemt HI. Jeg kan si meg enig i det samtlige her sier. Inviter, hvis ikke er det du som legger føringer for hvordan det kommer til å bli i fremtiden. Anonymous poster hash: e1ed7...75c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. februar 2014 #22 Skrevet 25. februar 2014 Skriver stemor i gåseøyne fordi hun er ikke mye stemor. Kan vel knapt nok betrakte henne som en bekjent. Vi holder på å skrive gjesteliste til dåpen til barnet vårt nå. Mannen min mener at alle par og spesielt gifte må bli bedt sammen selv om vi ikke kjenner den andre part så veldig godt. Men jeg merker at det føles helt feil å be denne kvinnen. Hun og min far har vært gift i et år(giftet seg i utlandet med kun vitner så vi ble selvfølgelig ikke bedt) Kan huske en eneste gang vi har vært bedt i besøk sammen med henne og dette var på min fars initiativ. Min far har blitt bedt i bryllup og sammenkomster til hennes familie, jeg og min bror aldri. Så nå tenker jeg bare å be min far. Ikke for å demonstrere men fordi det føles rett for meg. Hvorfor be mennesker som aldri tar kontakt med en, som ikke engang sendte en sms når barnet vårt ble født? Min stefar blir bedt da, men det er fordi han også er som en pappa nummer to for meg. Anonymous poster hash: 486db...ee2 Hvis du ikke ber henne, så faller du jo ned på hennes nivå. Jeg ville selvsagt bedd henne på lik linje med alle andre par, og heve deg over hennes småligheter. Det vinner du garantert på i lengden, selv om jeg kan kjenne på irritasjonen din. Har vært der selv. Ja. Jeg gjør vel det.. Men det føles så feil at det alltid skal være en person som er "the bigger person". Hvor mange kameler skal man svelge liksom... HI Anonymous poster hash: af5cd...054 Jeg synes det vitner for alle rundt deg at du er den som klarer å opptre på en voksen måte, mens din stemor er den som driter seg ut. Jeg kan nesten garantere at hun føler litt på det etterhvert selv......Bare vent.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. februar 2014 #23 Skrevet 25. februar 2014 Ohoi! DU har verkeleg fått ei dårleg oppdraging. Du lever ikkje i ei boble, det du gjer og ikkje gjer påverkar og blir tolka av andre. Å ikkje invitere henne signaliserer at du ikkje aksepterer henne. Anonymous poster hash: 39eb4...418 Det har jeg virkelig ikke. Unødvendig av deg. Så hvis jeg, ved å ikke invitere henne, signaliserer at jeg ikke aksepterer henne, hva med deres bryllup? grunnen til denne utenlandsseremonien kan jo for alt jeg vet være at hun ikke ønsket meg i bryllupet, men ved å ikke be noen unngikk å forholde seg til det. HI Anonymous poster hash: af5cd...054 Du må jammen meg ha store tanker om deg selv om du tror at den eneste grunnen til at de giftet seg i utlandet var fordi at hun ikke ville ha DEG der..! Hallo i luken,er du senteret av universet? Synes du virker skikkelig umoden om du tror det! Anonymous poster hash: 26d87...87a Paranoia de luxe. Hva med hennes familie? Ingen av dem ble bedt. Mener du virkelig at hun valgte å være kjip mot hele sin familie bare for å slippe å ha DEG der? Det er noe som heter stormannsgalskap. Og nei, norsk etikette i dåp, bryllup og lignende tilsier at man ikke splitter gifte par, i hvert fall ikke foreldre/besteforeldre sine ektefeller!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #24 Skrevet 25. februar 2014 Men hva har denne stemoren gjort mot deg? Jeg kan ikke se at du har skrevet det noe sted, annet enn at hun ikke har kontaktet deg så mye. Men det har vel kanskje heller ikke du? Anonymous poster hash: 98a4c...b22
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #25 Skrevet 25. februar 2014 Grow up HI..... Anonymous poster hash: e4e50...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå