Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Jeg skal søke fødselspermisjon nå straks, står man skal søke etter uke 26. har til nå hatt veldig gode lønninger, men de 3 neste mnd blir lønningene mye mindre pga vikariatet jeg har gått i, har gått ut. Så det jeg lurte på er, må jeg ta med de tre siste lønningene om jeg søker om permisjon nå(uke 26) Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4
Masekråka! Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Jeg fikk beskjed om at dersom man går betydelig ned i lønn rett før perm, skal de ta høyde for den gode lønna di. Ikke den "dårlige". Hvis lønna svinger fra mnd til mnd skal de ta et gjennomsnitt. Men vet man får litt ulike svar alt etter hvem på nav man spørr.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Jeg skal søke fødselspermisjon nå straks, står man skal søke etter uke 26. har til nå hatt veldig gode lønninger, men de 3 neste mnd blir lønningene mye mindre pga vikariatet jeg har gått i, har gått ut. Så det jeg lurte på er, må jeg ta med de tre siste lønningene om jeg søker om permisjon nå(uke 26) Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4 Hvorfor skal du søke så tidlig? Sendte nettopp min inn ( i forrige uke, uke 32 av sv,skapet) og er vikar som deg. Som vikar skal man dokumentere de ti siste lønningene sine, og din nåværende arbeidsgiver må sende inn lønnsdokumentasjon. Nav vil uansett vite inntekten din så nært mulig som termin som mulig. Anonymous poster hash: 6e199...bc9
Masekråka! Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Vet forresten ikke hva du mener med veldig gode lønninger. Venninna mi hadde rundt 60.000 brutto før permisjon. Jobbet med salg. Hun fikk maks 41.000 brutto fra nav da dette er maksgrensen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Du skal ikke tape penger på å ha permisjon, derfor er det den lønnen du har når du går ut i permisjon som er grunnlaget for foreldrepengene. Men om du har variable lønninger kan du be de ta gjennomsnittslønnen din. https://www.nav.no/Familie/Relatert+innhold/Beregning+av+foreldrepenger.346418.cms Anonymous poster hash: c7495...78c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 "veldig gode lønninger" var vel å ta litt hardt i, men mye bedre enn hva jeg har de tre siste mnd:-) da regner jeg med det blir gjennomsnitts beregning. Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4
Masekråka! Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 "veldig gode lønninger" var vel å ta litt hardt i, men mye bedre enn hva jeg har de tre siste mnd:-) da regner jeg med det blir gjennomsnitts beregning. Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4 Hehe Du får høre på nav, har inntrykk av at de gjør litt forskjellige ting. Men som hun ene her sier, du skal ikke tape på å gå i permisjon det fikk jeg også beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 NAV bruker stort sett de opplysningene din arbeidsgiver opplyser, så i ditt tilfelle ser det ut til at det er arbeidsgiver sitt ansvar å beregne et representativt gjennomsnitt. Anonymous poster hash: c3993...123
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Di skal gå utfra 6 av di siste 10 mnd så om det er akkurat 3 mnd til termin så er det di siste 6 mnd før det di tar gjennomsnitte fra Anonymous poster hash: 5cc0e...5da
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 :-) Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Jeg skal søke fødselspermisjon nå straks, står man skal søke etter uke 26. har til nå hatt veldig gode lønninger, men de 3 neste mnd blir lønningene mye mindre pga vikariatet jeg har gått i, har gått ut. Så det jeg lurte på er, må jeg ta med de tre siste lønningene om jeg søker om permisjon nå(uke 26) Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4 Hvorfor skal du søke så tidlig? Sendte nettopp min inn ( i forrige uke, uke 32 av sv,skapet) og er vikar som deg. Som vikar skal man dokumentere de ti siste lønningene sine, og din nåværende arbeidsgiver må sende inn lønnsdokumentasjon. Nav vil uansett vite inntekten din så nært mulig som termin som mulig. Anonymous poster hash: 6e199...bc9 Og du er garantert en av de som hyler ut om at NAV ikke har startet opp fødselspengene din i tide... Har du sjekket behandlingstiden? Den er LANG mange steder. Anonymous poster hash: d6ed4...7f1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Jeg skal søke fødselspermisjon nå straks, står man skal søke etter uke 26. har til nå hatt veldig gode lønninger, men de 3 neste mnd blir lønningene mye mindre pga vikariatet jeg har gått i, har gått ut. Så det jeg lurte på er, må jeg ta med de tre siste lønningene om jeg søker om permisjon nå(uke 26) Anonymous poster hash: 3a1ea...ab4 Hvorfor skal du søke så tidlig? Sendte nettopp min inn ( i forrige uke, uke 32 av sv,skapet) og er vikar som deg. Som vikar skal man dokumentere de ti siste lønningene sine, og din nåværende arbeidsgiver må sende inn lønnsdokumentasjon. Nav vil uansett vite inntekten din så nært mulig som termin som mulig. Anonymous poster hash: 6e199...bc9 Og du er garantert en av de som hyler ut om at NAV ikke har startet opp fødselspengene din i tide... Har du sjekket behandlingstiden? Den er LANG mange steder. Anonymous poster hash: d6ed4...7f1 Det stemmer at det er lang saksbehandlingstid enkelte steder, men det anbefales likevel å søke 6 uker før permisjonsstart Hovedregel ved beregning er at det er den inntekten en har ved oppstart av permisjon som legges til grunn. Dvs at om man f.eks har et vikariat som utgår en måned før permisjonsstart og man går over i en mindre/annen stilling vil ikke lønna fra vikariatet være med i beregningsgrunnlaget (men perioden vil være med i opptjeningsperioden) men permisjonspengene vil beregnet ut fra inntekt i den nye stillingen.. Anonymous poster hash: 59cce...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå