Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Noen som vet hvilket land det er? Finnes det forskning på dette? UK er vel ansett som den feteste, dessverre ligger ikke Norge altfor langt bak dem... Men Europas slankeste? Innbiller meg at det er Frankrike eller Italia Noen som vet? Anonymous poster hash: 3beb2...56a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Jeg tipper at det er et av østblokklandene. Der har de mye fattigdom. Anonymous poster hash: bb7f7...754
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Folk bruker også bil mye mindre enn her i Norge og går/mosjonerer mer. Ble litt overrasket da jeg kom hit og så hvor mange overvektige som trente for å gå ned i vekt, og kjørte samtidig bil de 100 meterne det var å gå til butikken. Det hjelper ikke å ha to treningsøkter i huset når man sitter på rompa resten av uka. Anonymous poster hash: 9328f...0ea
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Don't speak too soon. I følge denne artikkelen er mange østblokkland langt foran på listen over fete nasjoner. http://www.businessinsider.com/fattest-countries-in-europe-obesity2011-9?op=1 Anonymous poster hash: 3beb2...56a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Don't speak too soon. I følge denne artikkelen er mange østblokkland langt foran på listen over fete nasjoner. http://www.businessinsider.com/fattest-countries-in-europe-obesity2011-9?op=1 Anonymous poster hash: 3beb2...56a Langt foran Norge, skulle det være Anonymous poster hash: 3beb2...56a
Josette Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 I 2010 var Romania best etterfulgt av Sveits, Italia, Norge og Sverige. Frankrike havnet mer midt på treet. http://www.bbc.co.uk/news/health-11935525 http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/8110161ec028.pdf?expires=1393250322&id=id&accname=guest&checksum=511FEF296C36FC78C6ACDFDFEAB586AF
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Husk at nordmenn ofte har litt kraftigere benbygning.. Må si du har en fryktelig ufin tone. Tipper du er hun russiske damen som elsker å snakke dritt om nordmenn. Få deg et liv. Anonymous poster hash: 029ee...dbf
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Husk at nordmenn ofte har litt kraftigere benbygning.. Må si du har en fryktelig ufin tone. Tipper du er hun russiske damen som elsker å snakke dritt om nordmenn. Få deg et liv. Anonymous poster hash: 029ee...dbf Haha, særlig at nordmenn har kraftigere benbygning.. ville gjerne sett forskning på det. Det tror jeg bare er en unnskyldning for at vi blir større og større i dette landet. Anonymous poster hash: daded...30b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Husk at nordmenn ofte har litt kraftigere benbygning.. Må si du har en fryktelig ufin tone. Tipper du er hun russiske damen som elsker å snakke dritt om nordmenn. Få deg et liv. Anonymous poster hash: 029ee...dbf Haha, særlig at nordmenn har kraftigere benbygning.. ville gjerne sett forskning på det. Det tror jeg bare er en unnskyldning for at vi blir større og større i dette landet. Anonymous poster hash: daded...30b Nja, er sikkert ingen forskning på det, men det er da en kjennsgjerning at norske kvinner ofte er både høyere og bredere over skuldre og hofter enn f.eks kvinner fra Italia, Thailand, etc. Anonymous poster hash: 029ee...dbf
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kommer fra et såkalt "østblokkland" og det er ikke på grunn av fattigdom at vi i gjennomsnittet er slankere enn nordmenn. Det er mest fordi det brukes mye mindre halv- og helfabrikata der jeg kommer fra, folk spiser mye mindre brød og drikker mye mindre melk. Det er mye vanligere med salat, byggrynsgrøt, havregrøt og lignende til frokost og kvelds, vi drikker mer te i stedet for brus og saft. Det er heller ikke normalisert med str 42 som GJENNOMSNITT på damene i mitt land. Anonymous poster hash: 9328f...0ea Don't speak too soon. I følge denne artikkelen er mange østblokkland langt foran på listen over fete nasjoner.http://www.businessinsider.com/fattest-countries-in-europe-obesity2011-9?op=1 Anonymous poster hash: 3beb2...56a Langt foran Norge, skulle det være Anonymous poster hash: 3beb2...56a Mange østblokkland ligger 20 år etter i utviklingen, og det stemmer at de har hatt mindre tilgang til usunne matvarer. Men de er i ferd med å ta igjen vest europa i forhold til livsstilsykdommer og de blir fetere og fetere. Og ikke minst høyt blodtrykk mm er veldig utbredt blant de såkalte tynne og sunne i mange østblokkland land også. Anonymous poster hash: 4b647...3b5
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Ein av linkane over visar at Noreg er det fjerde slankaste landet i Europa. Det er sjølvsagt eit problem at så mange er overvektige her og, men at Noreg er ein versting er berre ikkje sant. Anonymous poster hash: 67137...c15
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Ein annan satistikk her: http://www.dietdoctor.com/swedes-soon-the-slimmest-people-in-the-western-world Noreg har hatt auke i antall overvektige, men er på langt nær nokon versting. Det vi har er høg deltaking i samfunnet og verdiskapinga. Det gjer kanskje at folk frå enkelte kulturar vil oppleve å sjå fleire overvektige herenn der dei kjem frå, rett og slett fordi dei er ute blant folk. Anonymous poster hash: 67137...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå