Gå til innhold

til helsefolk..ang HLR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person får hjertestans i senga.. kan man utføre hlr uten hjertebrett eller er det helt avgjørende med hardt underlag under brystet?

Dagens undring fra en som ikke har vært borti slikt men lurer :)

Anonymous poster hash: bad65...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på sengen, men i utgangspunktet skal det være hjertebrett eller så skal pasienten ut av sengen og ned på gulvet :)

Anonymous poster hash: efae6...86e
Skrevet

Jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å flytte personen, hadde jeg gitt hlr i sengen. Jeg måtte nok ha gitt ekstra harde kompresjoner, men må man så må man. 

Du kan jo selv tenke deg, du trykker, også synker madrassen ned. 

Jeg jobber ikke i helsevesenet, men har lært hlr via jobben.

Anonymous poster hash: e2c51...d23
Skrevet

Det er akkurat det jeg har tenkt selv... er derfor jeg lurer på hvor avgjørende det er.

hi

Anonymous poster hash: bad65...ebd

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det beste er å få vedkommende ned på gulvet. Skjedde på Jobb og da ble pasienten bokstavelig talt dratt ned på gulvet.

Skrevet

Du burde prøve å få personen ned på gulvet og fortsette der.

Skrevet

Ned på gulvet. Du arbeider også mer stabilt der og det er gjerne mer gunstig i forhold til forflytning og plassbehov når helsepersonell ankommer.

Skrevet

Hadde fått pasienten ned på gulvet, under en hjertestans handler det om å forsøke å berge liv, og på gulvet hadde jeg had mye bedre sjanse til å utføre HLR hvis jeg ikke hadde hjertebrett tilgjengelig.

Anonymous poster hash: fb66c...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...