Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hvis en person får hjertestans i senga.. kan man utføre hlr uten hjertebrett eller er det helt avgjørende med hardt underlag under brystet? Dagens undring fra en som ikke har vært borti slikt men lurer Anonymous poster hash: bad65...ebd
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Kommer litt an på sengen, men i utgangspunktet skal det være hjertebrett eller så skal pasienten ut av sengen og ned på gulvet Anonymous poster hash: efae6...86e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å flytte personen, hadde jeg gitt hlr i sengen. Jeg måtte nok ha gitt ekstra harde kompresjoner, men må man så må man. Du kan jo selv tenke deg, du trykker, også synker madrassen ned. Jeg jobber ikke i helsevesenet, men har lært hlr via jobben. Anonymous poster hash: e2c51...d23
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Det er akkurat det jeg har tenkt selv... er derfor jeg lurer på hvor avgjørende det er. hi Anonymous poster hash: bad65...ebd
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Det beste er å få vedkommende ned på gulvet. Skjedde på Jobb og da ble pasienten bokstavelig talt dratt ned på gulvet.
Lyckelin Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Du burde prøve å få personen ned på gulvet og fortsette der.
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Ned på gulvet. Du arbeider også mer stabilt der og det er gjerne mer gunstig i forhold til forflytning og plassbehov når helsepersonell ankommer.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Hadde fått pasienten ned på gulvet, under en hjertestans handler det om å forsøke å berge liv, og på gulvet hadde jeg had mye bedre sjanse til å utføre HLR hvis jeg ikke hadde hjertebrett tilgjengelig. Anonymous poster hash: fb66c...cb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå