Gå til innhold

Om du fikk 100 000 kr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke har lån, ville jeg stelt opp bilensolgt den og kjøpt med en bedre bil, jeg ville satt av 20 000 på spare konto og 20 ooo på buffer. Satt 20 000 på bsu/ vanlig spare konto til sønnen min og faktisk brukt resten til diverse hygge og reise :) fordelt litt på hver post. :)

Anonymous poster hash: ab826...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fekk det i arv selv og brukte dem på å betale ned billånet ;) veldig fornuftig å sikkert noe av det mest fornuftige jeg kommer til å gjøre :)

Anonymous poster hash: c0c25...1f6

Skrevet

Hadde betalt tilbake til barna mine det faren deres har stjålet fra kontoene deres...

Anonymous poster hash: ab2e0...efc

Skrevet

Betalt ned gjeld, også hadde jeg brukt litt på fornøyelser trur jeg. Unna meg en kieltur eller en konsert eller hotellovernatting eller noe..

Skrevet

Hadde betalt ned på lånet, helt klart. På sikt vil det jo medføre at vi kan ta en fin ferie (vi drar jo uansett på ferier nå), men akkurat nå vil jeg bare ha ned lånet. Vi har greie inntekter og "unner oss" jo egentlig ting hele tiden, hadde vi levd på sparebluss i mange år uten ferier eller utskeielser hadde jeg nok heller vurdert å bruke litt av pengene til ikke så fornuftige ting :) 

Skrevet

Da hadde jeg tatt lappen, kjøpt meg en ok bil (brukt), og gitt resten til lindorff og lånekassen

Skrevet

Betalt ned kredittkort og tatt lappen. Resten hadde jeg spart til ferie om et par år :-)

Skrevet

Tatt ut 10 mnd ulønnet permisjon med babyen :D

Anonymous poster hash: f46af...4ca
Skrevet

Rett under halvparten hadde jeg lagt varme og fliser i resten av kjelleren. Resten til meg selv og familien på ferie.

Gjest lillehi
Skrevet

Det første jeg hadde gjort var å betale alle ubetalte regninger! Satt av til bufferkonto, gitt datteren min noen tusen så hun for en gangs skyld kunne kjøpt NYE klær og Converse sko som hun ønsker seg så veldig😃 og så skulle jeg overrasket henne med billetter til Kreta og sett ansiktet hennes når jeg fortalte at iår skal vi også på ferie😎 drømme, drømme......😍

Skrevet

Her hadde det gått til bil + ferie. 😉

Skrevet

Hadde nok betalt litt lån og satt av litt til meg selv/oppussing/ reise alt etter hvordan det lå an.

Skrevet

Jeg fikk 100 000 kr som forskudd på arv og betalte da ut billånet.

Da mannen fikk 100 000 i forskudd på arv pusset i opp kjøkkenet.

Vi er fornuftige begge to.

Hadde jeg fått noe mer nå ville jeg nok brukt noe på ferie og lagt resten til side for å pusse opp bad.

Anonymous poster hash: ea84b...0da
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde betalt inn lån uansett om det frista eller ikke... Kunne blitt kvitt Lånekassa, privat lån og to andre veldig små i en omgang og fortsatt hatt igjen noe som jeg hadde brukt på møbler :)

Skrevet

Jeg arvet en tilsvarende sum for noen år siden. Jeg investerte det i eiendommen min. På den måten vet jeg at "xxx" har jeg fått til ved hjelp av min kjære "xxx" som dessverre ikke er med oss lengre.

Anonymous poster hash: e0c1d...4e7
Skrevet

Nå har jeg ca 10.000 kr i gjeld så den hadde jeg nedbetalt.

Hadde også nedbetalt telefonen som jeg nettopp har kjøpt på avbetaling.

Så ville brukt en god del på en skikkelig ferie ettersom det er noe vi aldri kan unne oss ellers.

Anonymous poster hash: 40595...610
Skrevet

Jeg fikk forskudd på arv like før jul og brukte alle pengene til å betale ned på huslånet. Først nå jeg i det hele tatt tenker over muligheten til å gjøre noe annet med de, hehe. Men hadde nok blitt nedbetaling av lån uansett. Synes det er givende å se lånet minker, sakte men sikkert :-)

Anonymous poster hash: 40d1e...105

Skrevet

Reist på en lang å go ferie med barna til varmere land <3 å så handlet inn å fornyet klesskapet å skona til oss voksne å ungene :))

Anonymous poster hash: a98eb...93a

Skrevet

Tror jeg hadde satt inn 30 000 på sparekonto, og brukt 70 000 på å betale ned billånet.

Anonymous poster hash: ee9f0...c76
Skrevet

Hvis det var fra noen jeg også arvet en del ting fra ville jeg brukt halvparten på huslån og halvparten på pensjonssparing tror jeg.

Om det var fra noen jeg ikke arvet noen ting fra og som jeg var glad i ville jeg brukt noen av pengene på et fint bilde eller en annen ting som et håndfast minne om personen.

Anonymous poster hash: 9758d...fbb

Skrevet

Jeg synes det høres fornuftig ut slik du tenker HI. Hvis dere har hatt skikkelig dårlig råd en periode ville jeg ga brukt enda litt mer på dere selv. Gjerne en ferie som andre prater om, eller fiffe opp garderoben.

I min situasjon nå ville jeg ha lagt alle pengene i å ferdigstille huset mest mulig slik at det blir verdt mer ved salg.

Skrevet

Tatt opp lån & kjøpt drømme huset mitt som ligger til salgs nuh. :)

Anonymous poster hash: 7380f...92c

Skrevet

Hadde brukt de på belegningsstein og å pusse opp uthuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...